Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. ssaarent

    ssaarent 1st gear

    Alapallot ja raidet. päät

    Hommasin RockAutosta talven aikana alapallot ja raidetangonpäät molemmille puolille ja alkaisi olemaan kelejä vaihtaa ulkona. Näyttäisi olevan rasvanipalliset tuoteet, kysymys on kuinka usein tommosia pitäis rasvailla?
    Ajomäärä vuodessa jotain 7-10 tuhatta. Auto on -99

    Kiitos

    Sami
     
  2. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Re: Alapallot ja raidet. päät

    Eikös semmonen nyrkkisääntö ole hyvä, että rasvaa ne öljynvaihtojen yhteydessä? Omiin vehkeisiin olen tehnyt noin. Toki ne on nyttemmin olleet syslerin laitteita mutta nipat ku nipat:)
     
  3. chevy2000

    chevy2000 1st gear

    Joku sano täälä että metroautossa ois laatikkoöljyjen vaihto alle satasen. Mää kysyin sieltä ni sano että n.300e. Minkälainen homma se ois itte tehdä? Onnistuisko samoilla opeilla ku moottoriöljyn vaihto?
     
  4. Stone

    Stone 3rd gear

    No joo mutta on sotkusempaa kun looran pohjassa ei ole proppua (varsinki jos ei ota ensin imemällä suurinta osaa öljyä enne pohjan avaamista). Öljyä hyvällä tod.näk. joka paikka täynnä.
    Muuten periaatteessa aika straightforward-homma: öljypohja irti, vanhan tiivisteen poiskaaputus, vanha suodatin pois, varsinkin sen kärsän o-rengas jos jää sinne reikään, uus tilalle (öljytipan kanssa), öljypohjan putsaus ja paikalleen laitto uuden tiivisteen kanssa, pultit oikeeseen momenttiin, uus öljy sisään mittatikun reiästä. Täts it. Nosturin päällä ei homma eikä mikään, mutta pihassa tunkin varassa melkosta kömpimistä...
     
  5. transport01

    transport01 3rd gear

    Minulla maksoi n. pari vuotta sitten muistaakseni 70€, sis suodattimen ja öljyt. Nyt pitäisi vaihtaa taas saa nähdä mitä se tällä kertaa maksaa. Jos on yli 100€, niin kokeilen vaihtaa itse.
     
  6. chevy2000

    chevy2000 1st gear

    Aika jännä jos parissa vuodessa noin paljo hinnat noussu. Tänään juttelin toisen äijän kans puhelimessa sieltä metroautosta ni se sano että 200e ois suodattimineen ja öljyineen. 80e kuulemma työn osuus. Aika paljo tippunu hinnasta ku eri mies puhelimessa.... Tiiä noistaki sitte... :mad:
     
  7. tojota?

    tojota? 1st gear

    Tuli sitte oma käytettyä leimalla.
    (alapesun tein ensin ettei leimamiehen letti kastu moottoriöljystä :lol: )
    Muuten ihan jees mutta toisesta alapallosta huomautti.
    Kymysys kuuluukin, tietääkö joku onko ooppel sintrassa samat alapallot ku trans sportissa?
    Sintran osia kun sais niin helposti ihan perus varaosakaupasta...
    Samaten vähän alapalloihin liittyen, narskuu ronksuu aika voimakkaasti kun kääntelee, vois tulla kääntölaakereista mutta kyllä alapalloistakin, onko kokemuksia?
    Vois vaihtaa pallonivelet ennenkun lähtee 1.5 tonnin asuntovaunun kans lomareissuun...
     
  8. mejole

    mejole 3rd gear

    Tähän vinkkinä, että jos on MIG käytössä voi sinne öljypohjaan porata pienen reiän, josta valuttaa öljyt pihalle ennen öljypohjan avaamista. Sitten vaan siististi hitsaten reikä umpeen (tai jatkoa ajatellen tehdä siihen propulle paikka)
     
  9. Buddy

    Buddy 1st gear

    En jaksanu lukee koko ketjuu, mut onko muilla kilahtanu välikannen tiivisteitä? On kuulemma 3.4:sen tyyppivika. Lämmöt rupee seilailemaan ja nesteet vähenemään. Mul meni perkele neljä ehtoota niiten vaihtamiseen. Ahtauden takii mun mielest erittäin vittumainen homma. Kokoonpano sujuikin sitten huomattavast helpommin, ku hain muutaman räikkälenkin ahtaimpien paikkojen ruuvaamisiin. Nyt vaan kädet ristiin kyynärpäit myöre ettei ol kannentiivisteetki palanu ku laitan kärryn käymään päivemmäl... :odroll: Mitähän tollanen homma olis maksanu pajalla? :-?
     
  10. T&S

    T&S Gearhead

    Ihan tyyppivika, kyllä siitä varmasti hyvän tuntipalkan sait, Metroautossa remontti maksaa yli 2000€
     
  11. tojota?

    tojota? 1st gear

    Eipä tartte pelkkiä alapalloja alkaa vaihtaan...
    Eikä saa sintraankaan ihan peruskaupasta osia.
    Pelkät Moog:in alapallot south westissä 86€ kpl :eek:
    Rockauto.com:ista saa halvemmalla koko tukivarret.
    Taidan tilata ja vaihtaa koko varret kun tuntu aika löysiltä varsien puslatkin.
    narskuna kuuluu etukallistuksen vakaajan nivelistä, muutaman dollarin maksaa jenkeissä, laitanpa nekin samalla.

