Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onhan niissä kiteissä eroa materiaalin ja vuosimallin osalta ja vielä kuinka täydellisiä ne on. 2WD-4WD ero on ulostuloakselissa mutta eri vuotiset sopii ristiin pikkunäperöinnillä.
     
  2. jake81

    jake81 Gearhead

    Okei. Onko noissa sarjoissa joku merkki ylitse muiden, hinta skaala on melko laaja mut mitään paskaa ei viittis hankkia ettei leviä sit kohta uudestaan. Saako takaveto laatikonkin pikku näpräilyllä nelikkoon ja toisinpäin?
     
  3. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    No sen takavetolootan vs. nelivetolootan ero on siinä ulostuloakselissa niinku Mudracer jo kertoikin. Ite ainakin pidän melko suuritöisenä (laatikko purettava&kasattava) siihen nähden että ehjiä laatikoitakin on tarjolla tai sit pokaa nykyisen.
     
  4. jake81

    jake81 Gearhead

    No tuo selvensi paljon. Veikkaan et fiksuin olis korjauttaa toi orkkis aski.
     
  5. J.Dilen

    J.Dilen 1st gear

    Neuvoja kaivataan muutamassakin asiassa.Tuli hankittua syksyllä tollanen Silverado paripyöräcitymaasturi ja kohta olis leima edessä.Lähinnä valoihin liittyvä kysymys kun keulassa palaa ajovalojen alla olevissa umpioissa oranssit parkit jotka toimii myös vilkkuina.Ovatko lailliset sellaisenaan vai miten ne saisi laillisesti toimia? Sitten toinen pitkien poltin on ilmeisesti sökö kun ei pala.Otin maskin pois ja polttimossa ei ole ollenkaan sellaista kiinnitysklipsiä vaan se istuu siinä kolossaan tukevasti kiinni ilman mitään näkyvää kiinnitystä.Onko nää niitä sealed beam umpioita ? Autossa on siis xenonit. Veikkaisin ettei kuitenkaan alkuperäiset.Auto on 1995 vuosikertaa.
     
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Mites toi jakoloota irtoaa vaihteistosta? Tänään irrottelin jurtaanit ja valuttelin öljyt ulos mutta jako askiin en kerennyt perehtymään yhtään...
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Taisi olla viidellä pultilla kiinni,siiä se sitten irtoo_Onhan siinä vielä se kumityynykin irrotettava.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jakoaski kannattaa irrottaa siitä isommasta kehästä niin mahtuu paremmin pois sieltä. Eli jättää sen väliadapterin lootaan kiinni. Ja jakiksesta tietenkin mehut mäjelle niin ne ei valu haalareihin.
     
  9. jake81

    jake81 Gearhead

    Täytyy mennä taivasteleen. Kytkeytyykö toi etuperä jotenkin sähköisesti?
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kytkeytyy.Siinä on actuaattori keulasta katsottuna vasemalla puolen.Jakiksia on sitten sähköllä ja manuaalina.
     
  11. jake81

    jake81 Gearhead

    No mä ajattelinkin kun tassut maassa pysty etu jurtaania pyöritteleen. Ensin säikähdin että onko se etuperä nyt sit paskana. :D
     
  12. ssi

    ssi 2nd gear

    Ainakaan oransseja polttimoita ei saa olla muuta kuin vilkussa.
    Mulla sai olla xenonit. Aikansa sitä tutkivat ja johki soitti kasuri jonka jälkeen tuumas et olkoon..
     
  13. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Virtakynällä katot mihin piuhaan tulee virta kun on parkit päällä ja mihin kun on villku päällä, siis plussa.
    Sitten vilkun johto poikki, poraa 14mm reikä siihen parkkiumpioon ja asenna parkkivalo, joita saa vaikka Mötönetistä. Pihat vaan sitten liitoksilla kiinni. Varovasti kun poraa, niin ei mee muovi halki. Tollasen viritelmän mä tein omaa Voorttiin ja ihan näppärä siitä tuli.
     
  14. jake81

    jake81 Gearhead

    Ootteko mistä hommannut noita xenoni sarjoja? Tohon ei vissiin h4 kantanen muunnos sarja sovi hb4:sen tilalle...
     
  15. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Niillä xenoneilla ei tee hevonv***ua orggisumpiossa, ja toimivat aika harvassa aftermarketvalossakin. On niin huonot valot että vastaa teholtaan päiväajovaloja.

    DR-hyväksynnällä olevat umpiot on lailliset niille xenoneille ja niillä saattaa tulla jopa hyvätkin valot. HB4 xenon-sarjoja saa kaupasta, esim. Erikoistekniikalta.
     
  16. jake81

    jake81 Gearhead

    Ok. Jotain noille valoille on tehtävä kun on niin sysi paskat, osa syyllinen on kyllä umpioiden kunto.
     
  17. rengaw

    rengaw 1st gear

    Mistäs tuollaset hyväksytyt umpiot mahtas vaniin löytyä (valmistajakin auttas!)? Olen jo aikas monesta paikasta kyselly ja kellään ei ollu mitään tietoa.
    Kyllä omassa autossa ainakin h4 hi/lo xenon autto valotehoon huomattavasti vaikkakin onkin alkuperäinen umpio.
     
  18. J.Dilen

    J.Dilen 1st gear

    Mulla on joku trafin paperi jonka sain edelliseltä omistajalta jossa sanotaan , että Dot umpiossa pitää hyväksyä myös xenonvalo.
     
  19. oobee2.0

    oobee2.0 1st gear

    Jos sellanen lappunen jollakulla on missä seisoo että DOT umpiossa sais Xenon polttimo olla, olisin todella kiinnostunut kyseisestä paperista. 5 vuotta ollut Xenonit keulalla lyhkösissä valoissa ja kerran leimalle joutunut ne pois repimään. Ei iso homma oo,mut jos paperia olis näyttää et sais olla ni aina helpottais. Ite oon noista tykännyt, valoteho normi polttimoihin verrattuna huomattavasti parempi.(ei oo halvimmat kiina/korea valot) Huonommin omat pitkät orkkis polttimoilla näyttää kun lyhkäset Xenoneilla.Ja kyllä, on releytetty valot ja vaffemmat piuhat.
     
  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Taas menee puurot ja vellit sekasin...sellasta paperia ei ole olemassa joka sanoisi että DOT-valoihin pitää hyväksyä xenonit...DOT-valoihin ei saa laittaa jälkiasennus xenoneja sen enempää kuin E-hyväksyttyihinkään ellei umpio ole xenon hyväksytty.

    Tuossa se niin usein väärin ymmärretty teksti vielä kerran.

    Mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa
    liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOT hyväksytyillä
    ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan
    DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot
    , niin autossa ei vaadita
    suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta.


    Jos löydät xenon hyväksytyt DOT-umpiot, niin siitä vaan sitten...joku kiinalainen on tietysti voinut sellaiset tehtaillakin.
     

Kerro tästä muillekin!