Chevy El Caminon pelastusta rappiotilasta

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja stailaaja, 4.10.2013.

  1. stailaaja

    stailaaja 1st gear

    sisustan osasia putkahti aamusta matkahuoltoon, tarttee käydä hakeen että pääsee mittaileen :)

    lattiapinnat alkaa oleen melkolailla kondaimessa, muutamat kiinnikkeet ja mutterit mittailla paikoilleen "takajalkotilasta" , keskikonsolin ja kojetaulun kimppuun vkl aikana niin saa mittailla ja miettiä tulevat linjat osille. samoten kojetaulun muokkaus tarttee mitottaa kun nyt kaikki osat kiinni joita tarttee miettiä samaan aikaan .
    nyt kun penkit vielä paikoillaan niin saa samalla mittailla vielä ovipahvien ja potkupanelien muodot ja syvyydet.
    takatilan sydeemit vielä kanssa mittaamatta että saa hitsata kiinnikkeet yms paikoilleen tuleviin koitoksiin. vkl taitaa mennä mitta ja kynä + paperi kädessä ..
    kauhee määrä kun uutta alkuperäsestä poikkeevaa tulossa sisälle niin menee välillä melko hitaasti eteenpäin.

    kuvatuksia laittelen kanssa kun saa osat leikeltyä ja merkkailtua kuidutusta varten...
     
  2. stailaaja

    stailaaja 1st gear

    no nii kattelin netistä että lahdessa on loppuvuodesta häppeninkiä, jos ainaki koittais nippuun saada sisustan osalta tonne lokakuun jenkkiautonäyttelyyn :)ainaki parkkikselle kelpaa puolivalmiinaki ;) talvella sit ulkokuoren ja jarrujen yms kimppuun ja jos sitten vuonna 2015 kehtais oikeen laittaa näytille koslan. tarttee jotain päivämäärää laittaa itelle tavoitteeksi saada tää melko lailla kasaan, nyt eka ajo tänä keväänä saa luvan olla hotrod rock showhun puuhakilvillä täysin kesken eräsenä :)
     
  3. taunusstyle

    taunusstyle 2nd gear

    suosittelen että laitat kerralla auton kuntoon,kokemuksesta voin sanoa että ne väliaikaset jutut jää lopulliseksi.eli parempi halvaannuttaa kosla sen verta pahasti että tulee lopukki laitettua kuntoon ;)
     
  4. stailaaja

    stailaaja 1st gear

    jees toi meneekin kerralla nippuun sisustan osalta+ sähköjen osalta.
    tekniikkahan on tossa soivassa kunnossa, niin se menee huollolla eteenpäin.
    nyt muutan pakarit jo tulevaisuutta silmälläpitäen että kun ens talvena ilmaa alle niin menee tonttiin asti.
    taskunpohjalle tarttee vaan saada kolikoita sen verran taas kerättyä että nyt ei oo mahollista esim nostella rungolta ja alkaa täysläpikäynti, ja kun tää rojekti ei sitä tuu ainakaan mun toimesta kokemaan 8) ja tilanpuute tollaselle pitkälle rykäsylle on akuuttia..
    toi tulee sisustan teon jälkeen ajoon ja ens talvena taas työn alle vuorossa alusta ja päällipuoli. menee maku jos ekaa jenkkiä seisottaa vaan tallissa eikä pääse fiilisteleen :)
    silloinhan se o ropailtu 2015 kesään mennessä sitten sisältä ja päältä ni ei tartte väliaikasia sydeemeitä.
    ->" ainaki parkkikselle kelpaa puolivalmiinaki" tarkottaa että sisältä tehty mutta ulkokuoree en tee tälle kesälle.. ja juu se keskeneräsenä ajo juu sitä varmaan tarkotit :) 2016 toivottavasti on jonkinsortin parikytä vuotta vanhempi harrastejenkki pihassa/ tallissa :)
     
  5. cb125twin

    cb125twin Gearhead

    mun caminon hytistä löytyi jonkun nicolen puhelinnumero ja käyttämätön preservatiivi ja hellareiden kaupan kuvasto (eikä ole siis halpahallista kyse :lol: ) mut oli se kyl melko hurjan näkönen vehjes :rotfl:
     
  6. stailaaja

    stailaaja 1st gear

    vanneadaptereita suunnitellu ja mittaillu mitkä ny mahtuu että saa kiinni kaareen . tavaraa tuli 3 paketillista ja niille pitäs alkaa dusaileen paikkoja sisälle. korjausosia yms laiteltu tilaukseen ja muutamaa kikkaretta vielä mietin ulkokuoren osalle että tarttiskohan koittaa itte dusata vai ostaisko valmiina, ei ne mehikojen leivokset varmaan sovi kuitenkaan heittämällä koriin kiinni..
     
