Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Catrik

    Catrik 3rd gear

  2. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    Onkoha mulla sitten kone taaempana. Eipä vaan tullu pultit pois kun otti koris olevaan kanttiin.
    Ylemmät sai.. mutta aikaa meni avainta kännelle
     
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ettei sulla vaan olis korin kumit lässähtäny huolella? Mulla otti vähän kiinni ennen Pickupin kumien vaihtoa, mutta mahtuivat. Uusilla uretaanipuslilla ei mitään ongelmaa.
     
  4. tst

    tst Gearhead

    walbro olis paikallaan, onko normaalia että naputtaa tiheään n.10 kertaa kun on muutaman tunnin seissyt ja sen jälkeen harvakseltaan vai vieläkö vetää ilmaa jostain?
     
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Laitoin alkuperäisen ac delco 13191 termostaatin joka on 190f eli n90 celsiusta, tarviketermariin nähden parannusta on se että lämpö pysyy tasaisena mutta ihmeen ylhäällä mittarin mukaan.....jotain 95 asteen tuntumassa eli viisarin-parin verran alle puolenvälin siis sadan. Mitäpä on lämmöt muilla mittarissa ja onko anturit valehdellu? Tarviketermarilla lämmöt oli n.85-95 väliltä mutta matka-ajossa pysyi siinä suunnilleen 90 asteessa.
     
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Mä ostin just ac-delcon 180f termarin mut en ole vaivtanut vielä, täytyykin kattoa sit et miten vaikuttaa.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä mun lutkutin tekee saman ja se on ihan hyväkin asia että kuuluu.
     
  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Rokkiautolla oli tosiaan tuokin vaihtoehto mutta käsittääkseni tuo on vähän semmonen ns. kovan kuormituksen termari jos paljon vedellään ja niinpoispäin. Dieselihän toimii tavallaan parhaiten mahdollisimman lämpimänä kuitenkin ja itellä ei tuu paljon vedeltyä.
     
  9. jake81

    jake81 Gearhead

    Perkele, joutuukohan tilaan toisen vielä.
     
  10. Selfie

    Selfie 1st gear

    4L80E lootasta öljypohjan irrottamalla tuli noin 5 l ulos, plus ne mitä on kainaloissa ja silmissä. Saako millään järkevällä konstilla tulemaan enempää?
     
  11. jhpm74

    jhpm74 3rd gear

    Moi, mites toi 6.0 bensa subben kulutus? itsellä aika uusi kulkine, näyttäis vievän iisilläkin ajolla 18litraa sadalle (maantiellä). onko normaalin rajoissa? ja vm. 2000 siis kysessä.
     
  12. tst

    tst Gearhead

    Joku on varmaan muuntimeenkin propun laittanut mutta voi olla vaikea saada tasapainoon paikalla ollessaan.
    Mä taittelin tikun päästä stopparin pois ja vaihtelin 3 kertaa öljyt imemällä niin alkoi näyttämään puhtailta.
     
  13. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Imurilla saa aika hyvin tyhjemmäksi 4l80 mut ei kylläkään kokonaan. Jos turbiinissa on tyhjennys proppu jeesaa kans aikalailla.
     
  14. jake81

    jake81 Gearhead

    En ole ikinä nähnyt turbiinissa roppua, olis kyl näppärä että sais senkin tyhjättyä.
     
  15. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ainakin th700:sesta lähti öljyt pyörittämällä konetta syylärille menevät letkut irrotettuna.... Kerran ex ponuun testasin. En nyt väitä että tähän subbeen mikään erityisen kätevä konsti ois....
     
    Muokattu: 22.6.2016
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sanoisin että pakkasnestettä päässy joskus öölitilaan. Pelkkä vesi ei tee tollasta.

    Ja kyllä siitä täyspitkästä tuesta on todistettua hyötyä.
     
  17. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Kuka sen on todistanut ja miten?

    Toinen vaihtoehto (tai eihän se vaihtoehto ole kun ei ihan samaa asiaa aja) olisi splayed main caps, eli poistaa käytöstä ulommaiset kiinnityspultit ja lisää uudet vähän kauemmaksi ja vinoon = ruuvautuu lohkon vahvempaan osaan. Helppo ja halpa tehdä, jos omistaa sopivan jyrsimen ja operointitaidot. Kennedyltä ostettuna $500 + koneistukset.

    https://www.kennedydiesel.com/detail.cfm?ID=267
    http://www.thedieselpageforums.com/tdpforum/showthread.php?t=21794
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on ollut nipussa aabaut 7v turbolla kiusattu kone jossa oli jo murtumia lohkossa. Ja on rääkätty kunnolla ja koneessa yli 300kaakkia ruokkiva ip.
    Tollaset ite väsätyt raudat.
    [​IMG]
    Mutta tietenkin kannattaa ekaks rikkoa noilla kolmen pukin pellinpaloilla pari konetta, sen jälkeen voi tulla toisiin aatoksiin.
     
  19. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Tarviko öljypohjaa muokata? Sitähän ne on valitellut kun on niin ahdasta, mutta ovat yleensä olleet kulmaraudasta tehtyjä eli korkeampia. Mistä materiaalista teit ton?
     
  20. tst

    tst Gearhead

    Mulla on samannäköisiä rautoja 16mm vahvoja vesileikattuja olikohan hardoxia tai jotain vähän lujempaa värkkiä ja öljypohjaa pitää hieman mäntätä että mahtuu ja laittaa pidemmät pultit.
     

Kerro tästä muillekin!