Chevroletin kallistelu kuriin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja itkonen, 20.4.2008.

  1. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Kulkuneuvona on 1988 K1500 pikkari. Ei ole F44 HD-alustaa eikä Z71 varustepakettia.

    Aika paljon on laitettu uutta auton parantamiseksi ja onhan noista toki etua ollutkin. Nyt on vaihdettu ohjauksen osat, etupään puslat, pallonivelet ja pyöränlaakeria ynnä muuta. Samoin edessä ja takana on uudet iskarit. Edessä Konit ja takana tavan halpikset.

    Ongelmana on kuitenkin auton ja varsinkin peräpään reilu huojuminen ja kallistelu. Kallistuksen vakaajaa ei ole edessäkään. Onko tämä normaalia vai onko kapistus poistettu jonkin aieman omistajan toimesta? Onko kellään kokemusta mistään tarvikevakaajista vai onko ainoa vaihtoehto hankkia uusi/käytetty orkkisvakaaja kiinnikkeineen ja laittaa sellainen keula? Entäs perän osalta? Voiko sinne tehdä mitään asian helpottamiseksi?

    Mitään rata-autoa ei yritetäkään tehdä vaan hieman jämäköittää kulkua kun autoa pitää kääntää sivusuunnassa jne....
     
  2. WTF

    WTF Gearhead

    :eek:

    Pitäshän siellä sellainen olla alunperin, tuosta sitä tuskin on painonkaan takia (1800kg) karsittu pois.
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kyllä siellä edessä pitäisi olla vakaaja...onkohan joku "nero" poistanut sen ?

    Löytyy moneltakin valmistajalta... Hotckiss valmistaa hintavaa,mutta asiallisen näköistä sarjaa,hinta päälle 500 dollaria...numero HSS-2233.

    Katso Summitin sivuilta,sieltä niitä löytyy erilaisia.

    Chevy K1500 Sway bars

    Bell Tech:lta löytyy myös asiallista madallussarjaa 4 x 4 malliin,pudottaa 3/4" ja myös uudet iskarit jotka pelaa yhteen sarjan kanssa...rupeaa se kallistelu vähenemään kun painopiste laskee... 8)

    Lowering kit K1500

    Olen miettinyt noita itse jos löytyy sopiva auto lähtökohdaksi...

    No nyt joku varmaan älähtää että nelivetoa pitää AINA korottaa...kysympä vaan MIKSI ???
    Tuskimpa tästä maasta löytyy kovin montaakaan nelikkoa jota olisi laskettu yhtään !
     
  4. itkonen

    itkonen 3rd gear

    OK, eli siis siellä pitäisi olla vakaaja edessä. Madallus ei ole optio, kun ensi viikolla tulee uude 33" kumitkin alle. Nykyisellä korotuksella juuri mahtuvat. Mall Crawleria kun tehdään niin ei oikein madallus istu konseptiin :poff: Ja silloin tällöin tekee mieli ajaa mistä sattuu ja käydä pellollakin joten kyllä tämän kamppeen suunta on vain ylöspäin. :D Mutta kun huojuminen on pahempaa kuin vanhassa Rangessa, niin jotain on pielessä.

    Mutta kiitos vihjeistä. Jos noita kallistuksen vakaajajuttuja alkaisi uusia hommaamaan, niin varmaankin tuohon koko auton heiluntaan olisi parempi hommata edullisemmat etu- ja takavaimentajat kuin kalliimpi etuvaimentaja? Ainakin noin maalaisjärjen mukaan? Liian jäykät vakaajat vissiin haittaavat jo pitopuolta sitten vähän haastavammassa pellossa, joten nuo Hellwigin tangot voisivat olla mulle sopivimmat kun ovat oheimmat joukosta?

    Tämän auton kohdalla ei kauheasti yllätä, jos joku "nero" on vakaajan poistanut.... Jotenkin sen tiesin jo ennen kuin kysyinkään, mutta kysyinpähän kuitenkin. :(
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Paljon mahdollista että se vakaaja on poistettu juuri parempien joustojen toivossa jos joku edellinen on tykännyt ajella maastossa enempikin...kyllähän ne vakaajat maastossa haittaavat.

    Summitin sivuilla oleva Hotckiss:n asennusohje sisältää muuten aika hyvät väri kuvat...

    Tyylikkäät penkit muuten tuossa sinun autossa...kateeksi ihan käy :wink:
     
  6. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Kiitosta vaan. Oli noi munkin mielestä ihan hyvä löytö 60 euron hintaan. Lämppärit ja 6 suuntaan sähkösäädöt ja vielä hyvät istuakin. Tosin oli niissä vähän näppäilyäkin :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!