Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. Erska

    Erska Gearhead

    No toki jos on vanha kyttäauto ja reiät siinä, mutta esim minulla olleessa 91 farmarissa joka on org. suomi auto oli reiät suoraan ajovalojen edessä...

    Onhan myös siinä kohtaa voineet olla lisävalotkin...
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei ole kyttäauto, vaan suomiauto tämäkin. Ja lisävalot oli puskurin päällä, poistin ne esteettisistä syistä.. :rotfl:
     
  3. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Eli parempi pimeessä kun rumannäköisenä? RM:n kanssa ei paljon viitsi ajella katuvalojen ulottumattomissa :wink:
     
  4. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Ostakaa meidän farkku poikes, niin saa talliin tilaa. Eli `92 305 TBi, leimaa 10/2014 asti.
    Hintaakin alle 3 donaa.
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei ole vissiin reikiä etupuskurissa muiden sämpylöissä?
     
  6. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Josko ne reiät on sille kilvenalusmuoville, tai sen kiinnitysruuveille?
    [​IMG]

    Mut nekin kiinnityspisteet jää ainakin ton pitkän kilven alle, eikä sen viereen...?
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Juu, ei ole nekään, kilvenkiinnikemuovi on kolmella ruuvilla kiinni. Ja nämä reiät jota ihmettelen niin ovat tosiaan n. 700 mm päässä toisistaan.
     
  8. ss70

    ss70 1st gear

    Eiköhän näissä reilu 20 vuotiaissa autoissa ole ollut kaikenlaista koheltajaa omistajina ja siitä syystä reikiä voi löytyä sieltä täältä. Eikä tuo -90 luvun alun sekava paikkakuntakohtainen katsastuskäytäntö yhtään ole helpottanut asiaa. Pesurit vaadittu yhdeltä, mutta ei toiselta. Sivuvilkut osalla nättejä nappeja toisilla valtavan kokoisia äärivaloja jne.... Jotain hyvää tuosta EU:sta ollut, niin se on katsastuskäytäntöjen yhtenäistäminen.
     
  9. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Ameriikan Joen lähettämät tavarat, mm. peilit tuli tuossa jokunen aika sitten Suomen kamaralle. Noiden peilien kanssa kävi siten, että nuo pisarapeilit sopivat heittämällä noiden norsunkorvien tilalle, tai toisinpäin niinkuin ne on alunperin suunniteltukin :odroll: . Norsunkorvien jalkahan on jonkinverran suurempi kuin noiden pisarapeilin, ja peilinjalan tiivisteet olivat hiertäneet maaliin mukavat jäljet 22 Suomessa vietetyn vuoden aikana. Peilit nyt on kuitenkin vaihdettu, ens kesänä sitten tehdään jotain ratkaisuja noiden "maalivauroiden" suhteen. Ja näppärää, kun vaihtui peilit niin sai tuon lämmitysominaisuuden niihin taas toimintaan. Jonkun verran vähemmän noissa pisaroissa on tuota peilipintaa, joten näkymä taaksepäin heikkeni hieman tuossa swapissa, mutta niinhän ne sanoo että "kauneuden eteen täytyy kärsiä" :lol: .
     
  10. onneton

    onneton Gearhead

    Aukaisin tänään 91 capricen takakontin ja jäätä/vesipisaroita oikein reilusti takaluukun sisäpinnalla."Järkeilin" että ilma ei kierrä kontista pois mitä tunkee ohjaamon puolelta.Taka oviaukoissa olevat "luukut" on auki,ja syksyllä uusin tiivistemassat katolle takaovien kohdalle(jonkilainen kouru),peräluukun aukon ylänurkkiin missä korisauma kulkee.Massat olivat täysin kuivuneet/halkeilleet mutta kosteutta tunkee siitä huolimatta.Että onko kukaan ratkaissut onnistuneesti kyseisen veden kertymisen.Pitääkö porata reikiä johonkin että ilma kiertäisi? :oops:
     
  11. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Minullahan on Capricessa ihan sama ongelma vieläkin, ja täsmälleen samat korjaukset olen tehnyt. Aikaisemmin vettä kerääntyi myös C-pilarin sisälle, mutta se korjaantui tuolla takaovien kohdan katon kourun massojen uusimisella. Mutta kontti on edelleen kostea ja kansi sisältä jääpisaroita täynnä. Veikkaan että vesi menee konttiin takaikkunan välistä, sieltä siis peltien saumakohdasta josta ne tiivistemassat ovat ilmeisesti myös halki...
     
