Chevrolet Trans Sport

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. Joeli

    Joeli 1st gear

    Itsellä jarrullisen painot on 1700 kg, mutta en nyt muista saiko vetää täyttä pikkueellä:( muistikuva on, että saa.

    Edit:
    Milloin siis tarvitset BE-ajokorttia?
    Tarvitset BE-kortin, kun perävaunu painaa 750-3500 kg, ja yhdistelmän kokonaismassa on yli 3500 kg.

    BE-kortilla saa kuljettaa korkeintaan 7000 kg henkilöauto-ajoneuvoyhdistelmiä, mutta vetoauton tai perävaunun kokonaismassa ei saa ylittää 3500 kg.
     
    Muokattu: 25.10.2016
  2. rampo63

    rampo63 3rd gear

    Äh nyt on taas mutu tietoa tullu joka suunnasta.Alkuperäinen kysymys edelleen voimassa eli onko kanava lohkossa pelkkä reikä vai ura,,,sekä onko jollain tietoa missä kohden nuo laakerissa olevat reiät tulee sijaita jos ne ei ole pyörähtäneet,,,
     
  3. rampo63

    rampo63 3rd gear

    Ja jatkoa nokkahommiin.Kumpi on syy ja kumpi seuraus nokan katkeaminen /laakerin pyörähtäminen.
     
  4. 59Kingswood

    59Kingswood Gearhead

    En väitä, että olis 100% varmasti absoluuttinen totuus, mutta omien havaitojen perusteella hyvin vahva mutu:
    Vaihe 1: nokkalaakereista murenee laakerimetallia irti jonkin ulkoisen syyn vuoksi. (esim. pakkasneste tms. öljyn seassa)
    2. laakerimetallin irtoaminen lisääntyy nokan ja laakerin välissä liikkuvien irrallisten laakerimetallin kappaleiden vuoksi. Lievää kiinnileikkautumista havaittavissa.
    3. laakeri leikkaa kunnolla kiinni ja pyörähtää. Tässä vaiheessa usein myös nostajat alkavat naputtaa ja mahdollisesti lievää öljynpaineen heikkenemistä. Omakohtaisesti oli havaittavissa myös heikoksi akuksi ja/tai orastavaksi starttiviaksi tulkittavia oireita.
    4. laakeri pyörii nokka-akselin mukana pesässään. Todennäköisesti nostajien naputusta, öljynpainemurheita, mahdollisia lämpömurheita jne.
    5. Nokka-akseli, (joka ei olekaan akseli, vaan putki) menee mutkalle kiinnileikkautumisesta johtuvasta lämpörasituksesta ja katkeaa...

    Itse pääsin osalliseksi tästä ihanuudesta jossain vaiheen 2-3 välillä. Edellinen omistaja oli uusinut naputtavat nostajat, eikä naputusta enää kuulunut ennen nokka-akselin katkeamista...
     
  5. rampo63

    rampo63 3rd gear

    Jep näin miettinyt itekkin,että se varmaankin menee et eka leikkaa laakeri kii ja pyörähtää,,,ongelma pahenee ku öljyntulo toppaa kokonaan(öljyreikä kait menee umpeen ku laakeri pyörähtää) ja sit napsahtaa nokka.Ei sulla lohkoja ois tiedos ??
     
  6. 59Kingswood

    59Kingswood Gearhead

    Itellä yks ehjä autossa paikalla, keskellä tallin lattiaa sellanen, jossa nokka poikki ja kai 3 nokkalaakerii pyörähtäny... Siskonmiehellä transsportti, josta nokka poikki (ei tutkittu tarkemmin..) PLUS tiedossa yks tehdasuusi crate-moottori,joka siis varmasti ehjä ;) (yhteystiedot tähän saa yyveellä)
     
  7. PAPH

    PAPH Gearhead

    Mulla olisi kone johon pitäisi vaihtaa ainakin yksi mäntä mutta muuten pitäisi olla alakerta täydessä tikissä... Joku sankari oli heittänyt jotain rojua imusarjaan, kolme mäntää kuvasin tulpanreijästä ja ainkin yhdessä on osuma.
     
  8. rampo63

    rampo63 3rd gear

    Saisko yhteystietoja ? Kun mulle riitäis justiin ehjä lohko,nenä ja kampura.
     
    Muokattu: 28.10.2016
  9. PAPH

    PAPH Gearhead

    Huomenna puran tekniikan varaosa-autosta ja loput lähtee paaliin. Jos on tarvetta osille niin huomen aamuun mennessä viestiä. Ainakin ehjä laturi, syyläri ja laatikko jää jäljelle. Mahdollisesti myös just laitetut kannet kunhan saa tarkastettua ehjiksi. Sisustassa ei ole paljokaan jäljellä.
     
  10. Webbi

    Webbi 1st gear

    Syy kulutukseen selvisi, laittamani etulohkon tulpat eri lämpöarvoilla kuin takalohkon ... Kellään hyviä vinkkejä miten sinne takatulppiin pääsee käsiksi?

    Oikea moniurahihnan pituus/numero. Tilasin virosta 6PK1760, oli liian lyhyt (vaihtoehtoja ainakin 1763/2213/2228), kaveri ei huomannut mitata kun vaihtoi kiristäjän varren ja oli hihnaa vaihtamassa, vanha meni vielä takaisin. Kiristäjän laakeri oli aivan lopussa irvisti jo pahasti.
     