  7. stailaaja

    stailaaja 1st gear

    kojarin osalta tilanne muuttu, nyt tulee KKD motorsportilta lasikuituvalmiste.
    sopii paremmin penkkien muotoon ja samalla rattia koitetaan ettiä joku näppärä uudemman auton joka sopii tohon kojariin.
    bmw / merssu namikka ratti olis passeli. siihen sitten keskiö camiinasta niin sopii paikoilleen.
    lattiasifteriä nyt harkitten , kattoo ny sopiiko toi rattikarahka tohon vielä näöllisesti.
    elikkäs ny ainakin tulee sisustaa muokattua hieman alkuperäsestä :odroll:
    vanneadapterit teollaan, pitkät pinnapultit hommattuna ja varmaan keskiviikkona ehkäpä adapterit saapuu koesovitukseen niin saa kokeilla ottaako mihnää kiinni kun kääntää.
    taas pikkasen eteenpäin.
    taitaa tän rojektin paras työskentely vaihe ajoittua kesä-heinäkuu kun asiakastöitä silloin tuppaa oleen hiukan vähemmän ni kerkee harrastaa.
     
  8. stailaaja

    stailaaja 1st gear

    vannehommat saatu tovi sitten jo päätökseen ja nyt ulkoruokinnassa tää rojekti. siis katoksessa, ei sateessa.. linnacruisinkiin tarralapuilla suunnitelmissa. kojetauluja mittailtu useempi tossa viereisellä romiksella ja muutama vaihtoehto löydetty. penkit selvisi että ne on lexuksen lintasta kotosin kun asiakas toi lexuksen sisustan korjaukseen niin olikin samanlaiset stoolat kabiinissa. työt vieny kaiken ajan jopa viikonloput niin ei oo ollu mahkuja tehdä tätä eteenpäin, onneks aina on syksy ja talvi aikaa harrastaa.. vanha omistaja soitteli ja kertoili pikkasen historiasta, mutta eipä mittää ihmeempiä tullu esille. näihin tunnelmiin, jatketaan taas kun saa ressukan talliin takas..
     
  9. stailaaja

    stailaaja 1st gear

    tulipa käytyä ulkoiluttamassa cruisingissa lauantaina caminoo. pelitti tod näppärästi ja renkaat ei raapinu mihinkään siis saa madaltaa 15 senttiä takaa ja 10 eestä niin siltikin säilyy vielä etunoja :)
     
  10. LPV

    LPV 2nd gear

    KUVIA!!!
     
  11. stailaaja

    stailaaja 1st gear

    jees tarttee ottaa kun seuraavan kerran menee tallista ulos, toiveena että 5-nummeron cruisinkiin mentäs alempana, vaikkakin rälläkkä metodilla, näkee paremmin että mistä alkaa ahistaan kun tiputtaa alaspäin. talvella sitten parempaa settiä alustaan. jostain tampere kruisinkin sivuilta näkyy nyky korkeus, mallia traktori :)
     
  12. stailaaja

    stailaaja 1st gear

    niin ja ainahan tää camino vaihtaa omistajaa jos jollakin ihan mieletön hinku ja painetta ostohousuissa :p
     
  13. bootsi

    bootsi Gearhead

    ja kuvakin löytyy tuolta tapahtumista "Tampereen cruising"
     
  14. stailaaja

    stailaaja 1st gear

    etenee etenee mutta etanan lailla...
    penkkejä suunniteltu :) ja kojetaulu keskikonsoli vaihtoehdot rajattu aina pienemmäksi ja lopulta löyty oikeenlainen uhri customoinnin alttarille. kuvia tulee kun saan caminon katoksesta sisälle, ny joutuu työkiiruiden takia oleen pihalla. tarttee vaihtaa parit rättikatot..
     
