Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. Tuprice

    Tuprice 1st gear

    Hankittiin ruotsista reilu vuosi sitten -95 stw LT 1:llä. Ihan pirtee vehe tuommoiseksi lötjöksi. Autona kyllä ollut mukava tilavuuden ja kyydin puolesta, mut täytyy myöntää että hiukan epäonnea on mukana ollut...
    Kone käytetty jo kerran ulkona. Pirssi oli tuotu floridasta ruotsiin ja melkein samantien sitten tänne, eikä ruotsissa autoon oltu vaihdettu kertaakaan öljyjä eikä ilmeisesti liiemmin muutakaan huoltoa.
    Moottori oli pahasti pikeentynyt sisältä mitä en tiennyt ja kun laitoin ensitöikseni sisään uudet 5W-40 öljyt, niin nehän liuotti sieltä jonkun kökön liikkeelle... öljykanava tukkoon ja kampiakseli uusiksi. Tulipahan LT 1:nkin tutuksi :D

    Remontin jälkeen piti kaikkien olla tyytyväisiä, mutta joku mystinen nakutus sinne jäi. Kylmällä koneella ja normaali kiihdytyksen aikana. Kaikki hyvin jos ajelee oikein varovasti tai sitten polkaisee hiukan reippaammin. Kun lämpenee kunnolla niin ääni häviää. Rempassa vaihdettu uuteen kaikki perinteiset hilut... rullanostajat vielä jälkeenpäin.

    Toinenkin mystinen vika vaivaa hieman matkantekoa- tai oikeastaan toisinaan aika paljonkin... :cry: Sellaisia käyntihäiriöitä tuli, että ajon aikana veto katkeaa selvästi sekunnin ajaksi. Tyhjäkäynnillä kun vastaavaa joskus tulee niin sammahtaa siihen. Muutaman kerran ei ole suostunut käyntiin ollenkaan. Edellisellä kerralla käytimme akun napaa irti(vaimon idea :D ) niin johan hörähti heti sievään käyntiin!
    Joskus kun tyhjäkäynnillä meinaa oireilla, niin tietokone? ohjaa kierrokset käymään ylenpänä. Näyttäisi kyllä joltain sähkövialta ja vaihtoehtojahan kyllä riittää...
    Moottorinhuoltovalo ei pala.
    Onko kellään vastaavasta viasta kokemuksia?

    Iloisenpia asioita, et huomenna laitan kesäkumit alle uusilla kiekoilla. American Racingin torq trust II:t. Saapas nähdä miltä näyttää
     
  2. -riku-

    -riku- 1st gear

    Onpas mukavaa kun tuo oma alkaa pikkuhiljaa olemaan "tikissään". Kevään aikana on tullut restauroitua autoa sieltä täältä ja rahaakin on vähän mennyt mutta kohtahan se alkaa olla sellainen kun on toivonut. Piti vähän antaa periksikin kun käytin sitä ammattifixarillakin tuossa välillä. Vielä on vähän pienen pientä jäljellä, tänään lähti vetokoukku mäjelle kun ei oikein istunut mun mielestä laitteeseen. Aurinko paistaa ja lämmin on, mikäpä sen mukavampaa! Ja kohta on vappucruising.
     
  3. hege

    hege 1st gear

    Moro, olisi tuossa kiikarissa -91 Sämpylä, täydelliset huoltohistoriat on tiedossa ja kaikki vaikuttaa hyvältä. Ainoana "vikana" näyttäisi olevan jo pitkään ollut (tyypillinen?) ABS:sien toimimattomuus (valo palaa).. onkohan tuo tuurilla katsastajilta mennyt läpi vuosia? Entäs jos jääkin nalkkiin tulevaisuudessa? Ilmeisesti voipi olla hankalaa/kallista saada toimimaan taas.

    Kuinka paljon hyvin huolletulta voi odottaa "huolettomia" kilometrejä? 500tkm?
     
  4. -riku-

    -riku- 1st gear

    Ei pitäis kyllä mennä leimalta läpi oli syynä jarrujen toimimattomuus tai pelkkä valo. Toimiko absit? Jossain tällä palstalla oli keskustelu noista jarruista, ei vikaa meinannut löytyä millään.
     
  5. hege

    hege 1st gear

    Valo kuulemma syttyikin vasta moottoripesun seurauksena.. ilmeisesti ilman ABSää ollut aikojen alusta asti papereitten mukaan. Rekisteriotteessakin NAP, eli ABS ei pakollinen.. ilmeisesti menee helposti läpi, kun vain saa valon sammumaan. Noh huomenna tuota pääsee tutkimaan, katsotaan syntyykö kaupat.
     
