Chevy Astro 4WD/ 2WD

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja valtope, 23.10.2006.

  1. valtope

    valtope Gearhead

    Moi

    olen "aikeissa" hankkia moisen, ja tiedossa 1990-1992 malleja.

    Tarvetta oikeasti olisi vaan henkilömallille ( pitkälle), mutta näyttää olen melkei aina 4WD.

    Onko tiedossanne karikkoja / hyviä asioita moisesta laitteesta.
    olisin iloinen kaikesta infosta.

    Kokemusta kyllä Blazer S10 -90, ja El camino -86, jotka molemmat 4.3 V6-tekniikalla, mutta Astro yleensäkin vieras.


    040-8676610
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Astrossa ainakin ahtaampi konehuone... :(
    >Tarvetta oikeasti olisi vaan henkilömallille ( pitkälle), mutta näyttää olen melkei aina 4WD.< :odroll:
    Useammin kyllä itse olen törmännyt pelkällä takavedolla oleviin... Ja väkeä on otteeseen merkitty mahtuvaksi vähintään 2+3.
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Noi takaveto 2+3 rekisteröidythän on yleensä pakuja. Tollanen 7 h henkilöautomalli olis kyllä pätevä käyttöauto eikä nelivedostakaan olis haittaa. Itellä ei oo noista kokemusta mut mielenkiinnolla minäkin oottelen vastauksia jos jollain on :wink:
    Kaverilla oli manuaalivaihteinen 4.3 koneinen Fleetside-nelikko ja ainakin se vaikutti ihan pätevälle keksinnölle käyttöpelinä ja oli hyvä jopa tällasissa talvisissa trailerinvetohommissa http://kotisivu.mtv3.fi/bbcruiser/oildropper_proj83.jpg 8)
     
  4. Kowalski

    Kowalski Gearhead

    Itsellä oli kauan aikaa sitten paku GMC Safari (sama kuin Astro) sekä muutama vuosi sitten 4wd Astro. Ainoa huono puoli nelivetoisessa verrattuna takatuuppariin oli suurempi kulutus. Takamatkustusmukavuus oli henkilömallissa tietenkin aivan toista luokkaa verrattuna pakuun.
    Kuulin myöhemmin, että jotkut ovat tuon kulutuksen vuoksi ottaneet etukardaanin irti.
     
  5. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Eikös noissa ole jatkuvaneliveto, eikä napalukkoja? Jos on, niin kardaanin irrottaminen auttaa yhtäpätevästi kuin pakkasella housuun kuseminen :poff:
     
  6. ponu50

    ponu50 1st gear


    Moi, vähän kommenttia aiheeseen...

    Olen nyt ajellut vuodenpäivät 8h lyhyellä Astrolla (vm.90) ja se on käyttiksenä mitä parhain tällaiselle 5 hengen perheelle. Suhteellisen rivakkakulkuinen ja ei niin "pakumainen" ajoltaan.Pientä herkkyyttä tosin kaikenlaisille nykimisille ym. eli sytkä / sähköpuoli kannattaa käydä heti aluksi läpi.
    Gasoakin kuluu suhteellisen vähän( n. 12-15 l /100 ) ja hyvillä talvirenkailla ei ole minkäänlaisia ongelmia edetä tuulessa ja tuiskussa.
    Ja toi mun miinahan on vaan takatuuppari.Meni vähän kehumiseksi mut olen ollut tyytyväinen.
    Onnea hakuun!
     