  15. stailaaja

    stailaaja 1st gear

    jaahans, hetken rakentelutauko meinas venyä ja melkolailla myyntifiiliksillä ollu tän kanssa tahi vaihtojakin mietitty. ostaja ehdokkaita löytykin monia mutta taskuihin ei haluttu mennä niin syvälle kun olis ollu tarvetta joten tää jäikin viime syksyltä sitten myymättä.
    mutta mutta oho :)
    kaveri tuossa kävi potkimaan perseelle ja löytyikin motivaatioo hiplata caminoo eteenpäin.
    tunnin hommia oli monta jotka sai sitten tehtyy ja niitä ongelmakohtia ja vikoja / toimimattomuuksia ja niiden syitä löytyi kanssa kun viitti nyt ajatuksella katella.
    rattiputki tuli hommattuu varmaan toissa vuonna ehyt käytetty ns täydellinen konehuoneesta rattiin asti. sitä oon seuraavaks vaihtelemassa että saa nää vilkun palautukset jne neutralsafetyswitchit toimiin kuten pitäs.
    se kun oli toimimatta niin en oo viittiny leimalla käydä.
    repsikan lattia on maalia vaille valmis ja kuskin puolta sitten seuraavaksi.
    jotakin sain valmiiks asti, ongelmana ollut choppauksen jälkeinen kattoverhoilun puute / kunnollisen kattoverhoilun puute korjaantui tekemällä uus.
    tän luulin että veisi enemmän aikaa mutta kokolailla 3h siihen meni liimauksineen ja muotoiluineen.
    kattopaneelin tein 3mm puristeuretaanimuovista johon liimailin yläpuolelle sitten 5mm samasta tavarasta olevia vahvisteita ja tietenkin äänieriste mattoo meni hiukan katton kuten orkkiksena.
    reunat meni muotoutuvalla verhoiluhuovalla värinä antrasiitti.
    kattopaneelin verhoilin mustalla keinarilla.
    choppaus aiheutti ettei ihan factory line tullut maholliseksi mutta ihan passeli noinkin.
    hytin takaosa on ajatuksissa suunnitteluasteella, ja ihan paperille asti on jo piirrelty mittoja sekä muotoo.
    nyt iskenyttä rakentelu motivaatioo johdattaa ajatus että leimakuntoon ja ajoon.
    koppi tehään ilman sisähiposteluja, ne mitkä tehdään uutta niin ne tehdää silleen että ne on lopulliset versiot.
    ovipahveina menee ne kamalat mutta ehjät jonkun kumminkaimanveljen tekemät mustat verhoilut.
    lattiamattoo ei tuu vielä koska koppihan tulvi vettä aikoinaan joten vedentulo sisälle pittää estää jollakin tapaa niin etin tulokohtia pitkin kajuuttaa sitten ilman mattoo niin ei kastu turhaan.
    ovitiivisteelle löyty bmw e36 coupesta passelit lisätiivisteet joiden kanssa sain choppauksen takia tamglassilla tehdyt uudet ja uudenmuotoset ikkunat jopa vastaamaan tiivisteeseen asti, aiemmin orava käveli raoista sissään.
    muutaman vuoden seisonnan jälkeen tuo koppi oli 5cm vettä pohjalla, vaikka oli peite päällä.
    paikkojan on monta mistä vesi pääsee sisälle, vanhojen rakenteluiden aikana tota kattoo on silvottu ja takalasia jne joten
    siellä saattaa olla monta reikää josta sitten tihkuilee. mutta kuitennii nekin ajan kanssa löytyy varmasti.
    tekniikka toimii 10++ joten sen kanssa ei oo huoltoo kummempaa ajatuksena tehdä.
    lukkoperä toimii ja viime vkl aikana laitoin nastat alle joten pystyy siirteleen.
    haastavaahan tää on tän kanssa temuta kun hitsaan joutuu ulkona ja kun työpaikka on sama kuin talli niin tätä ressukkaa joutuu sitten ulos ja sisälle ajeleen..
    mittariston oli kerenny hukkaan kun aattelin tehdä autometerin tuotteilla mutta nyt ettinnässä ehyempi caminon oma. kojetaulun kanssa on löytynyt uus aihio jonka korjaan ja fixaan sitten seuraavaksi että saa rattiputken vaihdon yhteydessä pistää lopullisesti paikoilleen. että kauan se motivaatio kesti mutta mutta onpahan ideatkin muuttunu ja selkiintyny ettei ala enää ämpyileen liian isoo palaa kakkua kerralla. hyvä opetus tällänen rojekti ettei kannata repii apinan lailla osiks ja sitten ei ookkaan aikaa kasata. kun aikaa kuluu niin motivaatiokin katoo. ja ei paree väheksyä kaverien potkuja perssiille, ne tulee välillä tarpeeseen. joskos tää tästä. päivittelen kuvia niin päästään yhessä naurammaaaaan :)
     
    hantta ja Herje tykkäävät tästä.
  16. LPV

    LPV 2nd gear

    Kyllä se siitä taas lähtee! Mulla oli fb seisonnassa 1,5 kesää kun uusi kiinan startti hajos eikä ollu aikaa eikä taitoa etsiä vikaa...
     

Kerro tästä muillekin!