Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Yllättävän vähän, mutta irroitettavahan ne on kun meinaa auton maalata.
     
  2. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Löysin tämmösen: http://www.clipsandfasteners.com
    Tuntuis olevan paljon tilpehööriä, kelloa ja viheltimiä. Ja niitä peltimutuja myös.
     
  3. SpW66

    SpW66 Gearhead

    En noilta sivuilta kyseistä mutteria löytänyt, olen kyllä noiltakin joskus jotain tilannut. Löysin yhdestä paikasta, mutta hinta oli jotain aivan satumaista, n. $13. Mutterin voinee tehdä vaikka nylontangosta jos ei ole tarve pitää autoa alkuperäisenä. Omalle rahalle löydän muitakin kohteita. Hintaan pitää lisätä vielä rahti jne...

    http://www.tonkinonlineparts.com löytyy räjäytyskuvia gm-autoihin.
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead


    Hyvä idea tuo nylontanko, kiitos. Minulla ei ole tarve pitää autoa alkuperäisenä.
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Nyt on kaikki reiät laminoitu takapuolelta umpeen ja kitattu ulkopuolelta elastisella kitillä kertaalleen. Reikiähän oli kaikenkaikkiaan 8. Vilkunreikien lisäksi oli lampunpesinten reiät, lisävalojen reiät ja 2 muuta reikää jolle en ole keksinyt tarkoitusta.
     
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Yhden mätäkorjauksenkin jouduin vielä tekemään. Kuskinpuolen ovitolpan alareunassa oli haperon näköistä niin aloin rälläköimään. Siinä kohtaa onkin näköjään kolme peltiä päällekkän, ei ihme että ruostuu..
     
  7. ss70

    ss70 1st gear

    En tiedä mitä eroa on noilla vanhoilla kanttimallin vehkeillä näihin sämpylämalleihin, mutta niitä mielestäni näkee melko ruosteettomina vielä liikenteessä. Sämpylöistä osaan heti katsoa ne kohdat missä mätää mahdollisesti on. Pohjahan molemmissa on sama, mutta onko uuden kanssa haettu kustannussäästöjä korin kohdalla.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Aivan. Ja pohjahan on tässä minunkin puoli miljoonaa ajetussa suomiautossa hitsailematon. Eikä koriakaan pahemmin ole aiemmin korjattu mutta nyt oli pakko.
     
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No niin.. Eli Tepolta löytyi peltimuttereita siedettävään 65 sentin kappalehintaan. :D
     
  10. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear

    Onkos kymmenessä vuodessa tullut asiaan uusia näkö- tai muita vinkkeleitä? Jossain mielenhäiriössä menin ja tein kaupat 91 Caprice Classicista… Kohtalaisen terveeltä sämpylä vaikuttaa -ja tarkoitus on ottaa se ihan arkiajoon, kun roinaa ja perhettä on sen verran, ettei ihan pikkupulkalla kannata enää yrittää.
    Mistäs tää leviää ensimmäisenä? :-?
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pidät huolta siitä laitteestas niin ei se välttämättä lähe leviämään juuri mistään. Riippuu tietty miten entiset omistajat on pitäneet huolta...

    Ympäripyöreään kysymykseen ympäripyöreä vastaus :)
     
  12. Sportsweep

    Sportsweep 3rd gear

    Muutaman sämpylän omistaneena voin sanoa et leppoisa auto ajella ja kokoisekseen menee todella vähällä bensaalla.
    Toimii yleensä kuin junan vessa mitä ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa uudemmista Chrysler yhtymän tuotteista.
    Vikoja mitä esiintynyt: sähköantenni hajoaa, mikä tosin on yleistä muissakin autoissa talvikelillä. Ikkunan nostimen muoviset liukukappaleet hajoaa myös pakkasilla jos ikkunat jäässä ja yrittää väkisin aukaista. Rungossa ruoste iskee ensin takapyörän aukkojen etupuolelle josta yleensä tunkilla nostetaan ja korissa ovien välissä olevan keskitolpan alaosaan.
     
  13. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear

    :D Sähköantenni ON hajalla..tosin vamma näyttää siltä, että se on ollut ylhäällä, kun auto on ajettu pesukoneeseen…voi olla, että pelkän piiskan ja "helmiketjun" uusimisella selviää.
    Alusta ja kyljet näyttää vielä ihan kohtuukuntoisilta - hyvä tietää, mistä katsella "sillä silmällä".
    Hienoa, että joku viitsii vastailla asiallisesti - ja hienoa, että surkein vittuilija löytyi heti kotikyliltä. :wc:
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tässä mitään vittuilla :odroll:
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mitkä nuo ajovalopolttimot oikein on? Kiinnittelin äsken umpioita maalauksen (turauksen) jäljiltä niin ihmettelin vaan että ei taida kuulua Motonetin valikoimiin??
     
  16. impala67

    impala67 Double Gearhead

    joku tossa pari sivua takaperin äimisteli cornering eli ns. ojavaloa- ne tosiaan menee ainakin tampereella nykyään leimalta läpi, jopa niin hyvin että inssi kirjoitti huomautuksen kun oikean puolen ojavalo ei syttynyt...
    heh, ojasta allikkoon, veemäisessä paikassa akun takana vaihtaa se halvatun bulbbi
     
  17. kapa73

    kapa73 2nd gear

    BP9004 on polttimo ite hain kyllä Motonetistä emännän roadmasteriin. Eli motonetistä löydät sen HB1 polttimona
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ok, hyvä tietää.
     
  19. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Asiaa taka-akselista, eli vetoakseleissa on väljää muutamia millejä. Kääntäessä kuulee välillä klonksauksen kun vetarit¨menee toiseen reunaan¨. Myös viime kesänä kun auto oli korjaamolla takajarrujen huonon pidon takia, niin rummuissa oli ollut mönjää, eli varmaan peräöljyä ja jarrupölyä? Eli kuinka paljon tuota väljää saa olla? Nyt on 255 rengas pahimmillaan viiden millin päässä kosketuksesta lokasuojan reunaan.
     
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Niin että onkohan tuollainen parin millin päittäisvälys vielä tervettä?
     

Kerro tästä muillekin!