Chevy C10 -81 "Körmy" rotta rojekti

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja nikked, 27.12.2014.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Re: Chevy C10 -81 "Mexican Rotta" rojekti

    Toi farkku ei omaan silmään oikeen rokkaa.

    Koko penkki punaseks vaan kuten tuo kojelaudan alaosa?
     
  2. nikked

    nikked 1st gear

    Re: Chevy C10 -81 "Mexican Rotta" rojekti

    Saattais olla ihan hyväkin idea. Täytynee vielä pohtia ja mallailla kun löytyy "ferrarin" punaista keinonahkaa joku rulla tallista. Kattoa riittääkö se penkkeihin ja ja ja ja. Jos sitä innostun käyttää niin sit vaatii penkki kyl vähintään jonkunlaisen "napituksen" et saa jotain rikkomaan kokopunasta tasasuutta ??

    Muuten tulee nyt jatkeltua tuota sisustaa aina vaan kun kerkiää mutta ei maltaisi oottaa kevättä/kesää et pääsisi aloittamaan "maata kohti menon". Niin ja ulkoasun muokkaamisen. Nyt pohdiskellu et jos muuten peltipintaa paitsi kaikki aukeavat osat ovet,konepelti,takaluukku ja bensaluukut jättäiski mattamustaks ?? Kun ihan hyvän näköistä home made patinaa pystynyt tekemään mut vähän pienempiin kohteisiin kuin tämä.

    No ulkoasu oottaa kesää että varmasti lämmintä touhuta mut keveemmällä kun on jo vähän lämpösempää to do lista:
    -alaetulamput nyt H1 muuttaa H4(toimis ajovalot myös niissä)
    -marker valot katolle
    -valorauta jostain(joko hommattava valmis tai tehtävä joku räpellys ite)
    -jotkut huomio/sumuvalot keulalle ??
    -lisäpitkät keulalle.
    -maata kohti..Eli flippi perään ja eestä jousta poikki ja belltechin 0"-4" madallus iskarit.....

    Jotain tän sorttista pitäs olla lisäpitkät/lisävalot keulalle
    [​IMG]

    Täytyis selvitellä löytyykö Kotka/lähialueelta teippaus firmaa ja mitä kustantais teippauttaa tämän tyyliset logot oviin ??
    [​IMG]
     
  3. Lahtipoika

    Lahtipoika 1st gear

    Re: Chevy C10 -81 "Mexican Rotta" rojekti

    Tulosta tuo kuva piirtoheitin kalvolle ja lainaat jostain piirtoheittimen ja kynäruiskulla maalaat ton.
     
  4. nikked

    nikked 1st gear

    Re: Chevy C10 -81 "Mexican Rotta" rojekti

    Joo miksei sitä logoa vois noinkin tehdä, kaikkeahan pitää kokeilla mutta kyllä joku teippifirma saa hoitaa tuon homman.

    Asiaan... Tuskaisia rakentelu aikoja ollut. Inspiraatio kateissa ja ruvennut tää ikuinen syksy kyllästyttämään. Noh on ollut aikaa pohdiskella tulevia koitoksia, elikkäs madallus tulee droppi spindeleillä eteen. En nimittäin jaksa uskoa että pelkillä jousi muunnoksilla saa tuota tuotuo maata kohti n.10senttiä :D

    Voipi olla että madallus tulee ajankohtaiseksi jo hyvinkin pian kun katsastus painaa huhtikuussa päälle. Todettua tullut että kallistuksen vakaajan kaik kumitutit on iha kuolleet ja repsikan puolella väljää niin raidetangonpäässä kuin pallonivelissäki :mad: Pallojen kohdalla täytynee koittaa laittaa jäykempää rasvaa niihin ja katsoa auttaako yhtään.
    Täytynee yrittää myös mennä hieromaan kauppoja uretaanipuslista vakaajaan ja droppi olista :poff: Mutta köyhäksihän siinä muuttuu :(
    Nimittäin jos joutuu palloniveliä vaihtamaan niin samaan syssyyn vaihtas sen olka-akselinki.

