Chevy ´55:n kaato kauhajoella

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jusssi, 27.8.2005.

  1. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Hurjaa kyytiä, onneksi kuski selvisi.

    Tuosta oikean takarenkaan nousemisesta...

    Eikö siinä kohtaa mene jo sivuluisussa?
    ...Jolloin vasemman takarenkaan ja radan välinen kitka on voittanut renkaan painon ja jousituksen muodostaman alaspäin vaikuttavan voiman.
     
  2. Mothertrucker

    Mothertrucker 3rd gear

    Mikä on vointi, kuskin ja auton?
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kuski oli hyvissä voimissa ja suunnitteli Pro Modiin siirtymistä, kun sen viimeksi näin ja autoakin ollaan suunnittelemassa takaisin kisohin kunhan ehditään. Tää siis kuultuna FHRAn palkintojen jaossa syksyllä 8)
     
  4. gremlin

    gremlin Gearhead

    Eikos siella tallissa ole nykyaan ProMod. Teris Kalliokoskeltako se tuli? Ja Camaro meni vaihdossa, tai jotain semmosta :odroll:
    -55 projektista en oo kuullu vahaan aikaan mitaan, ymmartaakseni se oli jossain vaiheessa kylla etenemassa. :-?
     
  5. raggare

    raggare Gearhead

    mun tietääkseni Camaro meni rullaavana Ahvenanmaalle...
    korjatkaa jos olen väärässä.
     
  6. "Bad 55" oli ehdottomasti suomen hienoin kilpa-auto ja harmittaa vieläkin tuon kohtalo... Missä kunnossa nykyään? Mitä tuossa kolarissa tarkalleen tapahtui.?
     
  7. Jukka Kivineva

    Jukka Kivineva 1st gear

    Tulipa luettua koko ketju läpi.
    Hyrrävoimia voi jokainen kokeilla, kuten aiemmin kerrottiin, mutta hyrrävoima ei paljonkaan vaikuta sivu- tai pystyliikkeeseen vaan akselin suuntaiseen muutokseen/ kiertoon.
    On tullut kokeiltua, kiinni pyörän akselin molemmista päistä ja pyörä pyörimään. Voit helposti nostaa pyörivää pyörää ylös alas tai kääntyä kädet suorana vasemmalle oikealle, mutta koitappas vääntää akselia vasemmalle oikealle niin jo vaatii papua, koska silloin hyrrävoima jyllää.
    Itse kaatoon ei lisättävää, olin paikalla eikä näyttäny kivalta...
    Koitan välttää moisia tilanteeta.

    Jukka
     
  8. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    No nyt kun sitä ei enää oo, niin mikäs on tämän hetken hienoin kilpa-auto?
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Helmisen VIP :rotfl:

    Perusteluksi vaikka 7.89 / 282 kmh ja 1600kg 8)
     
  10. Kyllä se tällä hetkellä on tuo Plymouth Vip, tai Wheelie Wagon tai sitten Auliksen FED. On niitä varmaan muitakin mutta nuo on ne suurimmat vaihtoehdot. 8)
     

Kerro tästä muillekin!