chevy 350 ei starttaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja henkka82, 3.8.2017.

  1. henkka82

    henkka82 1st gear

    Pyörittää mutta ei lähe tulille sitten millään... Autoon vaihdettu corveten motti jokusen tuhat kilometriä sitten ja pelasi ihan hyvin kun ostin auton tuossa muuan viikko takaperin. Bensapumppu(pumppu on alkuperäisen 4.3 ruiskukoneen) hurisee ja bensakin haisee kun sahaa käymään, mutta ei. Tulpat vaihdettu, ei vaikutusta. Bensapumpun rele vaihdettu, ei vaikutusta. Regulaattoria ruuvvailtu isommalle ja pienemmälle, ei vaikutusta. Kaasariin tuhautettu starttipilottia, ei vaikutusta.

    Konetta on jonkin verran piristetty, mutta tarkempaa tietoa ei ole mitä kaikkea on tehty. HEI jakaja näyttää olevan(oisko msd tms) ja edelbrockin imusarja, olisko tuo kaasarikin samaa merkkiä?

    Voiko vaikuttaa jotenkin tuo kun se on parkissa aika jyrkässä pihassa keula ylöspäin? Mulla loppuu käsityskyky ja liikkeellekin pitäs päästä...
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Perusjutut. Tuleeko kipinä? Kastuuko tulpat?

    Jos ei pilotilla tai huikalla lähe, niin kipinä puuttuu tai tulee väärään aikaan.


    Jos oletetaan että jako ei ole pielessä tai muuta isompaa.
     
  3. henkka82

    henkka82 1st gear

    ei ollu tulpat märät kun eilen ne vaihtelin... Ja kipinää kuvittelisin tulevan kun vähän yskähtää joskus. Täytyy rekrytä joku pitäämään tulppaa maissa niin voi varmistaa että tuleeko kipuna ja onko se hyvä, ihan ei ole riittävän pitkät kädet, että vois ite olla konehuoneessa ja startata samaan aikaan :)
     
  4. henkka82

    henkka82 1st gear

    Sain auton valuteltua tasamaalle niin käyntiin tärähti 10 minsan odottelun jälkeen...
    Nyt vaan pätkii ja paukuttaa putkessa ja käy tosi huonosti. Sytkä pielessä? Soppaa liikaa? Hämmentää ihmisen mielen tämmönen
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ettei ois pumppu ottanu itteensä..
    Voinu vetää kuivat keula ylöspäin.:rotfl:
    Miten tuo 4.3 ruiskun pumppu muuten pelaa kaasarin kanssa?!? Eikös se paina vähän liikaa painetta?
    EDIT:
    Olihan siellä regu mainittu.. Sen kanssa pelaakin jos toimii.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Regua ei pitäs ihan summittain säätää, niitä kun on eri skaaloille. Sen säätää äkkiä liian pienelle tai isolle.

    Joten kannattaa painemittarin kanssa säätää se paine n 5psi tyhjäkäynnillä. Ei yli. Sitten sen pitäis kovassakin menossa pysyä siellä 3,5-4psi.


    Sytkää voit varovasti säädellä käsipelillä ja seurata muuttuuko paremmaksi, pienin liikkein. Ajoituslamppu tähänkin ois ihan mukava varsinkin jos ei ole koneista näppituntumaa.


    Tuo tbin pumppu antaa sen 1-1.2bar ilman säädintä juu eli 10-12psi noin. Edelin maksimi 5 tehtaan mukaan.
     
  7. henkka82

    henkka82 1st gear

    Eli jos kipasen mätönetistä painemittarin ja jonku t-liittimen, ruuvvailen sen siihen kaasariin menevään letkuun johonkin kohtaan(regun jälkeen) nii sillähän sen saa kohdilleen? Jättää mittarin paikoilleen vielä niin voi tarkistella välillä pysyykö paineet kohillaan
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Just näin! Ite tein aluksi sen virheen että oli mittari letkun päässä. T haaralla se hoituu. Biltemassa 9,9€ mittari ja motonetissa samaa luokkaa.


