Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kaivoin jo Capricen ulos vajasta, hienosti hörähti talviuniltaan. Heti kun tiet tuosta vähän sulaa niin katsastamaan. Kokeillaan ihan tuollaisenaan, tuulilasin ehkä voisi pestä.
     
  2. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Kun käännät sen kontin "jalkatilan kannen" auki niin oikealla on sellanen pieni musta vipu mistä pomppaa penkki ylös
     
    passerby tykkää tästä.
  3. passerby

    passerby 3rd gear

    olen sitä kantta/luukkua kyllä avannut kun säilytn siel alla tavaroita, mut pitääolla pieni vipu kun ei oo näkyny.. onko se metallia vai kenties muovia että olis menny irtipoikki eikä siksi näy?
     
  4. 59Kingswood

    59Kingswood Gearhead

    Prkle, en näköjään osaa enää laittaa kuvaa tänne näkyviin, mutta linkin takaa löytyy:
    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne...=4bb8d1e90ac109208558177d0cc4e797&oe=5928C110

    Siis toi musta kahva, joka on upotettu syvennyksen sivumuoviin. ( Ja onhan siinä joku opastustarrakin vieressä:odroll: )
     
    passerby tykkää tästä.
  5. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    saattaa olla myöskin jumissa
     
    passerby tykkää tästä.
  6. passerby

    passerby 3rd gear

  7. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Käytin koslan testerin päässä tänään, abs yksikköön ei saanu yhteyttä, communication error oli tulos ja imuilman/sarjan Lämpötila-anturista koodi muistissa vaikkei ses valo palanutkaan.

    Milläs tota abs vikaa lähtis selvittelemään?
     
  8. passerby

    passerby 3rd gear

    aika vitsikästä. onhan se pikkupenkin vapautusvipu siellä ja tarrakin on vieressä. olen ollu niin tohkeissani tuoreesta ostoksesta että nyt vasta näin sen vivun :p
     
  9. passerby

    passerby 3rd gear

    näin muuten vaan pohdin rengasasioita. mitä kokoa on näissä kuvissa näkyvät kumit? omaan farkkuun joutuu ens talveksi ostamaan uudet talvikiekot ja vähän puntaroin eri kokoja. 225/75 olis kai luontevin mutta sitä kokoa ei talvirenkaana tahdo olla. lähimpiä vaihtoehtoja 215/75 ja 235/70.

    Ainkin tuossa alemmassa kuvassa on varmaan 235/75 ja näyttää omaan silmään ehkä liian muhkulta/ isolta ainakin etulokarin sisään mutta ei kai sekään haittaa kunhan mahtuvat pyörimään. kiitos.
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Täs on ollu vähän kaikenlaista jyystöö nyt Capricen kanssa. Katsastuksessa todettiin takajarruissa liikaa eroa, johtunee peräöljystä joka vuotaa jarruun. Sitten tuli laitettua tämän auton ekat paikat runkoon. Tuulilasi pitää vaihtaa. Sitten katkesi toinen tankinpanta kun katsastuksesta ajoin kotiinpäin. Kotona huomasin että toisenkin puolen panta on aivan korppua, ihme ettei koko tankki tippunut maantielle.. :D Tein uudet pannat 2 mm pellistä joten pitäisi taas kestää.

    Perän stefat siis pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa mutta eihän se vaadi tankin pois ottamista? Mahtuuko touhuamaan tankki paikoillaan? Kokemuksia?
     
  11. Rytari

    Rytari Gearhead

    235/75-15 noi on, semmoset ny sattu vaan oleen nurkissa joutilaana. Ei ne mihinkään kiinni ota, johtuu varmaan paljolti vanteistakin, noi susirumat kolmioreikäset on hyvällä et:llä.

    Kesällä otetussa kuvassa alla oli kokeeksi c1500 pickupin orkkisvanteilla olevat samaa kokoa olevat pyörät.

    Mullakin on 3.42 peräruuvi mutta silti välitystenkin osalta ulkonäon lisäksi ton kokoiset on vähän isot.

    Muistaakseni eteen on kesäksi 225/65 ja taakse 275/55 kummit ja niillä on paljo mukavampi matkustaa.
     
    passerby tykkää tästä.
  12. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Minkäsmoisilla vanteilla sulla on noi 275/55 kumit? Vanteen leveys ja et kiinnostaisi...
     
  13. onneton

    onneton 3rd gear

    Omaan capriceen kun tuli abs vika,niinkuin aikaisemmin kirjoitin. Että abs-pumpun sähkömoottori oli jumissa ja kuskin etupyörän anturi kaput.Vaihdoin myös releet sähkömoottorin päällä olevaan boksiin.Peräluukussa on abs jarruihin liittyvä mötikkä kuskin puolella.Joka tapauksessa omassa alkoi abs jarrut pelaileen näitten palikoiden vaihdolla.Toivottavasti vika löytyy.
     
  14. onneton

    onneton 3rd gear

    Omaani vaihdoin takapyörien laakerit ja uudet vetoakselit tankki paikallaan.
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ok, et voi olla aivan onneton. ;) Miten homma menee rautalangasta vääntäen..?o_O Stefojen vaihto siis.
     
  16. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Perämurikan koppa auki. "Lukitteet" pois akselin päästä.
    Rummut pois ja akseli vetämällä pois.
    Samalla näät mihin uudet stefat tulee ja kaavit tietty vanhat rämmäleet pois ja putsaat öljymoskan pois.
    Uudet peräöljyt tietty kun vanhat pois joutuu valuttamaan.

    Näin tämän operaation muistaisin, korjatkaa jos muistan väärin.

    - Jussi
     
  17. onneton

    onneton 3rd gear

    Jussi kirjotti hyvän ohjeen.Minun chevyn perä on lukkoperä ja tein näin:Renkaat pois,rummut pois(jarruliinat saa jäädä paikalleen),perämurikan koppa auki,pinion shaftin lukkopultti pois,shafti pois,C-klipsit pois,akselit vetämällä pois.Omassa oli repsikan puolen akselin uloin laakeri paskana ja laakeri oli jyrsinyt akselin laakeripinnan siksi vaihdoin akselit,laakerit,C-klipsit ja stefat uusiin puihin.Niin ja pinion shaftin lukkopultin momentti on 32nm jos perä 7 1/2. Jos perä taas 8 1/2 niin momentti 27nm. Momentit 1991 service manuaalista.Lukkopultti oli mennyt kieroon ja uusin sen,harmi kun en muista mikä avainväli mutta piäni oli.Ps miten tänne saisi liitettyä räjäytyskuvan esim nyt akseleista.Service manuaalissa on räjäytyskuvia paljon, kuva kertoo paremmin kuin tuhat sanaa.
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kiitos hyvistä neuvoista, niistä on suuri apu siinä vaiheessa kun alkaa hommaa tekemään.
     
  19. Rytari

    Rytari Gearhead


    Tuota... nyt en kyllä osaa ulkoa sanoa, täytyis kaivaa varaston perältä ja mitata. pick-upin orkkis rallye wheelssit ne on edessä 7" ja takana 8 tai 8.5 ja niistä keskiöt siirretty sen tuuman sisäänpäin siten että ei ota rengas kaareen ja näyttää samalta kun etuset.
     
  20. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Nakkaas mulle vaikka yv:llä mitat vanteesta kunhan saat mitattua.. Kesävanne pohdinta käynnissä kun on orkkis alut vähän rimpulan näköset farkkusämpylän alla :odeek:
     

Kerro tästä muillekin!