Chevy 4x4 korotettu???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja PJS2000, 4.1.2007.

  1. PJS2000

    PJS2000 3rd gear

    Eli löytyy perseen alta -83 4x4 Fleetside pienellä korotuksella, ja ongelman muoto on seuraava:
    kääntyvyys vasemmalle on huomattavasti huonompi kuin oikealle. :mad:

    Löytyykö kyseiseen ongelmaan muuta ratkaisua kuin vaihtaa olka-akselille "korkeampi" kääntövarsi?

    Ja jos ei niin oiskohan kellään kyseistä osaa käytettynä... :odroll:
     
  2. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Oletan, että kyseessä on vanhempi koppainen D44 tai 10-bolt akselilla?

    Cross-over olisi paras keino korjata ohjaus, pitää vaihtaa simpukka ja pitman arm, sekä repsikan puolelle flat-top knuckle (mikä se sit onkaan suomeksi). Amerikasta tilaa soppelin ohjausvarren ja simpukalta tähän varteen tanko.

    Halvempi on vaihtaa simpukalta siihen akselilla olevaan banaaniin menevä tanko mutka malliseksi. Sen banaanin alle saa myös korokepalan, mutta en ole varma sen laillisuudesta.

    Ja jos en väärin muista, pitman armin, eli sektorivarren voi vaihtaa sellaiseksi että se drag link (simpukalta banaaniin) on enempi vaaterissa.

    Paljonko sitä on korotettu?
     
  3. PJS2000

    PJS2000 3rd gear

    Jep, auto on -83. Joo, halvempi vaihtoehto olisi tässä tapauksessa ensimmäinen vaihtoehto... Mites kato kun simpukan päässä on p.nivel ja olka-akselin päässä on p.nivel, ja niiden välissä on säätöholkki.. Eli ajatuksena oli että teettäisi pitemmän säätöholkin, eli jatkaa drag linkkiä jolla periaatteessa pitäisi saada simpukan kääntövarsi suoraan runkoon/ simpukkaan nähtynä? :odroll: Siis silloin kun pyörät ovat suorassa, kääntövarren silloinen asento on enemmän pyörää kohti kuin suoraan vasemmalle...

    Ja korotus on pieni n. 1"-2" en ole vielä ehtinyt hirveästi autoon perehtyä kun on aika tuore hankinta..
     

Kerro tästä muillekin!