Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. ssi

    ssi 2nd gear

    Paljos muuten tdc arvo kannattaa olla?
    Kikkareessa on kaiketikki matalapuristemännät et onko tuolla enakolla siihen mitään hyötytekiöitä?
     
  2. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Onko autosi automaattivaihteinen? Jos on niin en usko että katkaisee syöttöä moottorijarrutuksessa....
    Eikös se sammuisi jos syöttö katkeis vallan...?
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla oli kerran yhdessä kuuskekkosessa tollanen, ei nyt säksätys, mutta pehmee naputus. Moottorijarrutuksessa hävisi. Yhden männän helma irti, niiden sisäänvalettujen tukirautojen varassa heilu.
     
  4. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Kyllä on automaattivaihteistolla, mutta lastutuksen yhteydessä tehtiin sellainen muutos, että turbiinilukko pysyy päällä moottorijarrutuksessa. Eli pystyy hyödyntämään moottorijarrutusta. Luulis että kolmessa vuodessa olis tullut esille jos olisi männässä vikaa?

    Edit: Eikö elektronisesti ohjatussa syöttöpumpussa syöttö katkea moottorijarrutuksessa?
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    Katkeaa se. Ecm seuraa koneen pyörintänopeutta ja jos se on enemmän kuin haluttu niin ei anna soossia.
     
    juhis_90 tykkää tästä.
  6. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Mikä siinä alkuperäisessä moottorinohjauksessa on ideana että vakkari alkaa nytkyttämään alamäessä ellei sitten heitä vapaalle?
     
  7. JePa

    JePa 1st gear

    Mulla ei nytkyttele vakkari pääl mitää... Antaa vaa nopeuden nousta alamäessä ja kun nopeus tippuu taas asetettuun nopeuteen niin alkaa vetämään.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, varmaan joku vikajuttu on päällä. Ei mullakaan toi uudempi sähköpumpullinen mitään nytkyttele, eikä kyllä toi vanha sähkötönkään.
     
  9. jermu88

    jermu88 2nd gear

    PA suodatin palautettu orggis kuntoon, ny olis ylimääräsenä tuollanen cav suodatinkansi jos jotakuta sattuu kiinnostaan
     
  10. ville400

    ville400 2nd gear

    onko kellään kokemusta tollasista renkaista hankook dynapro rt03 mt , pärjääkö noilla ympäri vuoden??
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ajelin lähes 3v tuollaisilla,ekana talvena oli ihan ok vielä toisella jo huomas ettei pitoja enää ole.Lähes 75 000km niillä tuli ajeltua ja pintaa oli jälellä vielä yhdelle kesälle.
     
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    En tiedä, mutta liukkaalta tuo kyllä näyttää, tollanen iso palapinta ei kummoisia pidä kun lamelleja ei ole, etenkään jäällä...kokemusta löytyy palapinnoista raskaassa kalustossa ja tollanen on ainakin siellä ihan täys susi.
    Näkyypä noissa kuitenkin uutena olevan jopa nastoille reiät...kannattaisi kysellä saippausta rengasliikkeistä, siinä pintaan leikataan lamelleja...saippauksella saavutetaan huikea ero pidossa.

    http://www.lapinkumi.fi/fi/palvelut/renkaiden-saippaus.html <- Enkä usko että on "ainoa paikka" joka tekee...

    [​IMG]
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei kun nyt hokaamalla hokasin että ne mun dynaprot oli rt10..Eli ei ollut noin karkeakuvioiset.
     
  14. wilburi

    wilburi Gearhead

    On vieläkin alla eikä edes kulu .
    Uutena ulisi sen verran että luulin laakeri viaksi .
    Pelkkään takavetoon en ottais enää edes nastoitettuna ,tuli sekin kokeiltua ei vaan riitä pito missään. Kokona on 31.10,5r15 4,3 v6 fleetsidessä manulootalla takaveto
     
  15. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Mulla on vieläkin vika päällä, eli ahtaa liikaa ja katkoo syötön.
    Noin 1 bar mennään vähän aikaa ja sit katkee syöttö.

    Pitäiskö solenoidin päästää alipaine pois kellolta ku koneen sammuttaa?
    Mulla jää alipaine kellolle, eli hukkaportin tanko alkaa liikkua vapaasti vasta kun letkun irrottaa.

    Solkku rikki?

    98 subbe siis..
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllähän se hukkiksen tanko pitäis liikkua sammutettuna.Ainakin vanhemmissa 97 ja uudemmista ei tietoa.
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

    Kyllä sen pitäs päästää alipaine pois kun virat katkasee, Joku solkku rikki, letkut väärin päin, tai molemmat...
     
  18. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Ilmanputsarin kannessa olevan tarran mukaisesti on letkut eli lienee oikein.
    Solkkuhan tässä varmaan sit menee vaihtoon seuraavaks.

    Jaa nii, SES-valoa tuo temppuilu ei muuten sytytä. Liian pieni ahtopaine sytytti kun oli AP-pumppu rikki. En tiedä pystyykö tuosta mitään päättelemään..
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    ootko kokeillut niitä letkuja toisinpäin?
     
  20. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    En oo kyl tainnu kokeilla, luotin tarrassa olevaan ohjeeseen.
     

Kerro tästä muillekin!