  7. valtope

    valtope Gearhead

    Astro

    Moi

    kiitos asiallisista kommenteista, "kuulin" oikeastaa sen, minkä oletinkin kuulevani.

    vähän lisää aiheeseen:
    Sallittu jarrullinen perävaunupaino, osassa about 1600 kg, osassa paljon alhaisempi, esim. 1100 kg, mutta onko saatavana korkeammalla perävaunupainolla ??
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noi 4x4 henkilömallit mallit on lähes kaikki "virallisen"maahantuojan tuomia ja niissä noi koneet on varmasti paremmassa kunnossa kuin käytettyinä tuoduissa! Tota ei ole tarkoitettu miksikään maastoautoksi ja etuperä ei paljon rääkkiä kestä, mutta normaalia pahempaa mökkitietä kestää ajella vaikka kuinka paljon. Tossa on tietenkin 4WD:stä johtuen pikkasen enemmän kuluvia osia mutta mitää varsinaista tyyppivikaa ei tietääkseni ole!?!
    Jotkut hourii pitkistä ja lyhkäsistä malleista mutta kaikki ne on saman mittaisia?? Ja toi perävaunuhomma ei mene enää ton rekisteriotteen mukaan lue tuolta lisää http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=88711 .
     
  9. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Akseliväli on sama, mutta peräylityksiä on kahta eri pituutta, nämä nelikkomallit taitaa olla sitä enempi venytettyä mallia.

    Etukardaani taitaa olla, tai ainakin aikoinaan oli, haluttu ja kallis varaosa, liekö huoltamattomuudella suurin syy.
     
  10. valtope

    valtope Gearhead

    Astro

    Moi

    Kiitos, toi selvitti asioita taas lisää.

    Mudracer, niitä on "pitkiä" ja lyhyitä/normaaleja
    Pituusero näkyy selvimmin takarenkaan takana olevana pituuserona.

    mulle riittäis "pitkä" henkilöversio, jolla sais vetää about 2000 kg, mutta 1600kg:llä vois elää.
     
  11. jp_olli

    jp_olli Gearhead

    Mulla on juuri tuollainen 2WD kahdeksan hengen henkilömalli käyttöautona. Itsellä lukee vetokoukussa 2200kg suurin sallittu vedettävä massa.

    Hyvin jaksoi kiskoa todella kuoppaisella ja mutaisella "mökkitiellä" ~1000kg kuormattua kärryä jäämättä kiinni kertaakaan, lappoi vaan menemään vaikka ryömimällä mentiin. :)

    Tosiaan kulutus pyörii siellä 12-15L/100km tienoilla, niin kuin edellä jo mainittiin.
     
  12. 67Dodge

    67Dodge 1st gear

    astron 4x4 pitkä

    itsellä vm.94 neliveto astro.rek 8 hlö.tuntuu vetävän umpihangessakin,mukisematta..pirun hyvä auto.on kuulemma 4wdn astron HEIKKO lenkki etuperän ketjuvälitys.tiedä sitten..itsellä ei ongelmia,auto ollut tosin vasta noin puoli vuotta. [/img]
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: astron 4x4 pitkä

    Ööööh, etuperän ketjuvälitys???


    Tarkoittanet jakolaatikon ketjua, ei tietääkseni heikoin lenkki!!!
     
  14. WTF

    WTF Gearhead

    Eikä uudempi koppakaan tuo helpotusta, tuossa kuva vm-97 konehuoneesta:
    http://public.fotki.com/K1500/astro/konehuone.html

    Taitaa kohta olla enemmän noita uusikoppaisia henkilöautoiksi (7-8h) rekisteröitynä, kuin noita vanhempia.

    Tuolla on omapaino jo 2160kg jos oikein muistan.
    Kulutus 10-14 L/100km.
     
  15. jl-75

    jl-75 1st gear

    4x4 astro

    moro

    ostin just tollasen nelivetoastron vm.-90 rekisteröity kaheksalle ja lyhyttä mallia... otettiin etuvedon kardaani pois kun edellinen omistaja sanoi tehneensä niin jo 7 kesänä ja mun mielestä ainakin kääntyvyys parani jos ei muuta. digimittarista suurin osa pimeenä :( ja pohjan alla käydessä näky et vuotaahan se vähän kaikkia mahdollisia nesteitäkin... sisätiloiltaan ihan jees näin lapsperheen tarpeita ajatellen
     

Kerro tästä muillekin!