    Onhan tässä jotain tuhoa saanut aikaakin :eek:

    Penkki joka... nooh kyllä siinä perse pysyy......
    [​IMG]

    Ei tähän tyytyväinen voi olla mut edes pikkasen voi parantua kun hinkkaa vähä kulumaa tohon farkkuu....
    [​IMG]

    Oman elämän innovatiivinen pelle peloton leikkii macgyveria...
    [​IMG]
    Kiirettä piti Ekamilla niin eivät kerenneet tehdä mulle pieniä jatkoholkkeja noihin "poorituksiin". Täytyi soveltaa kun mikään kahva ei oikein hyvin mahtunut pyörimään enään tuossa. 11mm hylsy kopauttamalla paikoilleen ja ávot. Ei muuten olkapää heilu niin paljon kun veivin kanssa :p

    Ja kesävanteet sai uutta maalia pintaansa
    [​IMG]

    Samoin kuppaset keskikupit pienen päivityksen
    [​IMG]

    Vieressä keulamerkki oottelee "bad piggie" käsittelyä.


    Ja yön nukuttua...fuck it kokeillaan budjetti ratkaisulla eka eli flippi perä ja 2 kierrettä veke ja madallus iskarit...syteen tai saveen :oops: to be continued........
     
  5. nikked

    nikked 1st gear

    Re: Chevy C10 -81 "Mexican Rotta" rojekti

    Noniin kirjotellaas tännekin jotain pitkästä aikaan. Ei nyt suunnattomia ole tapahtunut pääasiassa hyötyajoneuvoilua vain.
    [​IMG]

    No tulihan tuossa kallistuksenvakaajan kumeja vaihdeltua ja rasvaltua niveliä ja semmosia. Vaivan palkka oli että viime perjantaina meni oma AmericanCarShow hyvin ja vuoden sais taas rällättää menemään. Teknisesti sanoi täydelliseksi :D Ulkokuori taas... Kun kerkesin ennen näyttöä jo aloittamaan maalinpoistoaineella leikkimisen.
    [​IMG]

    Juu ei näyttän hyvältä tuon jälkeen joten laikkaa käteen ja hiomaan. Pakkelia sen verta paljo että puhdasta metallia ei jaksan kaivaa esille. Suunnitelmana sitten tuli tämä "home made patina".

    Raiskauksen loppu tulemaa..
    [​IMG]
    [​IMG]

    Valmiina
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    No on se vähän pirteemmän värinen kun tuo matta mut...

    Pirun hotrod magazine vai mikä se olikaan kun löysin heidän pikku 305cid viritys juttunsa netistä. Nyt sitte imusarjat, peltisarjat ja nokat vaan kummittelee "unissa"...

    Mut katsotaan kun on tämä viikko lomaa että saanko huomenna käytyä tilailemassa madallus vermeitä. Jos näin ahkera olen niin eiköhän loppuviikosta lähtä maata kohti...to be continued...
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Re: Chevy C10 -81 "Mexican Rotta" rojekti

    Hauskan näkönen, paljon parempi kun matta musta :)
     
  7. nikked

    nikked 1st gear

    Juu kyllä siintä ihan jees tulee kun saa vain loputkin maalattua.

    Madallus vol.1 :eek: Tuli siis madallus iskarit hommattua. Belltech drop 2.

    Lähtötilanne
    [​IMG]

    Emäntäkin melkein todistetusti autossa :lol:

    Lähtötilanne
    [​IMG]

    Kaikki pultit sun muut aukesi repsikan puolelta ihan ok, pienellä vaivalla. Kuskinpuoli vaati sitte rälläkällä avittamista. Repsikan puolella sitten ongelmat alkoivat "yllätys yllätys" pallonivelen kohdalla. Pirkuleen kapistus kun ei suostunut irtoamaan sitten niin millään :mad:
    1,5 päivän takomis rumban tulos. Minä 0 PALLONIVEL 1. Kaasu vermeillä ois voinnu saada lämpöä tarpeeksi et ois lauennu mut kun ei löydy minun kavalkaadista.
    [​IMG]

    Myönsin tappioni kuin mies ja huomenna lähtee takasin kasaaminen käyntiin.

