Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. samiart.fi

    samiart.fi 2nd gear

    mitenkähän -91 capricen laturin piuhat tulee... laturi on unipoint ja siinä on merkinnät FS ja PL ja ..vai olisko sit merkinnät F S P L ? neljä napaa ja sit on vielä b+ joka tulee startille.. mut noi FS ja PL on outoja merkintöjä
     
  2. kapa73

    kapa73 2nd gear

  3. samiart.fi

    samiart.fi 2nd gear

    sain laturin pelaamaan.. kiitos
     
  4. Rimmed762

    Rimmed762 1st gear

    Capricea tarkastettaessa mihin paikkoihin kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti? Lähinnä ruosteen osalta?

    Ja tiedän, että puhutaan vähintään 20v ajoneuvoista...
     
  5. El 60

    El 60 Gearhead

    Paljon Sämpylällä saa vetää? Eroja sedan vs wagon?
     
  6. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Nostetaas vähän tätä topiccia kun tulin itsekkin hommanneeksi -94 Caprice farkun, LT1 koneella. Lueskelin tän koko ketjun läpi ja aika paljon juttua onkin tullut ja hyviä neuvoja ja vinkkejä huoltoa ja vian etsintää varten. Itse en ketjusta löytänyt kuitenkaan noista vikakoodien lukemisesta, muuta kuin että kannattaa luetuttaa metroautossa. Koodien lukeminen on varmasti mahdollista myös edullisin kotikonstein. Onkos kukaan tätä harrastanut. Pistokkeen koodeja varten löysin etujalkotilasta keskeltä. Netin syövereistä muistan lukeneeni, ettei vikavaloa saa enää vilkkumaan näin uudessa jollain hyppylankaviritelmällä. En uskaltanut kokeilla kun en ole asiasta varma.

    Toinen askarruttava asia on mittariston valot sekä digitaalinen nopeusmittari. Miten mittariston valot vaihdetaan, kun mulla ei ainakaan sormet mahdu niihin lokeroihin, joissa valot on. Pitääkö koko valkoinen kehikko ottaa irti ja vaihtaa valot takaa päin?
    Sitten on vielä se digitaalinen nopeusmittari, joka joskus näyttää jotain ihan mitä sattuu ja toisinaan ei näytä mitään. Netistä löytyi video, jossa joku sankari "korjaa" mittarinsa puhdistamalla mittarin taustan nastat ja vastinkappaleet, mutta tämä auttaa kuulemma vain vähän aikaa. Onkos mitään pitkäkestoisempia ratkaisuita löytynyt
     
  7. ss70

    ss70 1st gear

    Oisko noin vanhassa vehkeessä ODB 2 jo? Liittimestähän sen arvaat onko kumpaa versiota. Ymmärtääkseni 96 tuo ODB ver 2 tuli jenkeissä pakolliseksi. Vilkaise tuolta kumpi liitin malli lähempänä http://www.aldlcable.com/aldl.asp

    Ne mittariston valot saa helpoiten vaihdettua kun nappaa koko mittariston irti. Vaatii muistin syövereitä kaivaessa sen paneelin irrotuksen joka alkaa jo vänkärin hanskalokerosta ja sen jälkeen muutama ruuvi irti. Mittaristo kun on sähköinen niin ei tarvitse edes jännittää mittarikaapelin kanssa vaan saa siististi vedettyä pois paikaltaan. Pitiköhän tässä vielä rattiputki tiputtaa alas?
     
  8. mopperi1970

    mopperi1970 3rd gear

    osina löytyy -91 sedan ja 10v ollut käytössä samalla omistajalla...rompetorilla ja kaikki osat löytyy paitsi keulasta kasassa...keulamerkki ehjä :lol:
     
  9. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Tutkin vähän tota mittariston valo asiaa, ja ainakin -94 riittää kun siirtää rattikarahkan pois parkilta ja rupee vaan irroittelemaan ruuveja, siitä mittaritaulun ympäriltä niin purkautuu koko homma. Hanskalokeroon ei tarvi koskeakkaan. Mittariston valot saa vaihdettua niistä lokeroista takakautta ottamalla koko lokerikon irti.
     