    Säätää sen siihen 5psi ja sitten antaa paikallaan kunnolla jenkaa ja kattoo mihin tippuu. Jos ei tipu niin voi varoiksi laskea 4 tuntunaan. Joku 2 oli mulle jo liian matala ei jaksanut vetää maantiellä kunnolla.


    Ja kone käyntiin juu.


    Sytkää sitten vähän kääntelee jos ei meinaa lähteä.
     
  9. henkka82

    henkka82 1st gear

  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Asteikko on väärä. 0-10psi ois sulle sopiva jos 5psi tavote. Tossa heti 20 eka...
     
  11. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Pelkällä polttoaineen paineen mittauksella ei välttämättä löydetä onkelmaa. Se paine nimittäin voi olla ihan oikea, mutta bensan virtausta ei ole riittävästi ja bensassa voi olla ilmaa mukana sotkemassa käyntiä, (imuvuoto)
    Elikkäs kaasarille tulevaan letkuun jatko letku läpinäkyvästä letkusta.
    Jatkoletku hieman ylämäen kautta bensakannuun. Toinen jamppa starttaamaan, niin bensaa pitäisi tulla niiku pikkupoika pissisi, ilman ilmakuplia. Ilmakuplat erottuu selvästi läpinäkyvästä letkusta.

    Painemittaus T liittimellä bensalinjasta kaasarin läheltä silloin kun yritetään käynnistää konetta.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ja jos kerran paukuttaa putkessa niin sytkällekkin huomioo.
     
  13. henkka82

    henkka82 1st gear

    Ei tullu ilmakuplia kun tsekkasin sen, eli ilmaa ei pitäs ainakaan ennen kaasaria tulla mistään. Painemittarin saa vasta maanantaina niin bensanpaineen säätöä pitää odotella sinne asti...

    Ei tuota sytkää varmaan kannata alkaa ruuvvaileen kun ei ole mitään lamppuja ja eipä ole kyllä kokemustakaan sen säätämisestä. Ja vähän ihmetyttää miten se olis voinu mennä itekseen v*turalleen kun tuossa pihassa seissy.

    Pitääkö koittaa vielä laittaa vanhat tulpat takasin, kun ne on kuitenkin eri merkkiä ko nuo mitkä sinne tungin tilalle?
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo jos et oo koskenu niin älä sitten koske juu.

    Voihan se puolakin vittuilla ja olla huono kipinä jos johdot ok. Vois sitäkin varoilta startatessa kattoo että kunnolla leiskuu.
     
  15. henkka82

    henkka82 1st gear

    Löin vanhat tulpat takaisin niin Rupes pelaamaan ku ennenki... Ei siis (made in russia) boschilaisia kannata syöttää tuolle :D

    Enää siis voisi olettaa, että bensapumppu on paska tai muuten vain huono kun ei nokka ylämäkeen lähe käymään?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljonko bensaa tankissa ja millanen mäki?

    Jos haluut tulppien kanssa pelata varman päälle niin hae autolitet tai acdelcot. Lämpöarvoa sitten tutkailee vähän nykyisten toimivien tulppien mukaan tai vakiot ja siihen guruilta arvo päälle +-.
     
  17. henkka82

    henkka82 1st gear

    Oisko ollu himppasen reilu neljännes tankki pentsiiniä. Kuinkahan jyrkäksi tuon nyt arviois, talvella ei vajaa vetoset pysy parkissa vaan huilaa itekseen tielle:) hattuvakiolla vois ehkä heittää noin 35-40 asteen kulmassa...
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli bensaa oli vähän ja tankki aika jyrkässä ...:D

    Ei pakosti huolta, jos tollanen parkki niin enempi bensaa tankkiin.
     
  19. henkka82

    henkka82 1st gear

    Mites sitten kun tekee samaa myös nokka alas päin? :D

    Ei kai se pumppu ole jossain sivussa niin että pitää kyljelleen kaataa koko höskä? 90-luvun c/k1500 siis kyseessä, jos en muistanu mainita...
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pumppu jos on tankin keskellä niin sillonhan se on sama onko keula alas vai ylös...


    Pistä laari täyteen ja kokeile miten käy.
     

Kerro tästä muillekin!