    Täytyy sanoa että tuoreella leimalla ja teknisesti täydellinen "Körmyni" yllätti, ei nimittäin mene iskarit hukkaan ilman madallustakaan. Repsikan puolen iskari menee pohjille mutta ei palaudu. 8h vartuin ja ei milliäkään takaisin päin tullut.
    [​IMG]

    Kuskin puolella oli toinen alakorvake ruostunut irti ja painaessa iskaria "mehut" vaan ruiskus pihalle. Aika kuolleita olivat siis molemmin puolin.
    [​IMG]

    Nooh suunnitelma on jo laadittu. Kun on olevinaan "low budjet" niin eräältä tutulta voisin saada vakio jouset tai sitten tilaan madallus jouset ja rälläkkä käymään eli niistä kierrettä pois ja omat jouset pilkon paikollansa ollessa palasiksi. Sitte vähä jousi puristinta ja jousta paikoillensa.. Hirvittää välillä oma mielen juoksu :oops:

    Katsotaan miten/milloin tulee jatkumaan.....
     
  8. nikked

    nikked 1st gear

    Pallonivelet 2 minä 0 :mad: Yritin vielä kuskinpuolen yläpalloa saada irti. Tuskaannuin hetkessä ja päätin että kasaan vaan kun on kumminkin päivittäistä "tarvetta" autolla liikkua. Sain ihan tarpeeksi Volkkarilla ajella kun "Körmy" oli pukeilla :D

    "Uusi" korvake
    [​IMG]

    Ei nyt mikään taidonnäyte mutta toimii kumminkin.
    [​IMG]

    Kasaus redi...
    Repsikan puoli
    [​IMG]

    Kuskin puoli
    [​IMG]

    Kyllä siintä taas pikkasen mukavampi tuli ajella kun on iskunvaimennus pelissä mukana ja tuoretta rasvaa tungettu joka nipasta sisään :D

    Nyt: Jousia mä metsästän, tahdon saada matalan..... 8)
     
  9. Herje

    Herje Gearhead

    Tuo olis tosi helppo pussittaa. Iskarikin jo valmiiks pois tieltä :wink:
     
  10. nikked

    nikked 1st gear

    Idea on hyvä :D Olen jonkun ajan tutkinut jenkkilästä löytyykö bolt on pusseja. Kaikenlaista sielä tarjolla mut ei ne ihan ilmasia ole :(

    Ei nyt vaan seuraavaksi kesäksi budjetti voi parantua jo sen verran että voi ruveta vähän spesiaalimpaa palikkaa shoppailla. Nyt mennään valitettavalla faktalla että rahapussi(kärpäsläppä) määrittää osat :x
     
  11. nikked

    nikked 1st gear

    Eipä kummempia tapahtunut kun kärvistelyä. Uudet jouset on tilauksessa kun kaverin kautta ei onnistunutkaan saada jousia. Niitä odotellessa pientä ulkokuoren muokkausta. Lähti vähän käsistä tuo "home made patina" ja rupes tulee jo liian ruskea autosta.. + muutamat epäilyttävät pakkeli repsotukset lavan kyljessä johti seuraavaan.

    Annetaanpa kuvien kertoa
    [​IMG]

    ja sitten pimeni nupikassa

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ei aivan valmis.. Melko varmasti jää pinta tuon kaltaiseksi elikkä "puhtaisiin" osiin himmeeeetä lakkaa ja matta osat maalataan uudestaan mataksi.

    Saa kertoa mitä mieltä on :eek:
     
  12. Herje

    Herje Gearhead

    Tuo "patina" paljon parempi omaan silmään. :wink:
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mä tykkään tostakin lookista kyllä. eli mattalakkaa puhtaan pellin päälle vaan. erottuu joukosta kyllä kivasti.
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Samoilla kannoilla lakkaa vaan paljaalle


    Mut tois ruskee vois olla aika jännän näköinen tossa hytissä mustien ovien kanssa
     
  15. nikked

    nikked 1st gear

    Ei nyt mitään suunnattomia tapahtunut, paitsi MADALLUS tehty viimein.
    Etupäähän tuli tavalliset HD jouset n.1,5-2 kierrettä laikattuna. Kyllä se putosin sen 10-12cm. Takapäähän suoritin home made flipin mikä nyt sitten ei ihan ongelmitta sujunut :mad: Sillä takapääkin tuli sen 10-14cm alaspäin. Harmittaa kun en painanut lähtö mittoja niin tarkasti mieleen tarkemman tuloksen kertoakseni.