    Jos rockautosta tilaa osia, niin laittaakohan jotenkin järkevästi isomman tilauksen tuleen, esim. rahti ym. kulujen puolesta, onko kokemusta?
    Härski jätkä laittais visan vinkuun ja pistäis samaan pakettiin tuleen ajovaloumpiotkin :odroll:
     
  12. tojota?

    tojota? 1st gear

    HEH. joo eipä mitn. luinkin tämän
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
     
  13. jipeeki

    jipeeki 1st gear

    Mulla on ylimääräiset Sintran H&R -35mm madaltavat jouset, jos jotain kiinnostaa. Sopii heittämällä Trans Sporttiin. Takapään tason säädön saa säädettyä ilman mekaanisia muutoksia sopivaksi näille jousille. Kuitit ja todistukset löytyy.
    Ajettu 1,5tkm, hintaa puolet uusien hinnasta, eli 150€.
    ******@*****.*** ***********

    Nää on myyty!
     
  14. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Tätä kyselin jo aiemmin, mutta ei ole vielä vika selvinnyt. Pätkintää ei siis tule kylmällä koneella, ainoastaan lämpimänä. Pätkiminen rajoittuu n, 3500-4000rpm välimaastoon, eli juuri se alue jota tarvittais ohittaessa. Jos kaasua painaa maantiellä hellästi, saa auton pitkällä kiihdytyksellä kulkemaan vaikka viisarin tappiin ilman että nykäsee kertaakaan, mutta heti jos nopeasti runttaa kaasun lattiaan, alkaa sellainen pätkiminen että hirvittää vetareiden puolesta. Nyt rupee oleen kotikonstit käytetty, kaikki mahdollinen ilmamassamittarinpesusta öljyn+suodatin vaihtoon väliltä on tehty. Kysyin asiaa Niinimäen Masalta joka juuri ilmamassamittaria keksi epäillä, niin hän oli sitä mieltä että vian on oltava mekaaninen koska kertaakaan ei autossa ole moottorihäiriövalo syttynyt. Vielä kun sais hyviä ideoita mitä seuraavaksi tsekkais. Korjaamolle ei juuri viittis viedä vielä kun lähin minkä voisi luottaa osaavan korjata on Metro auto stadissa.
    Jos vaan jollain on ollut samaa vikaa 3.4efi koneessa, niin kertokaa mullekin mistä johtuu. Tuskastuttava vika kun ei voi luottaa että auto lähtee silloin kun olisi tarve.
     
  15. Timpsa

    Timpsa 1st gear


    tuskin mitään apua, mutta itselläni ei lähtenyt lämpimänä käyntiin, ja silloin epäily oli että suuttimet ei toimi lämpimänä kunnolla. hommasin ruiskutusjärjestelmän puhdistus ainetta ja sitä lisäsin muutamaan tankilliseen ja sen jälkeen kyseistä vikaa ei ole ollut. kannattanee kokeilla kun ei maksa montaa euroa ja varmaankaan ei ole haittaa vaikka ei olisi apuakaan.

    Vaimon micrassa oli juuri samanlainen vika ja silloin vika oli ilmamäärämittarissa. (puhdistus ei auttanut)
    piti hommata koko kaasuläppäkotelo uusiksi.
     
  16. JB73

    JB73 1st gear

    Mitenkäs tässä kulkineessa on tuo turvallisuuspuoli, kun ilmeisesti aika paljon muovia löytyy korista?
    Auto olisi aivan loistava tilojen puolesta perheen kuljetusvälineeksi, mutta mietityttää hiukan tuo turvallisuus kun on kaksi vauvaikäistä turvaistuimessa ja yksi vähän isompi juniori...
    Olisi yksi -98 kiikarissa ja pitäisi alkaa päätöksiä tekemään suuntaan tai toiseen.
     
  17. petrisor

    petrisor 1st gear

    itellä 2002 enkä löydä mitään moitetta iso auto ja mielestäni pikku ruokanen jopa asuntovaunun veturina.
     
  18. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Taas sekoitetaan ponuun.. :mad:
    Muovia on toki listoissa ja puskurin kuorissa. En usko että turvallisuudesta kannattaa olla huolissaan, mitä oon purettavia mällipelejä nähnyt niin ei oo olleet pahan näköisiä.
     
  19. Timpsa

    Timpsa 1st gear

    Onko kukaan vaihtanut nelikkoon takajousia? oon yrittänyt katsella rockautosta jne. mutta löydän vaan jousia joissa maininta FWD (eli ymärtääkseni etuvetoiseen) :oops:

    onko nelikossa ja etuvetoisessa samat takajouset?
     
  20. JB73

    JB73 1st gear

    Juu, ei sekoitu ponuun, tiedän että on aivan eri auto kyseessä.
    Siksipä faktoja kyselen, ettei sekoitu mihinkään muuhunkaan vaan tulisi Chevy pihaan :D
     

Kerro tästä muillekin!