Chevrolet Trans Sport

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. MTJ

    MTJ 1st gear

    Sain bensanpainemittarin lainaan, siinä on asteikko 4bar asti ja kun laittaa virrat päälle niin neula pamahtaa pohjaan ja koneen käydessä takoo siellä pohjassa. Paljonkohan sen paineen pitäs olla?
    Korjaamolla mistä hain mittarin sano asentaja että 3bar kahta puolta yleensä on.
    Eli voisko liian suuri paine aiheuttaa suuttimien vuotamista käydessä. Koneen kun sammuttaa niin paine jää vajaaseen 4 bar ja pysyy siinä.

    Edit.eipä näköjään pysykkään paine kovin pitkään. Oli yön jälkeen laskenu paine alle 0,5bar.
     
    Muokattu: 28.1.2020
  2. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Yleensä pitää olla alle 4 bar paine...
     
  3. MTJ

    MTJ 1st gear

    No nyt se selvis. 1 imukanava oli ihan märkä ja puristukset hukassa.
    Imuventtiilin jousi oli poikki.
    Ei kuitenkaan tavannut mäntään oli kiilat onneksi pysynyt paikallaan ja vena vähän vaan raollaan.
    Oisko se sotkenu sitä imusarjan painetta sen verran että aiheutti sitä misfire tunnistusta muihinkin sylintereihin. Ja onhan sinne bensaakin koko ajan suihkutettu että oisko sitä höyryä vetäny 2 pyttyyn ja ollu sen takia liian rikkaalla kun sekin olevinaan pätki livedatan mukaan.
    Se tässä nyt eniten ärsyttää kun uudet kannet laitettiin paikalleen marraskuussa niin eipä käyny mielessäkään että vois joku vika niissä olla eikä mitään kilinöitä kuulunut joten sähkövikaa vaan kovasti etsittiin...
    Vanhasta kannesta otin jousen ja laitoin sen paikalleen, kone pyörii taas nätisti mutta kuinkahan kauan tällä kertaa
    Bensanpaineen säädin pitänee vaihtaa kumminkin jos se paine pysyttelee liian korkealla..

    Kiitos avusta
     
    Muokattu: 12.5.2020
  4. TP07422

    TP07422 3rd gear

    Puretaan 03 Trans Sport AWD
    Rakas Transsu saa lähteä paalaukseen kun ei monivikaisen amerikanihmeen sähköongelmat suostu ratkeamaan. Nyt olis siis hetken aikaa tarjolla varaosia.
    Ruskea nahkasisustus 2+2+3 + kaikki tavalliset tilpehöörit.
    Elkääkä kyselkö sitä kattia
     
  5. MTJ

    MTJ 1st gear

    Löytyykö sitä lisäilmaletkua jolla voi ottaa ilmaa ulos? ja kaikki siihen systeemiin liittyvä kiinnostaa
     
  6. Hei, kiitos kaikille vuosikymmeninä kirjoittaneille, tämä ketju on ollut todella hyödyllinen oppikirja omassa projektissa.

    Parhaillaan selvittelyssä 215000 ajetun normi huollot läpi käyneen käynnistymisvika. Ei siis lähde käyntiin ja startti pyörii normaalisti. Listasin tuosta jo läpikäytäväksi tulpat, pumpun liittimen, pumpun releen, konehuoneen johdot ja maadoitukset. Saa nähdä kuinka käy. Vika ilmeni niin, että auto sammui liikennevaloihin eikä enää käynnistynyt.

    Panin merkille topikit asb ja tc vikavaloista, mä nimittäin korjasin nämä parilla äkkijarrutuksella ja äkkilähdöllä ja on toiminut.
     
  7. MTJ

    MTJ 1st gear

    Mikähän lie nyt tullu kun huomasin että flekti ei lähde päälle jos ilmastointi ei oo päällä.
    Paikallaan ollessa alkaa lämmöt pikkuhiljaa nousta ja sitten kun nappaa a/c päälle niin flekti lähtee heti pyörimään ja lämmöt laskee takas normi tasolle.
    miten toi ropellin ohjaus menee? Sulakerasiassa oli vissiin 3 relettä joissa luki fan. Oiskohan joku niistä pimentyny. Täytyy tutkia lisää kunhan kerkeen.
     
  8. nastymonkeey

    nastymonkeey 1st gear

    Pari kysymystä.. Ostin tollasen 02 pornstartin ja toi alkoi sytyttelee moottorin vikavaloa.. Koodeja en vielä oo kerennyt luetuttaa. Toinen mitä puuhaa hän on se että tyhjäkäynnillä heittää kierroksia hieman ja tärähtelee, voisko olla yhteydessä oireet toisiinsa??

    Sitten vielä kun himottaisi vaihtaa soitin nykyaikaiseen näytölliseen niin mistä kannattaa katella adapteria johdoille ja soittimelle kehystä
     
  9. kump10

    kump10 1st gear

    Terve, omastani neliveto poistettu eli toimiiko gardaani ja vetarit ja peräloota? voisin muutaman satkun maksaa.
     

Kerro tästä muillekin!