Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. da-mies

    da-mies 3rd gear

    Mulla on ongelma -91 capricen ABS-jarrujen kanssa. Valo palaa, antaa vikakoodin #63, valve relay circuit. Mitään hajua millä tää korjaantuu??
     
  2. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Olisiko tästä linkistä hyötyä?
    http://www.goldsswagon.com/ABS/Bosch 2U ABS Systems.htm

    Linkin tekstin loppupuolella on juttua liittyen solenoid valve relayhin. Äkkiseltään näytöstää siltä että vika on siinä ABS yksikössä. Tekstissä onneksi sanotaan että vanhemmassa mallissa releet voi vaihtaa ("...older units allow these relays to be replaced individually"), uudemmassa taitaa olla hankalampi homma.
     
  3. da-mies

    da-mies 3rd gear

    -91 pystyy tosiaan nuo releet vaihtamaan erikseen. Nyt ku oon järjestelmää mittaillu, ni pahasti vaikuttaa että vika oliskin siellä takaluukun ebcm-boksissa.
    Se lienee mun autoon jo kerran vaihdettu.
     
  4. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Niin sehän onkin siellä takaluukussa... Sitä olenkin pähkäillyt että mikä boksi se onkaan, nyt selvisi sekin. Tuon linkin ohje releistä siis liittyy juuri siihen takaluukun ebcm boksiin.
     
  5. da-mies

    da-mies 3rd gear

    Tai siis ne releet on siinä hydrauliyksikön yhteydessä konehuoneessa, muovikannen alla jossa lukee "ABS". 4-napainen ohjaa moottoria ja 6-napainen sitä yksikköö.
     
  6. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Ahaa, okei :) Onneksi mulla on (vielä) kaikki kunnossa. Yhden abs anturin olen vain joutunut vaihtamaan.
     
  7. da-mies

    da-mies 3rd gear

    Ja siinä takaluukun boksissa se vika oli. Valo sammui kun boksin vaihtoi.
    Loimaan US-Centerille kiitokset avusta ongelman ratkaisussa!
     
  8. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Paljonko muuten maksaa tuollainen boksi?
     
  9. da-mies

    da-mies 3rd gear

    Löytyi onneks käytetty, uuden hintaa suomessa en tiä. Rockautossa muistaakseni jotain 270e. Ilman matkakuluja, tulleja ja alveja...
     
  10. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    OK, osaan sitten tehdä pikaisen laskutoimituksen kunhan joskus koodi 63 ilmaantuu :)
     
  11. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Heittäkääs kokemuksia: pitäiskö LT1-koneisen polttoainepumpun kuulostaa kovalla pakkasella ihan samalta kuin lämpimänäkin ryyppyhuikan aikana, eli kun laittaa virrat päälle muttei vielä starttaa? Mulla kuulostaa hiukan hitaammalta ja vähän kiihdyttää sen kahden sekunnin aikana mitä se siinä pyörii.

    Kävi tossa 30 asteen pakkasella niin, että yritin starttailla tyhjällä akulla. Bensapumpou kyllä muistaakseni silloin ainakin jossain vaiheessa kävi. Sitten kun oli akku ladattu, startti pyöritti, mutta pumppu ei. En tiedä, johtuiko itse pumpusta vai jostain muusta. Silloin oli jo myöhä ja jäi tutkimatta tarkemmin. Seuraavana päivänä oli lämpimämpää ja pumppu toimi taas, tosin aluksi vähän omituisen kuuloisesti. Sen jälkeen on toiminut ihan normaalisti, mutta mielestäni pumppu lähtee pyörimään aavistuksen hitaammin kuin lämpimällä kelillä. En vain aiemmin ole pannut merkille, miltä se on kuulostanut näillä keleillä.
     
  12. mika.p

    mika.p Gearhead

    Taitaa olla pumpun vaihto edessä, oireilee noin kun on loppu lähellä ja se loppu voi tulla tienpäällä.
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Suunnittelen tässä uusien takakumien tilaamista kun toinen räjähti viime kesänä (auto seisonnassa). Nyt siellä on 255/60-15 ja leveyden takia hankalat laittaa alle ja ottaa pois. Laittaisin mieluusti 235/65-15, siinä olisi sama halkaisija, mutta ei niitä tunnu olevan. 235/60-15 löytyy, mutta meneekö jo liian pieneksi? Mitä teillä siellä pyörii?

    PS. Caprice on matala, kuten kuvasta näkyy.
     
  14. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Itsellä on alla 225/60-15
     
  15. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Ja taas hajosi lämppärin hana (heater valve), alkoi vuotamaan nestettä alipainekellosta. Kalvo varmaan revennyt siis tai jotain...
    Kestihän tämä jo 3 vuotta :rolleyes: Ja eikun uutta 4Season hanaa vaan tilalle... Hirveetä kuraa :confused:Sais olla näissä kotimaisissa varaosaputiikeissa vaikka ACDelcoa tarjolla, mutta kun ei. Pitää joskus tilata ihan Ameriikasta sellainen.
     
  16. passerby

    passerby Gearhead

    tota... ois yks jännä. ostin '94 caprice wagonin. no ei siinä mitään mutkun siinä ei ole peruutusvaloa ollenkaan.. valkoisten kulmalinssien sisällä on vaan oranssit suuntavilkun polttimot. vilkut toimii mutta peruutuvalon polttimolle ei ole missään erillistä istukkaa (socket)

    Ilmeisesti alunperin mallissa ollu punaset valot vilkkuina, kuten jenkeissä on tapana, mut tässä kärryssä on kilometrimittari ja tosiaan oranssit takapolttimot. mut peruutusvalo puuttuu kokonaan. oisin vaan vaihtanu sinne uuden polttimon ku ei toiminu, mut mitä vittua.....? miten vitussa se on saatu rekisteriin suomeen, tuotu ilmeisesti käytettynä....
     
  17. J.J.

    J.J. Gearhead

    Oisko muuttoauto?
     
    passerby tykkää tästä.
  18. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tuo on ainakin Ruotsissa aika yleinen tapa suburbaneissa ja capriceissa, laitetaan vilkku pakkivalon kirkkaan linssin kohdalle värillisellä polttimolla. Pakkivalo ei ole pakollinen varuste (kuulemma). Näin oli myös eräässä -95 capricessa jota ostattelin Ruotsin puolelta. Ei muuta kun ledipakkivalot jonnekin puskurin alle.
     
    passerby tykkää tästä.
  19. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Varmaan sen valokytkennän saisi suht helposti muutettua alkuperäiseksikin. Ehkä tyylikkäämpi ratkaisu...
     
  20. passerby

    passerby Gearhead

    luulen että haluan kumminkin pitää oranssit vilkut ihan paremman erottuvuuden takia. sitten pitäis vaan tietää mihin semmoisen peruutusvalon johto kytketään. ite en sähöistä paljoa ymmärrä mutta jos tiedonmuruista sais koottua jotain "kuvaa". ja kiitos vastauksista.

    entäpä moottorin lämpiävyys? luulis olevan lämmin auto, isolla koneella. tuntuu kuitenkin lämpiävän ihmeen hitaasti kun luulis että pitäis olla hetkessä kuin sauna, varsinkin näillä plussakeleillä. koneen lämpömittarin viisarikaan ei nouse pohjasta mihinkään. uus termari hankintaan vai?

    t: nimim. Eka Caprice
     

Kerro tästä muillekin!