Chevy 305 nokka-akselista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Christoffer, 3.1.2004.

  1. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    elikkäs vm~81 vanista kotoisin oleva 305 pata on nyt koneistettu ja muutenkin saamassa ehompaa sisuskalua ja kun tuo nokka-akselikin joutuu vaihtoon niin on käynyt mielessä että löytyisikö "pikkasen" tiukempi nokka kyseiseen pataan??

    Eli hiukan faktoja

    66 Impala lootana Th350 peränä luultavasti kutosen (eli mikä?olettaisin että aika tiheä kun on ollut 6+man)
    Kone siis rempattu muuten vakioksi,koneessa 4bbl valuimusarja(kaasaria en tähään hätään tiedä..tarvittaessa selviää)

    Toiveena siis hiukan pirteämpi kone polttoaine talouden kärsimättä kovastikaan,eikä käsittääkseni ole tarkoitus ruveta ajamaan kisaa....


    Eli olisiko hyviä(tai huonoja) vinkkejä mihin kannattaisi kiinnittää huomiota nokan valinnassa?
    Mitäs noiden nokkapakettien mukana tulee?
    Ja mahtaako tuommoiseen yhdistelmään saada peltisarjoja?
     
  2. WSE

    WSE 1st gear

    Jos polttoainetta haluat säästää niin laita ihmeessä tuohon TH700 tai 200R4, eli overdrive loota turbiinilukolla koska tuo perävälitys kuitenkin on todennäköisesti aika tiuha, voi pyöriä kone aika kovilla kierroksilla maantie nopeuksissa muutoin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    tuo hukkaa alaväännön aika helposti, tollanen 260 astetta maksimissaan
     
  4. Malakai

    Malakai 1st gear

    Kuten jo aikasemmin tuli ilmi niin nokka-akseli kannattee valita max. 260asteinen, jos mäntiä ei vielä ole niin silloin korkeapuristeiset männät tai vaihtoehtisesti jos männät on niin kansia laskea n.1-1.5mm alaspäin. Peltisarjoja en suosittele "vakio" käyttöön, turhaa vain siirtää alavääntöä ylemmälle kierrosalueelle. Vakiopakosarjat hengittävät ihan tarpeeksi hyvin. Laatikkona TH200R4 on hyvä vaihtoehto samoin TH700 joka on hieman ronkkelimpi mutta kunnossa ollessa hyvä. Kaasariksi 4bbl quadrajet on todella hyvä ja taloudellinen.

    Noilla eväillä teho ja vääntö nousee jo kivasti eikä kulutuskaan nouse juuri yhtään.
     

Kerro tästä muillekin!