Chevy -92 5.7 TBI sytytyksen säätö ohje?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 440 SIX PACK, 17.5.2014.

  1. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    Kyseessä -92 Blatzer 5.7 Bensa th700 suomiauto orkis tekniikka. Elikä kertokaa mikä johto ja mistä piti irrottaa ja mitä muuta rituaaliin kuuluu kun haluaa tuosta tietokone ihmeestä sytytyksen perus ennakon tarkistaa kun on ruvennut kilistelemään yli 100km/h vauhdissa kun tallaa lisää vauhtia eli väännättäessä tullut oire menneen talven aikana. Osaan kyllä muun asiaan kuuluvan eli tunnistan jakajan ja damperin sekä saan jakajan löysättyy ja laitettuu kiinni :wink:
     
  2. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Muistaakseni ainakin 5.0L capricen tbi:ssä on pelkääjän puoleisen venttiilikopan päällä umm... vissiinkin 2 piuhanen liitin jonka irrottamalla saa normi/perus ajoituksen "päälle".Operaation jälkeen kannattaa akunkenkä irroittaa kun jättää jäljen boksiin ja jos joskus koodeja tsekkailee niin on siellä kummitelemassa.
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    1 napainen johto, blazerissa epäillään että siinä tulipellissä olevassa johtonipussa apparin puolella, pick-upeissa se ainakin on sen siinä ruskea piuha valkoisella raidalla, piilossa johtonipun takapuolellatulipeltiä vasten, se irti, auto käymään ja säätää, nykybensalla on hyvä käyttää 4-6 asteen ennakoa niin kulkee vähä mukavammin tehtaan 0 asteen sijasta.
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Nakutuksen tunnistimen toiminta kannattaa tarkistaa myös jos kilistelee.
     
  5. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    Onko tuossa oikein nakutuksen tunnistin ja miten sen tollasessa testataan? ja missä se mikki sijaitsee :eek:
     
  6. PauliR

    PauliR 3rd gear

  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Nakutuksen mikki on lohkon alareunassa pelkääjän puolella kierrettynä vedenpoistopropun paikalle.

    Kun tarkistat sitä sytytystä niin naputtele samalla pikku vasaralla tunnistimen lähelle, pitäis näkyä sytkän tippumisena.

    Joku tbi-guru vois antaa sitten parempia ohjeita tästä eteenpäin...
     
  8. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    No voi helvata toihan kuulostaa ihan kun ois oikeen auton ostanu kun on kaikki hienoudet moottori ohjauksessa vaikka onkin letukka :D no huono puoli on et 5 minuutin homma muuttu illan hommaksi ennekun saa jonkun kattoo lampulla kun ite lekoo lohkoon halkeeman, ja varmaan jonkun väärän johdon otan irti et koko himmeli menee johonkin vika tilaan ja lakkaa kulkemasta yli 50 km/h :wink:
     

Kerro tästä muillekin!