  6. -riku-

    -riku- 1st gear

    No sittenhän siinä ei ole isoa ongelmaa. Toivottavasti auto on hyvä ja kaupat syntyy. Kerrothan kuinka kävi :)
     
  7. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    Tuntuu siltä kun nämä sämpylä malliset stw.t olisivat lisääntyneet suomen kamaralla, ainaskin täällä etelässä alkaa niitä näkemään useahkosti..

    taitaa olla saksan tuonti lisääntynyt :wink:
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead


    Olikos sulla itellä tommoinen? Oon nimittäin huomannut, että kun itse moisen ostin, niin niiden määrä mukamas kymmenkertaistui samantein. Johtuneeko siitä, että ennen noihin delfiineihin ei kiinnittänyt sen kummempaa huomiota :wink:

    Välillä on menty kolmen letkassa keskustassa (siis säkällä osuttu samoihin valoihin sämpylöillä peräkkäin) ja aika usein sittarin parkkiksella loikoilee yksi ja leffavuokraamon pihassa toinen :eek:

    Edit. Jaa, sä puhuitkin stw:stä. :oops: Nooh, sedanien kanssa sama juttu rahikaisella...
     
  9. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    sedan on komee edestä :odroll: heh oli pakko. hyvä kun lisääntyvät suomessa molemmat mallit :D
     
  10. kane

    kane 1st gear

    On valaalla loistokyydit 8)
     
  11. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    totta turiset :D :D
     
  12. mceläin

    mceläin 1st gear

    kyllä valas kanta on hyvässä kasvussa suomen maassa. pari vuotta sitten kun ostin texasista oman -94 roadmaster stw:n, niin se taisi olla 1. tai 2. suomeen kilvitetty LT1 buickki farkku. nyt niitäkin on jo paljon. muuten ollu aika loistopeli paitsi tuntuu keräävän kolmioitten takaa huntait kylkeen :cry: . eli meillä menee kylki oikasuun(jahka saapi aikaa) ja samalla poistuu viilut kylistä.
     
  13. Barracuda'71

    Barracuda'71 1st gear

    Itellä on tuo '91 Caprice Classic Sedan ollut arkikäytössä n.6 vuotta ja mukavasti on pelannut (ajomäärä noin 20'000km/vuosi).
    ABS:seista sen verran kokemusta esimerkkinä että kerran kävi omassa yksilössä niin että ABS:sin merkkivalo syttyi ja ABS:it eivät enää pelanneet. Treen Metro-autolla käytettiin autoa testerillä ja testeri kertoi vasemman etupyörän ABS-anturin olevan viallinen. Anturi vaihdettiin uuteen ja a'vot, alkoi pelaamaan.
    Onhan pieniä huoltoremonttiakin vuosien saatossa tehty mutta se kuuluu asiaan 8) (ilmapumppu, laturi, jäähdytin ja alapallonivelet vaihdettu).
     
  14. Chilton

    Chilton 1st gear

    Puoli vuotta on körötelty sämpylällä ja kyyti on mitä parhainta. Pikkuviat on korjattu ja nyt voi keskittyä nautiskeluun.

    ps. Osaisiko joku neuvoa, mistä päin -91 Capricesta löytyy keyless entryn ohjausboksi? Pitäisi tehdä siihen pieniä virityksiä. Heynesin manuaalista ei löytynyt mitään vinkkiä.
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mikäs on tollasen Valaan vaikka nyt Roadmaster LT-1 sellä vetokyky ..siis paljonko sillä Saa vetää?
    Koitan ylipuhua mammaa ostamaan tollanen hevosten veturiksi kun en anna periksi enään kolmannelle pajerolle.
    Toinen vaihtoehto mikä oli euro maksoi kaupassa 75th eskoa...Kiitos EI ja jos rinkulavolkkari pitää ostaa samlla rahalla sitten sakuista RS6.
     
  16. impala1968

    impala1968 Gearhead

    95 roadmaster stw 2270kg jarrullista / 450 kg jarrutonta.

    Tuollaista kun rekkaa kannattaa saada katsuri uskomaan että caprice stw on sama auto, nuo löytyy sellaisen tyypistä. Buickista ei löydy tyypitystä.
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kiitos..eli riittää.
    edellinen lähin oli rinkulavolkkarin 2100 mutta sitten olis myös Allroad rinkula.
     
  18. ss70

    ss70 1st gear

    Sen verran laiskasti tullut foorumia luettua, että enpä tätäkään keskustelua ole tuon 2004 alun jälkeen seurannut. Tunnustan olevani tuo vastaantullut Caprice. Itsekin ihmettelin, että onpas syrjäkylällä fiksu autoilija. Ivalosta Vuokattiin taisi olla silloin siirtymätaival ja sen hitonmoisen räntäsateen/lumipölyn kyllä muistan. Ei parhaita kelejä ajaa isolla jenkillä.
     
  19. TYA-10

    TYA-10 1st gear

    Mulla on pari farkkua ollut joskus talviautoina ja niillä molemmilla pääsi matka-ajossa alle 10l/100km.. En tiedä sitten onko ollut rikki vai mitä mut aina vaan käymään lähti ja toimi ku kello.. Ja molemmat oli alle tuhannen euron autoja, eli ei mitään hyviä yksilöitä. Tekniikka molemmissa oli 305 ja 700.
     
  20. TYA-10

    TYA-10 1st gear

    Niin se vielä et ne oli molemmat sitä vanhempaa mallia, toinen `84 ja toinen `83
     

Kerro tästä muillekin!