Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Sanoisin että 11"... Ainakin farkussa oli pirun isot
     
  2. passerby

    passerby Gearhead

    Aika paha sanoa muutenkuin itse mittaamalla... Olis kans kiva tietää millä logiikalla esim '91 sedanissa 5.0 koneella on kahta eri rumpukokoa... (rockauto)
     
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei pääse oikeen mittaamaan. Auto on 45 km päässä aidatulla pihalla.
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    9,5":n sylinteri maksais vaan 17 euroa kun taas 11:n melkeen viiskymppiä. Vaikka ne näyttää samanlaisilta ja kokoisilta.. :eek:
     
  5. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Farkussa on aina 11" takajarrut.
    Uskoakseni ainakin valtaosassa suomessa uutena myydyistä sedaneista olis myös isot jarrut???
    Mutta sedanin osalta taitaa olla kuitenkin viisainta svarmistaa rummun halkaisija ennen osien tilaamista...
     
  6. passerby

    passerby Gearhead

    Sitten kiltisti odottaa että autokorjaamo aukeaa ja hommaa jostain kyydin ja lähtee kesken työpäivän mittaamaan kun korjaamo ei voi sitä kaiketi itse tehdä..?
     
  7. Kaktus

    Kaktus 2nd gear

    Jarrukeskusteluun liittyen pakko esittää tämmöinen aloittelevan harrastajan kysymys. Mitataanko rummun halkaisia etu, vai takapuolelta rumpua? Siinähän on parin sentin ero halkaisijassa.
     
  8. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Rumpu mitataan sisäpuolelta. Eli se halkaisija, johon kengät ottaa kiinni.
     
    passerby ja Kaktus tykkäävät tästä.
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mun työpäivät on semmosia että siitä ei noin vaan lähdetäkään.. :odroll:
     
    passerby tykkää tästä.
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No, täytyy tilata molemmat varmuuden vuoksi.
     
  11. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Nekö siellä verstaalla ei tosiaan pysty päätteleen/mittaan onko esim jarrukilpi ulkohalkaisijaltaan n.25cm vai lähes 30cm ???
     
  12. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Jos on sedanissa heavy dyty alusta, takakallistuksen vakaaja ja lukkoperä niin silloin yleensä rummut 11 muuten 9.5 rummut.
     
    Muokattu: 14.4.2018
    nortmik ja passerby tykkäävät tästä.
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Pystyy tietysti. Auto vaan pitäisi ottaa takaisin sisälle ja nosturille että saa mitattua. Mutta tilasin molemmat vaihtoehdot. Tässä tarttis auto saada pikkuhiljaa ajoon taas.. ;)
     
  14. passerby

    passerby Gearhead

    Pystyy mutta siitäkin lisämaksu että siirtävät auton halliin ja mittaavat?
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei kai kukaan ny ilmaseksi töitä tee? :odeek:
     
  16. passerby

    passerby Gearhead

    Eipä tietenkään.
     
  17. nortmik

    nortmik 1st gear

    Takaluukussa on yleensä se Tarra;jossa on koodeilla kaikki ko.auton varusteet ja optiot..
     
    passerby tykkää tästä.
  18. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Myytävänä uudet jarrurummut ja -kengät, halkaisija 284mm ja kengän leveys 70mm. Eli 11,5 ja 2 3/4 tuumaa? 5X5 jako. Pikaisen tutkimisen perusteella Vaniin, Subbariin ja HD pickupiin, stw? Tulleet 1500 Subun tilausnumerolla. Puoleen hintaan Suomen tasosta eli rummut 60e kpl ja kengät 30e. Myydään könttänä eli 150 euroa. Tuurin kupeessa tai kulkevat parin viikon sisällä Jkylä, Vaasa. Tiedustelut o4o5489845
     
  19. Dusturecarn

    Dusturecarn 3rd gear

    Mikähä
    n meni 1991 sedanin vaihteensiirtäjästä. Kuului rusahdus ja keppi meni `veltoksi`(autosta). Vaihdekeppi kyllä toimii ja vaihteetkin vaihtuu. Tota puolimoottorin painoista tehdaskäsikirjaa koitin selailla mutta tyhmänä mulle ei siitä varmaa faktaa auennut. Siellä on ilmeisesti ainakin joku jousi? Toi taitaa olla vähän kinkkinen purettava? Vai onko se vaan laiskurille iskenyt pelkotila?
     
  20. Jeppe93

    Jeppe93 1st gear

    Löytyisiköhän keneltäkään vielä 95 Roadmasteriin kelpaavaa kaapelia/ohjelmia, joilla saisi EGR poistettua? Keskipohjanmaan suunnalta tai lähialueilta?

    Tuli putkistosta poistettu isot, alkuperäiset äänenvaimentimet ja ne onkorvattu pienillä halpiksilla. Tämän jälkeen sytyttelee EGR vikakoodia hetken ajon jälkeen. Uusi EGR solenoidi ja manuaali Camaron EGR venttiili (amerikan poikien mukaan toimii paremmin vapaasti virtaavassa putkistossa) vaihdettu, alkuperäisia AC Delco osia mutta ei apua. Myös alipaine letkut uusittu samalla joten ainakaan muita ideoita ei itsellä löydy, miten tuon saisi toimimaan ilman vikakoodia. Koodista huolimatta ei vaikuta ajoon, muutakuin tuuletin huutaa, ei ole pätkintää tai muuta outoa...
     

Kerro tästä muillekin!