  12. timant

    timant 2nd gear

    Mitäs mieltä olette tuon hankkimisesta perheen ympärivuotiseksi käyttöautoksi?
    -> http://www.nettiauto.com/chevrolet/caprice/6116555 onko joku peräti käynyt katsomassa ko yksilöä?

    Mitä kannattaa koeajolla tarkastella? Ja missä noita pk-seudulla kannattaa käyttää huolloissa kun tuo taloyhtiön loskapaskassa oleva parkkis ei houkuta ite tekee remppoja....
     
  13. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Se on se syy takakontin kosteuteen se että ilma ei kierrä! Sinne pitäisi päästä jostain hytin lämpö sinne konttiin ja kontista jostain ulos, silloin ilma kiertää ja poistuu, jolloin poistuu myös kosteus! Ja auto olisi hyvä joskus saada muutamaksi päiväksi kuivaan ja lämpöiseen jossa voisi pitää myös ovet auki, sillein että auto pääsee tosiaankin kuivumaan kokonaan. Tämä on tietysti mahdotonta melkein jos ei ole omaa tallia. :lol:
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jaahans, taas askarruttaa yksi asia. Tuossa kun oli kuskin oviverhoilu pois niin siinä avaamiskahvan ympärillä olevassa mustassa muovissa on 0,5 W polttimo. Mikä tämän funktio mahtaa olla? Vaihdoin sen uuteen mutta se ei tosin siitä syttynyt.. Ja muutenkin se polttimo on siellä muovin sisällä/takana niin mitähän sen olisi määrä siellä valaista???
     
  15. Qjet

    Qjet 1st gear

    Valaista oven aukaisukahvaa... :D ...
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Niinpä kai, eipä se tosin syttynyt vaikka polttimon vaihdoin. Täytyy koittaa löytää kahva ilman valoa.
     
  17. Qjet

    Qjet 1st gear

    Sorry. Tarkennan vielä, ettei vastaukseni vaikuttaisi nenäilyltä : Siinä muovissa on pieni reikä, josta polttimo valaisee kahvan tai sitten kahva valaistuu muovissa olevasta kahvan reiästä.Jomminkummin. Sen verran himmeä valo kuitenkin, ettei juuri huomaa.
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    En minä sitä nenäilynä ottanutkaan, ihmettelin vaan polttimon tarkoitusta kun näytti siltä että se olisi umpinaisessa ¨poterossa¨.. :-?
     
  19. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Nettiauton Caprice näyttää ihan siistiltä ,mittarilukema 184000 km taitaa olla mailia . Jos haluat capriceista tietoja käyttökokemuksista soita mulle ( 14 vuoden kokemus sämpylä capriceista ) nyt alla 96 caprice.



    Timo Montonen puh 0505625692
    Espoo
     
  20. ss70

    ss70 1st gear

    Vilkaisin tuota ilmoitusta ja sisäkuvien perusteella tosiaan km lukema ei voi pitää paikkaansa. Maileja se voi hyvinkin olla. Tuo kuskin istuin oli kulahtanut liikaa km lukemaan nähden.

    Itse testaisin ihan kaikki sähkölaitteet, osa ei ole kalliita korjata mutta harmittaa mikäli huomaa myöhemmin. Ilmastointi kannattaa kokeilla jossain parkkihallissa että lähteekö hönkimään kylmää, helteet vasta kertoo tehon. Luultavasti sen lämmittimen kennon saa putsata, on ehkä tympeimpiä huoltoja. Pohjat näissä on valitettavan ruosteessa ja alkaa alatukivarret yms... olla vaihtokamaa.

    En omista nykyään mitään autoa, mutta itselläkin kohtuu pitkä historia takana sämpylän kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!