Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Gemsun paukuttelu mysteeri jatkuu.
    jonkun aikaa oli hiljainen mut nyt luputtaa kokoajan. Käytin auton scannerin nokassa, sillä sai jokaisen suihkun suljettua erikseen pois pelistä. MUTTA ääni ei hävinnyt missää vaiheessa.

    Auto pajalle ja imusarja iri. Kolmas kerta jo niin vajaa parikyt minuuttii ni imusarja irti. Noh eiku auto käyntiin ja kuuntelemaan mikä sylinteri ääntää. Ihan eri sylinteri missä ollut ennen paukutusta havaittavissa. Putken avulla sain kuunneltua mistä imuaukosta kuului. Selkeesti antoi painetta imusarjaan.

    Tietysti turbonpuoli kyseessä ni eiku turpo irti että saa venakoneiston esille.

    Ei silminnähden havaittavaa vikaa. Pdm:ltä piuhairti ja kaveri starttaamaan. Liikeradat ok. kaikki keinut ainakin liikkuu.

    Vikaa olevassa sylinterissä imuvenan keinussa välystä muihin nähden.

    Onko enää muita mahdollisuuksia kuin että joko imuventtiili kantaa tai kuinka suuri mahdollisuus että venttiili palaa ettei se enää tiivistä.

    Pitäiskö startilla pyörittäessä jaksaa nostaa öljyä tankoja myöten ylös? ainakin turpon öljyputkesta tulee öljyä. Täytyykö se tulpata että nostaa öljyt nostajiin?

    Semmonen tuli mieleen että onko tuo monen tekijän yhteensattuma.
    Liianpitkäks menny öljynvaihtoväli, vapaavirtaussuodin, huohotus ja pakkasten takia johtuva hikoilu.

    Eli imuilmaan sekoittunu pölyä huohotusöjyn joukkoon mistä muodostunu kittiä imuventtiilin varteen. Ja nyt pakkasten aikaan kostea kitti korkannu irti ja jäänyt venttiilin väliin.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Nyt kun lueskelin, niin palas mieleen, et mulla yks Blatseri kans plopsotteli. Ja venaan se sitten lopulta johti. Kaatelin ensin vettä imusarja irrallaan siihen kanavaan varovasti pullosta jollain parin tonnin kierroksilla, se helpotti jo kummasti. Sitten vielä otin venajouset irti ja hieroin sen pytyn venat akkuporalla pyörittäen ja samalla ylöspäin vetäen. Siihen se hävis, eikä ainakaan mulla olon aikana enää uusinu.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Se kumivaimennettu hihnapyörä on eri vehjes ku dampperi.
     
  4. jermu88

    jermu88 2nd gear

    Mikähän iski subukkaan, aamulla kun ajelin töihin alkoi nykimään. Aattelin että oli diisseli vähissä ja tankille, siitä sit ajoon ja 30m niin auto sammu eikä kirveelläkään käyntiin. Kokeilin vara pmd yksilöllä muttei mitään tulosta. Laitoin vanhan takasi kii niin lähti sahaamisen jälkeen käyntiin mutta sammu samantien. Olisko syöttöpumppu tai vara pmd sökö myös? Ensimmäiset 35km kulki aivan normaalisti, viimesellä kilometrillä rupes nykiin
     
  5. barracud

    barracud 3rd gear


    Mulla oli samanlaista käytöstä kun oli polttoaineputket ruostunu. Eli veti ilmaa tankin ja siirtopumpun väliseltä matkalta.
     
  6. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Millaisen korjauksen teit?

    Miulla on edellisen hihnapyörän vaihon jäliltä vielä entinen jossain varastossa.
    Tiiä vaikka sen vois vielä elvyttää jos on oikeenlaiset konstit.
     
  7. jermu88

    jermu88 2nd gear


    Joo tarttee kuulostella mitä korjaamolla sanovat, onneks tuli eilen laitettus vakuutukset kuntoon niin menee hinaus siihen :D
     
  8. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Mikäs konsti on paras irrottaa venttiilin jouset. Ettei tipu venttiili sylinteriin?
     
  9. Evolution

    Evolution 1st gear

    Ei taida jousipuristinta saada kanteen kiinni ilman kannen irroitusta tai minä en ainakkan tiedä sellasta puristinta millä sais jousen irti ilman kannen irrotusta.
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Venttiilijousen vaihto kansi paikallaan:
    Kyseinen pytty yläkuolokohtaan, hehku irti, paineilma-adapteri reikään ja paineet pyttyyn.

    Koneen pyörähtäminen kannattaa estää hyvin.. :eek: :rotfl: ´

    Tämän jälkeen saa aika surutta touhuta venttiilijousen ja lautasen kanssa.EDIT:
    Jousen kasaan puristamiseen saa värkättyä aika yksinkertaisen kammen, kun laittaa keinuvipuakselin tilalle jonkun putken kiinni! :webmaster:
     
  11. jermu88

    jermu88 2nd gear

    Kovasti kyl vaikuttaas ku lukee vanhoja viestejä jot olis pmd sökö, ihmettelen vaan ku ei toiminu tolla vara-palikallakaan :/
    Saapa varmuuden jos lähtöö kylmänä käyntiin
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ei se tartte mitään paineilmaa, jos mäntä on ylhäällä.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Eipä tainu tulla otettua yhtään kuvaa, kun oli vähän protoajatus. Hankala selittää... Liimalla kuiten ensin se kumi irronneesta päästä kiinni sillai, et pyörä on varmaan suorassa. Sitten lattarautatöitä ja pari pulttipäistä kumivaimenninta avuksi ottamaan nytkyjä vastaan.
     
  14. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Totta muuten turiset.. :eek: Dieselissä toppaakin heti mäntään venttiili. :poff:
     
  15. Evolution

    Evolution 1st gear

    Sehän on hyvä jos noin onnistuu...säästyy paljolta purkamiselta :)
     
  16. jermu88

    jermu88 2nd gear

    Subukas oli ilmeisesti pa suodatin tukossa, olimituista ku juur hiljan vaihdettu :S
     
  17. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Tarkemmissa tutkimuksissa tänään huomasin että lupsuttelevan sylintetin imuventtiilin nostajan kuppi nurin.Nyt paikallaan uus nostaja. Venttiiliä pyörittelin pihtien avulla jousea vasten siitä ylimmästä prikasta.
     
  18. Juxska

    Juxska 1st gear

    Kuinka paljo noil vehkeil voi ajella alkup. ketjulla?
     
  19. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Ruostetta tankissa? Menee uuskin filsu äkkiä tukkoon :s
     
  20. Number11

    Number11 1st gear

    Terse,

    Itsellä ollut -95 Subbari vajaan vuoden ajossa ja tänään käytin leimalla. Inssi hylkäsi kun ei ollut ohjaamon ja tavaratilan välissä metallikehikkoa väliseinänä. Saisikohan semmoisen jostain vaikka edes lainalle/vuokraan että sais leiman paperiin taas vuodeksi eteenpäin?
     

Kerro tästä muillekin!