  10. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Mun '95:ssä oli kans ongelmaa pätkivän digitaalisen nopeusmittarin kanssa. Otin auki ja putsasin näyttöpaneelin kontaktit. Auttoi jonkin aikaa, kunnes jälleen lakkasi toimimasta. Sitten kolvasin varovasti pienet pisarat lisää tinaa niihin kontakteihin. Sen jälkeen on toiminut. Oiskohan siitä jo pari vuotta.. Muistelisin, että vinkin löysin täältä OD:lta.
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Onkohan helpompaa irrottaa etupuskurin pintamuovi vai etulokasuoja?? Olisi hitsattava paikka etuloksuun, siihen vikku-umpion taakse alareunaan missä lokasuoja se kohtaa puskurin.
     
  12. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Helpompi irottaa se "kuminen" puskurinkuori kuin koko lokasuoja.
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ok. Niin vähän ajattelinkin, mutta ei siitä oikein ottanut tolkkua.
     
  14. Qjet

    Qjet 1st gear

    Puskurin kuori on ylä- ja alapuolelta muovisilla "plugeilla" kiinni ja lokasuojaan ruuvit/pultit 2kpl/puoli.
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Puskuri lähti pienen jumpan jälkeen. Ne oli pahimmat pultit siellä lokasuojan alareunassa.. Mutta sitten taas toiseen asiaan, onko muillakin upotettu etupuskuriin tarvikevilkut? Onko ne vielä tänä päivänä pakolliset? Ja miksi niistä alkup. vilkku-umpioista on poistettu ne isommat polttimot (kirkkaasta osasta)? Edessähän palaa nyt parkit sekä siellä ajovaloumpiossa että siinä vilkku-umpiossa (ne keltaiset vilkut palaa parkkina), mutta olisiko vielä sekin parkkivalo. Siis se polttimo siitä keltaisen vilkun vierestä??? Ymmärtääkö kukaan...
     
  16. sevrolet

    sevrolet 1st gear

    Ittellä ei o noita jälkiasennus vilkkuja, eikä o leimalla ikinä kaivattukka.
    Lokasuojaan on kyllä laitettu tyhmään paikkaan joku ruma opelin vilkku.

    Se kirkas on otettu pois, kun on varmaan suomessa laiton.
    Se on muistaakseni cornering light, joka syttyy sille puolelle kun laitat vilkun päälle, ja pakki päällä syttyy molemmat. Itsellä tarkotus laittaa kyllä nuo toimimaan.

    Se keltanen kuuluukin palaa, kun parkit päällä, ja alkaa vilkkua vilkun kanssa eritahtiin kun laitat vilkun päälle.
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Cornering light? Onko Chevroletissa ollut sellaiset jo 23 vuotta sitten ja nyt vasta mersut ym. ovat lanseeranneet sen uutuutena..? :lol: (tai onhan niitä jo muutaman vuoden ollut). Mikä tarkoitus niiden molempien sitten on syttyä pakki päällä?

    Nuo puskurin tarvikevilkut on sitten uutena varmaan joku yli-innokas katsastaja vaatinut. :wc:
     
  18. sevrolet

    sevrolet 1st gear

    En tiedä koska ekan kerran chevyssä, mutta taitaa ylipäätään olla väjän vanhempikin keksintö. 1962 näyttäs cadillaciin tulleen...

    http://jalopnik.com/a-tribute-to-the-mo ... 1625241633

    Ilmeisesti noissa vanhemmissa ne ei sitten pakilla oo palanu, mutta muistaakseni capricessa palaa (ihan 100% varma en oo, kun omat ei vielä oo käytössä. Oisko se sitten ettet kolhi etukulmia peruutellessas, kun näät vähä mitä siä pimeydes on.

    Forssas mones autos nähny noit ylimääräsii pikkuvaloi keulas ja ihmetelly mitä ne o. Ilmeisesti sit vilkkui.

    Ittel o keulas alkuperäset oranssit parkit ja vilkut, eikä ikin o tullu mitää sanomist.
     
  19. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ok :eek: . Tämä oli valaisevaa. Näytät asuvan Valkeakoskella mutta jotenkin tuosta kirjoitustyylistä haiskahtaa Pori, tuo noi?
     
  20. sevrolet

    sevrolet 1st gear

    No joo, kotosi kullaalt, siit pori vierest.
     

Kerro tästä muillekin!