  11. PAPH

    PAPH Gearhead

    Myytäväksi jäi seuraavanlaista roipetta:
    Kannet, koeponnistettu, oikaistu ja seetit tehty n. 2000 km sitten, ei ole saanut liikaa lämpoä sen jälkeen. Tarjoa. Mukaan saa imu- ja pakosarjat.
    Ehjä syyläri flekteineen 50€
    Pari puolapakettia 50€/kpl
    ECU 50€
    Cruise moduuli 50€
    Laturi 50€
    Uusi takaluukun kaasujousi, 1 kpl, 20€
    ABS moottoripaketti ja pääsylinteri 50€

    Saataa olla vielä ehjä automaattilaatikkokin mutta sen kohtalo selviää vähän myöhemmin.

    Tarjotakin saa, nouto Tampereelta.
     
  12. PAPH

    PAPH Gearhead

    Ei kovin hyviä vinkkejä taida tuohon olla kellään mutta ainut vaihtoehto taitaa olla irrottaa koneen yläkiinnikkeet ja vetää taljalla kone niin eteen kuin se tulee. Muista laittaa vaihde vapaalle niin kone kääntyy paremmin. Johtoja irroittaessa ymmärtää mihin on tarkoitettu tulpanjohtopihdit, on meinaan käsin repimällä aika hankalaa... Sitten vain erilaisilla työkaluilla ja käsikopelolla ihmettelemään mistä välistä pääsee ruuvaamaan tulpat irti. Apumiehen kanssa voi alakautta ruuvaaminen olla jopa helpompaa, mutta taisi se yläkauttakin onnistua. Voi olla että jotain joutuu vielä purkaa pois tieltä, en nyt tarkkaan muista mitä siinä on tiellä. Suosittelen tulppia missa on mahdollisimman pitkä vaihtoväli :(
     
  13. Makke88

    Makke88 1st gear

    Terve, tuli hommattuu pikku vikane vm98 transsportti. Myyjä epäili kannentiivistettä. Elikkä oireet oli et lämpömittari meni tappiin heti ja ilmaa oli järjestelmässä. Tämä korjaantui uudella syylärin korkilla. Ei myöskään puhalla lämmintä kabiiniin ja tupruttelee valkosta savuu putkesta. Ja käy jotenki huonosti. Voiskohan tol viäl ajaa kaverin hallil n 20km, vai tuleeko lisää vahinkoo? Pystyykö jotenki testaa vuotaak kannen vai imusarjan tiivarit? Autol ajettu 210 tonnii.
     
  14. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Jos tekee painetta vesitilaan, niin väriainetestillä, näkee tuleeko vesitilaan pakokaasua...
     
  15. Puuma6

    Puuma6 2nd gear

    1999 transu kyseessä ja vaihteisto ongelmaa. D:llä ja kolmosella ei lähde liikkeelle, 1,2 ja pakki toimii. Mikä vikana? Ei anna mitään vikakoodeja, öljyä on riittävästi, on punaista, ei haise palaneelle, olisko panta poikki?
     
    Muokattu: 20.11.2016
  16. Webbi

    Webbi 1st gear

    No nyt ei tarvitse tulppia vaihtaa, tuli pari viikkoa sitten kolaroitua etukulma. Pyöränkotelo tuli jalkatilaan, etupyörä ripustuksineen irti, minusta ei nokkakolari, kun kerran molemmat etuvalot ehjiä. Tuulilasi hajosi ja turvatyynyt laukesi, niin tuskin kannattaa korjata

    Tankkasin tankin täyteen juuri edellisnä päivänä, joten etsin nyt keinoa tyhjentää tankki. Tankkia ei saa laskettua alas, letkua en saanut täyttöaukosta kuin metrin verran. Onko mitenkään mahdollista esim. syöttää virtaa polttoainepumpulle ja laskea konehuoneesta bensat kanistereihin? Vai jääkö ainoaksi keinoksi porata lattian läpi reikä tankkiin...

    Tuossa kuva etukulmasta
    [​IMG]
     
  17. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ruiskun paluuletku konehuoneesta irti ja siihen jatko. Tai sitten tuloletku ja virrat päälle. Entiedä toimiiko paluuletku jos auto ei käy eli pitääkö paineen.
     
  18. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Rele pois ja hyppylanka releen pohjaan nastoihin 30 ja 87. Ei tarvii todennäköisesti edes virta-avainta lukkoon, pumppu käy kunnes otat hyppylangan pois, muuten kuin edellä, eli tuloletku irti fuelraililta tai huoltoliittimestä ulosotto sopivalla liittimellä (ota sielu pois ensin, rengasventtiilin näköinen) ja letkua!!!
     
  19. rampo63

    rampo63 3rd gear

    No nyt on nokkalaakerit ja muut tilpehöörit vaihdettu.Kone kasas ja nokalla takas.Ongelmaksi ilmesty nyt huono käynti.Ihan ku ei kävis kaikilla, pirun pieni tyhjäkäynti ja ravistava käynti muutenki,,, kierroksilla tasottuu,mut jotenki on semmonen voimattoman tuntunen ja vastaa kaasuun huonosti.Tulpat/johdot vaihdettu ja suuttimien o-renkaat laitoin kans.Oisko arvauksia ?
     
    Muokattu: 11.12.2016
  20. toyopet

    toyopet Gearhead

    Tiivistetysti, mitkä on jonkun 2002-2003 tai siinä main ikäisen trans sportin ongelma kohdat? 3.4 V6 ja näkyy olevan etuvetona ja nelivetona.
     

Kerro tästä muillekin!