    Perän flippi oli aikas haastava ensinnäkin ikuisuuden suolakylpeneet pultit olivat todella jumissa. U-lenkit sain kohtuu pienellä vaivalla irti ja vain yhden lenkin jouduin uusimaan. Lehtijousen kiinnike pulteista ei lähtenyt kuin yksi neljästä irti. Muut olivat "sulaneet" yhteen lehden holkin kanssa.

    Siinä aikansa päätä rapsuteltua päätin että täytyy se akseli tuoda rungon ja lehden välistä vähän poikittain lehden yläpuolelle. Tuttavan kautta sain teetettyä uudet "kupit/kalikat" mitkä jäävät lehden ja akselin väliin.
    Onneksi tuli tutkittua jenkki foorumeita ja kateltua kuvia flip-kiteistä että kerkesin muuttaa tuon "kalikan" reiät jotka on lehden keskipultin takia normaalisti aivan kalikan keskellä. Ne täytyi ottaa 1" verran sivuun keskeltä koska mitä ilmeisemmin muuten painaa kardaanin liian syvälle laatikkoon aiheuttaen ongelmia.

    Pohjaanlyönti kumit ja niiden kannakkeet joutui rälläköimään pois edestä että mahtui akseli rumpuineen tulemaan lehden ja rungon välistä.
    Tämä nyt ei sinällään haitannut kun tarkoitus on tehdä pohjaanlyönti systeemi erillaiseksi muutenkin.Pakoputket joutui myös ottamaan n.1/2 välistä irti.

    Viimenään akseli lepäsi jousien päällä ja ei muutakun kasaus käyntiin.
    Tunkilla lehdet jäykäksi "pohjaan" ja mittailua että akseli tulee keskelle kaikin puolin.
    Sitten u-lenkit ja iskarit kiinni ja sitten heppailin "kalikan" kiinni akseliin. Löytyi muuten ainoa toimiva iskarikin kuskin puolen takaanta mikä koko autossa oli kun minulle tuli.
    Nyt on joka nurkassa Belltechin nitro drop 2.
    Pakoputket jätin nyt vain lavan alle, heti änkkärien jälkeen kääntyy maahan päin. Ajatuksena tuoda kyljistä ulos jossain kohtaan.

    Illan koeajot sujuivat hyvin mutta seuraavana päivänä alkoi oman elämän ROADKILL. Vaikka sarjan fani olenkin niin ei ollu ihan hauska fiilis tämä :mad:
    Liikennevaloista lähtiessä tuntui outo nytkähdys ja sitten alkoi kuulua pientä kolinaa.
    Pysäytin auton ja kurkkasin alle niin oli minun "hepit" niin huonot että perämurikka käänsi itsensä niin pystyyn kuin nivel antoi periksi.

    Kaveri heitti kotiin ja työkalut kyytiin ja toisella autolla paikan päälle. Auto ylös, u-lenkit löysälle ja pullotunkilla lavan pohjasta painamalla perä oikeaan asentoon ja u-lenkkien kiristys.
    Sitten varovasti ajellen kotipihaan.

    Tiesin jo mistä tämä tapahtuma sai alkunsa. Joten pieni purkaus ja tällä kertaa kauttaaltaan hitsaten kalikat kiinni akseliin ja tein pienet raudat jotka varmasti estävät akselia pyörähtämästä paikoillaan.
    Ja taas kasaan uudelleen...

    Onhan tuo ulkokuorikin muuten nyt mattalakattu.
    Tuli sävystä vähän tummenpi kun kerkesi satelemaan hitusen vettä ennen kuin pääsi lakkailemaan. Paljas metalli+vesisade=ruoste. Tekee se vähän luonnetta autoon tietysti.
    Peräluukunkin kerkesin maalata uudelleen.

