Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Onko kukaan yrittänyt tehdä ALDL-kaapelia, eli sitä millä pystyisi yhdistämään vanhan 12-pinnisen obd töpselin tietokoneeseen.

    Ei taida suomesta löytyä sellaista, ulkomailtakin noin 60$ hintaan.
     
  2. ViLU

    ViLU Gearhead

    Ei, mutta netistä löytyy ohjeita todella paljon.
     
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Joskus tekaisin ihan kokeilumielessä, mutta sitten hajoskin ainoa läppäri jossa siihen käypänen liitäntä, niin tilasin USB-piuhan.
    EDITTINÄ:
    En perkale muista millään mistä nettiosoitteesta ohjeen nappasin, mutta hyvin se toimi.. Jos haluat piirustukset ja osaluettelon sähköisenä, niin pistä YV :eek:
    Muistaakseni osat maksoi luokkaa 5€..
     
  4. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Laitoin yvtä 8)
     
  5. jake81

    jake81 Gearhead

    Eikö keltään löydy infoa??
     
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Edelleen kiinnostaa, noilla olis myynnissä myös kunnostettuja optimizereitä alle 4500usd.
     
  7. Juxska

    Juxska 1st gear

    Onko kokemuksia sellasesta töhnästä, joka laitetaan moottoriöljyn sekaan - ideana uudelleen notkistaa kumiosat, stefat, ynm?
    Ei kiinnostas tota kampiakselin stefaa alkaa vahdattamaan....
     
  8. ViLU

    ViLU Gearhead

    Kulunut stefa ei siitä mihinkään kasva vaikka sitä millä uittais...
     
  9. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    At-205 toimi hydraulikassa, kun rupes ruikkimaan öljyä sylinterilohkon tiivisteet. Tiivisteiden vaihto olis ollu melkoinen savotta, mutta pullollinen raakaa lisäainetta suoraan lohkoon, niin vuoto pieneni :)

    Eipä vaan taida toimia kampiakselin stefassa :soosoo:
     
  10. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Sopiiko vanin simpukka pickuppiin?
     
  11. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Ei sovi.
     
  12. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Thänks. Näytti olevan tehdaskunnostettu g30 simpukka offipalstalla, mutta saapa olla sit.
     
  13. E_N

    E_N 3rd gear

    Noita lohkoja ei vala kuin GEP ja kiinalaiset. Toi on todennäkösesti kiinalainen mutta jenkeissä koneistettu, koska GEP ei myy lohkoja erikseen kenellekkään. Älä sekaannu siihen.

    Varmaan paras hinta laatu suhde on ns. Military takeout moteissa.

    Tää esimerkiksi on hyvämaineinen kauppias:
    http://www.ebay.com/itm/6-5-GM-Dies...ash=item33b13ad9b5:g:aMUAAOxyiSlSVYHD&vxp=mtr

    Noita "päivitettyjä" kuusvitosia on vaan kahta todellista mallia.
    Navistarin eli GEP:n tekemä 6500 Optimizer jonka tunnistaa lohkojen välissä syöttöpumpun kohdalla olevista vastakkaisista kolmioista. Näkyy äskeisessä linkissä kuvassa 3.

    Toinen taas on myös GEP:n valmistama P400 josta löytyy mm. valettu main girdle, takokampura, takokanget, paksumpilakiset männät ja paksumpivaluiset kannet. Se on helppo tunnistaa selvästi näkyvästä main girdlestä ja hinnasta. :poff:

    Kaikki muu mitä näiden kahden lisäksi myydään on tehty kiinassa, eikä ainakaan amerikan pojilta ole saanut kiitosta.
     
  14. jake81

    jake81 Gearhead

    Juu oon kans tutustunut tohon am-generalin tuotantoon, p400 olis kiva mut hinta on melko julma. Kuinkahan suuria eroja tossa optimizerissä on verrattuna gm:än orginaaliin?? Toi bostic motors kovasti mainostaa ettei ole kiina valua vaan olis valettu ja koneistettu brasiliassa ja metallurgiasta lähtien paranneltu alkuperäiseen verrattuna.
     
  15. Juxska

    Juxska 1st gear

    Sit se on kai vaihdettava. Toki jonsei se tökötti ole kallista, niin miksei sitä kokeilis. On se kuitenki aika hintava työ teettää pajalla toi vaihtokin.
     
  16. jake81

    jake81 Gearhead

    Onko vaihteistolle omat "aivot" vai ohjaako sama purkki kun konetta?? Edelleen ihmetyttää toi turbiinilukon kytkeytyminen heti kun vaihtaa kolmoselle.
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

    Sama purkki kun konettakin
     
  18. jake81

    jake81 Gearhead

    Ok. Olisko mitään ideaa mikä vois aiheuttaa moisen kytkeytymisen kun kuitenkin OD:lla toimi ihan normaalisti, ja jotenkinhan toi on yhteydessä 4vetoonkin??
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    no esim se että lastulle voi ohjelmoida erikseen 3 ja 4 vaihteille sen lukon kytkeytymisen... Ootko kurkannu tietokoneen sisälle mikä lastu siel on?
     
  20. jake81

    jake81 Gearhead

    En ole kurkkinut mutta joku sun lastu siellä on edellisen omistajan mukaan. Tars vissiin kattoa mitä sieltä löytyy. Nää tietokone jutut on mulle ihan vieras taiteen laji. Mites muuten tunnistan sen lastun kun löydän eka sen aivo purkinkin??
     

Kerro tästä muillekin!