Chevy 305 värinänvaimennin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MH, 3.9.2010.

  1. MH

    MH 3rd gear

    -84 vuoden 305 koneesta lähti dampperin ulkokehä liikkeelle ja rupesi hinkkaamaan jakopäänkoppaa. Yhdestä -85 vuoden dampperista sain kuvan, mutta se on erilainen kuin omani, mulla on vastaavan näköinen kuin tuo:

    http://image.superchevy.com/f/11379029/ ... lancer.jpg

    Kun taas tarjotussa osassa oli osa ulkokehästä "lovettu". Onkos tää mun kone nyt sisäisesti tasapainotettu ja tuo lovettu ulkoisesti?
    Ja onko molempia vaihtoehtoja 305,350 koneissa. Mun dampperin halkaisija on 17cm kun tuo epäkesko oli 14cm.

    Kun noita aftermarket damppereita katselee niin on vain kahta versiota tarjolla, eli ulkoisesti ja sisäisesti painotettu. Sopiiko vakio osatkin siis ristiin halkaisijasta välittämättä kunhan on oikea painoitus(sisäinen/ulkoinen).

    Niin mulla on koneessa lyhyt vesipumppu, tuokin taitaa vaikuttaa asiaan??
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    305 on aina sisäisesti puntitettu. Sulle tarjotusta en tiedä mutta uskoisin että lovettu olis ulkopunttikoneesta peräisin, ainakin mulla on ollut sellainen ulkoisesti puntitetussa 400-koneessa, siis sellainen josta puuttuu ulkokehältä tavaraa.
    Tulis siis olla ulkonäöltäänkin samanlainen kun edellinen ja suosisin edelleenkin 170mm halkasijaa.
     
  3. Buick55

    Buick55 Gearhead


    Tuo mikä on tuossa kuvassasi on 350:sen,305:sen muuten sama mutta siihen on tehty ajoitusmerkki edestä katsoen hieman ylemmäks ja myöskin jakopäänkopan merkkipelti on ylempänä,sen joutuu yleensä katsomaan ylhäältä vesipumpun välistä että näkee merkit.

    Joskus on tullut vastaan että on laitettu 305:n dampperi ja 350:n koppa ja ihmetelty että ajoitus ei satu millään kohdilleen.
    Kannattaa siis tarkastaa että tulee oikeat "kilkkeet" kun kasaat.
     
  4. MH

    MH 3rd gear

    Kiitos vastauksista, tossa on tosiaan ajoitusmerkit siellä ylhäällä. Tosin lyhyen vesipumpun kanssa niitä ei näe, eli ihan sama vaikka laittaisi tuollaisen 350:sen dampperin ja ne ajoitusmerkit siihen sivuun.
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Hommaa professional productsin dampperi, siinä on molemmat ajoitusmerkit ja on puolet halvempi kuin gm. David vizardkin suositteli kirjassaan moista budjettikoneisiin.
     
  6. MH

    MH 3rd gear

    80000 tai 90000 osanumerolla olevat ilmeisesti olisi sopivat. Tuollakin puhutaan vaan 350 koneesta, mutta noi siis käy myös 305 myllyynkin? Ilmeisesti on sama mitä toi limppu painaa kun kone on sisäisesti tasapainoitettu.
    Entäs mihin toi superlight versio on tarkoitettu?
     

Kerro tästä muillekin!