Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Ne on tuommoset ne ´92 euromallin vöiden lukot. Vyöt on tehtaan orkkisremmit, mut noihin eurolukkoihin käyvällä vastakappaleella. Eivät käy ristiin jenkkiversioiden kanssa.

    [​IMG]
     
  2. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Ja noissa ´92:n lasilla varustetuissa umpioissa nuo valot on kytketty eri tavalla kuin jenkkiversiossa. Tuossa on nuo H4:t, ja ne ovat tuolla umpion sisäreunoissa, ja vilkut on tuossa umpion ulommaisessa reunassa.

    [​IMG]
     
  3. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    oukay! aika paljon erinäköiset kun ne mitkä on mun autossa! mulla on taas noi aika älyttömät metroauton etuvalo viritykset....
    Sulla on muuten aika asiallisen näköinen farkku caprice B)
     
  4. Erska

    Erska Gearhead

    Laittakaapas parempaa kuvaa noista lasiumpioista. Mistä niitä saisi hommattua?

    Ja onko näitä ollut Euromalleina jollakin tapaa vai onko kaikki suomivirtelmiä loppujenlopuksi? Onko jollakin tietoa? Mitä kaikkea Euromallit piti sisällään.

    :eek:
     
  5. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Tuossa yksi kuva tuosta lasiumpiosta, ja mistä näitä voisi hommata, en tiedä. Ei ole nimittäin löytynyt mistään kun olen tämmösiä kaverin autoon metsästänyt.
    [​IMG]

    Ja näitä euromalleja tehtiin ihan tehtaalla mallivuonna ´92, käsittääkseni ei ennemmin eikä myöhemmin. Eroina nuo etuvalot ja turvavyöt muihin vuosimalleihin verrattuna. Sit nää perus eurovarusteet, erilaiset takavalot, takavalopaneeli rekisterikilven ympärillä, km-mittaristo ja nuo norsunkorvapeilit.

    Tuossa vielä muutama kuva omasta farkusta...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tulossa jenkkipeilit ja valot, sekä muutaman tuuman madallus.
     
  6. hara64

    hara64 1st gear

    jossain vaiheessa tais noi euromallin h4 umpiot maksaa n.700€(muistaakseni) ja niitä ei sitten kyllä saa mistään.
    noista h4 umpioista on ollut aikaisemminkin juttua täällä.
    ei muuta kuin kahlaamaan topickia läpi.
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Onko muuten kuinka paljon sämpylöissä varaa tuoda takapyöriä ulospäin vanteen et:tä muuttamalla? Takaa katteltuna vähän jännän näkönen kun on pyörät niin sisässä..Sama vaivahan oli nelivetopikkarissa,yhteensä 40 et-lukua pienemmäks niin näytti vasta normaalilta. Komee autohan toi on,jos muuten jollain on kiinnostusta vaihdella hyväkuntoista sämpyä sebringiin niin lukekaa myyntipalstaa :wink:
     
  8. hara64

    hara64 1st gear

    sitä en tiedä paljonko on varaa tuoda vannetta ulospäin ,mutta orggis et tais olla 0.
    jos tuosta olis apuja....
     
  9. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Tossa mun farkussa vakiovanteet (ET 0 ?), ja kesärenkaina 225/70-15" ja kumin ja kaaren väliin menee keskisormi. Talvella samanlaiset vanteet 235/75-15" renkailla, ja pikkusormi mahtuu kaaren ja kumin väliin. Joten kaaria muokkaamatta ei sinne kovin paljon ulostuovia vanteita voi laittaa...
     
  10. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Reiluhko madallus ja vähemmän munkit renkaat tietysti auttais jo paljon.
     
  11. Erska

    Erska Gearhead

    Voooeee perkules kun on siisti 92 farmari!

    Noi umpiot on aivan kerta kaikkiaan upeat. Nyt semmosia metsästämään jostakin.

    Saisi vielä alkuperäisen hengessä olla markkeri maskin puolella mutta ei sen niin väliä.

    Noihin kun tyrkkää hyvän H4 polttimon niin varmaan näkeekin.

    En voi käsittää miten orkkisumpiot voivat olla niin kertakaikkisen paskat...

    Pitäkääpäs oikeesti silmät auki noiden kanssa...

    Mietein jo sitäkin että mahtaakohan noista orkkiksista saada irti jos saa jonkun teettämään siihen lasin ja sovittaa H4 polttimon sinne...
     
  12. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Juu, niin varmasti auttaisikin. Ja kuten tuolla aiemmin jo mainitsinkin, muutaman tuuman madallus on jo tulossa ison veden takaa. Enempää ei kehtaa pudottaa, kun auto on kuitenkin pääsääntöisesti talvikäyttis. Renkaat vaihtuu sopivamman kokoisiin siinä vaiheessa kun vaihto tulee muutenkin ajankohtaiseksi...
     
  13. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Thanks :D . Pykälä kerrallaan rakennellaan omaa silmää miellyttäväksi, kuitenkin käyttöautona pitäen. Ainakin toistaiseksi :wink: .
     
  14. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Niin siis mietiskelin tuota rengastusta ja madallusta noin yleensä,jos itelle tulis tuommonen että kuinka sen kapean raidevälin sais piiloon takaa katsottuna. Kyllä siihen vois lasku riittää mutta ei ehkä haittais vaikka olis pari senttiä puskureissa lisää korkeuttakin.
     
  15. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Okei... :wink: . Jotenkin erehdyin luulemaan että kommentoit tuota minun selostusta noista renkaiden mahtuvuudesta. Jatkakaa...
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tänään liityin Caprice-kerhoon hankkimalla '91 sedanin.
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Vikoja mitä nyt heti tulee mieleen uudesta tulokkaasta; Puhallin toimii vaan täydellä teholla tai sitten ei ollenkaan. Kuskinpuolen takalasi on kuollut. Ilmastointi ei toimi (kompura). Kuskin ovi vähän roikkuu.

    Vinkkejä?

    Muuten, onko laatikko nyt se seiskasatanen? Hienosti latoo kolme pykälää silmään ja turbiinilukko taitaa mennä päälle jossain 80 paikkeilla. Lisäksi on OD.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Puhaltimen esivastus.

    Jos tarkotat kuskinpuolen takalasilla niinku takaoven lasia, niin verhoukset vaan pois ja mittailemaan tuleeko moottorille virtaa kun painaa napista. Jos tulee niin sit moottorissa jotain.

    Saranan roikkumiseen auttas varmaan ne saranatappien uusimiset.
     
  19. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Saranatapit nyt on selvä, mutta noi sähköpuolen asiat eivät kuulu vahvimpiin puoliini. Lisäksi pitäisi vielä vaihtaa cd-soitin kasettimankan tilalle. Sellaisia sovitelevyjä varmaan on että saa pienemmän soittimen sovitettua.
     
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mikä mahtaa olla vakio rengaskoko? Edessä on nyt 215/65-15 ja mittarivirheestä päätellen pitäisi olla isompi.
     

Kerro tästä muillekin!