    Sitten vähän kuvia

    Keula alhaalla
    [​IMG]

    [​IMG]

    Perän madallusta

    [​IMG]

    Kaikki muka hyvin paikoillansa


    [​IMG]

    "Valmiina"

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ROADKILL alkaa

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kohta mihinkä tuli esteet ettei pääsisi enää pyörähtämään.

    [​IMG]

    Tamin sanoin summa summarum: Tekevälle sattuu, harjoitus tekee mestarin, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty :D

    +Koittakaa nyt joku edes saada selvä tästä epäselvyyden ja sekasortoisen selittelyn sisällöstä :eek:

    Mut auto tuli suunnilteen siihen korkeuteen kuin tarkoistuskin oli. Pientä viilausta ja ihmettelyä vaatii vielä kun tuntuu vänkkärin puoli olevan niin edestä kuin takaa n.1-2cm korkeammalla kuin kuskin puoli ???

    Ehkä edessä vika on minun "mittatilaus" jousissa......
     
  16. nikked

    nikked 1st gear

    Mitä enempi itsekin autoa katselee niin juurikin tuo ruskea rupeaa näyttämään hytissä aina vain mieluisemmalta vaihto ehdolta.

    Hyvä että herätit tuon ajatuksen etten heti miten ruvennut mattamusta maalaamaan hyttiä :D
     
  17. nikked

    nikked 1st gear

    Aika taas vähän päivitellä tätäkin..

    Ulkoisia "viilauksia" lähinnä harrastellut ja fiilikset menny kaikkialla luovuttamisen ja "taivaan" välillä..
    Asiaan, hytti sai nyt värikseen ns.camo vihreän, itestä istui ihan hyvin väri autoon mistä saikin pienen kipinän "körmyn" militaritointiin. Eli tähteä ja armeija henkistä tekstiä kylkeen. Itestä nyt menee toistaiseksi mutta mielessä kummittelee että paljaat pinnat camo-vihreä ja oikeanlaisella "fontilla" armeija infoa kylkiin ???

    Välissä kerkesin jo vahvistelemaan taka-akselin kiinnityksiä kun revittelyn seurauksene sain perämurikan taas vähän pyörähtämään (noloa)...

    Sikalaidat tuli eilen rakenneltua ja eka olin et ei helvata miltä näyttää mutta minuutti minuutilta rupesi fiilis paranemaan niidenkin suhteen.

    Ulkoasu rupee olemaan muuten kuosissa omasta mielestä paitsi konepelti täytyisi maalata uudestaan ja mahdollisesti jotain pientä kuviota siihen ja meinasin huomenna ruveta väkertelemään "home made karjapuskuria" keulille siintä lisää myöhemmin. Sitte tietysti valo puolta ruvettava lisäilemään.
    Ajatuksina huomiovalot palamaan etupuskurin vilkkuihin, pari lisä pitkää.. ja ehkä valorauta lavalle ja paiskareita ???? Tai sit "markkerit" vaan katolle....

    Kuvia nyky hetkestä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jatkoa seuraa...(mielipiteitä saa ja pitää ilmaista)
     
  18. Rusty

    Rusty Gearhead

    On härski.
     
  19. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    aika täyrellinehä toi on jo noin. eli sanoisin EI karjapuskurille ja muille valoraudoille.

    lisävalot esim puskurin sisään asennettuna voisivat olla ok. neliskanttiset? rautaverkko eteen suojaksi?

    ja ikkunan nurkalle lokasuojan päälle cromiset spotti valot (custom piireissä yleisempiä dummy spots jne. näähän voisi olla ihan toimivatkin tässä.)

    onkos lavalla jo sellanen iso us. army henkinen puulaatikko tai peltiset ammuslaatikot koristeena/tarvike ja työkalupakkina?

    -minulle kelpaisi tuollaisenaan jo. on sen verta röyhkeen näkönen.
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei mitään karjarautoja, mut noi sika laidat on vaan päheet
     

Kerro tästä muillekin!