Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei löytynyt niitä umpioiden pohjia,meni auton mukana.
     
  2. Pasti

    Pasti 1st gear

    Yleismittarilla mitattuna kaikki ok. Virta ei vaan riitä lankojen hehkuttamiseen. Nyt laitoin herätteestä hyppylangan että näkee ajella illalla töistä kotiin.

    Tässä on tosiaan tuollaiset jälkiasenteiset umpiot. Ovat todella hyvät. Sähköt vaan olisi voinut tehdä hieman paremmin.
    [​IMG]
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Revi sitten kaikki vittuun. Releytä uudestaan ja kunnolla. Herätteen voit jättää vanhasta niin ei tarvi sitä etsiä.

    Esim biltemasta saa valmiin valojen releytyssetin jos ei kiinnosta vanhoista tehdä.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vitun tbi nytkäs d päällä tyhjäkäynnillä risteyksessä kierrokset alas. Ja nyt muutaman kerran tyhjäkäynnillä parkissa vähän tiputtelee.


    Tästä se hupi alkaa.
     
    palontie tykkää tästä.
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mistäköhän nuo umpiot on?
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vanhempi 3sarj?
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ne holkit siellä pohjien muovissa on tosiaan vanhemmiten ongelmalliset...ilmeisesti jotain messingin tapaista metallia.
    Kun purkaa maskin pois ja poraa pohjan muovirungosta ja siitä holkista läpi jollain 2mm poralla reiän ja kääntää poranterän toisinpäin ja tökkää reikään, niin ne "puikot" saattavat lähteä kiertämällä irti...kannattaa liotella hyvin WD-40:lla ensin.
    Pyöränmutteri tervalla olen noita "puikkojen" kierteitä asentaessa voidellut ja kun sitten ruiskasee aina vähän WD-40:sta ruuvin juureen ennen irrotusta - se pehmittää tervan, niin lähtevät yleensä helposti aukikin seuraavan kerran.
    Kiinni päin kannattaa kiertää ensin kiinni ja sitten ainakin yksi kierros auki päin...käytännössähän niistä metalliholkeista voisi porata sen kierteen kokonaan poiskin ja vaan tökätä ne "puikot" alas reikiinsä, ei ne sieltä mihinkään karkaa...vaihtoehtoisesti kierteet "puikosta" pois, ehkä vain joku kierros pari jättäisi...sitä joskus funtsinut.

    Käytännössähän nuo umpiot pohjineen lamppuineen päivineen maksavat kuitenkin niin vähän eBay:ssa, että niihin ei paljon kannata aikaa uhrailla...itellekin täytyy uusia umpiot keväällä.

    Noista jälkeen päin rydätyistä "E-umpioista" kuorma-autoissa en osaa sanoa mitään, mutta vanhan Mitsu Colt:n umpioitahan noissa on paljon käytetty, kiinnityksestä ei ole hajuakaan.

    Jälkeen päin tehdyt releistykset, johtojen värit ja niiden sijainnit ovat kulloisenkin valomuutoksen tekijästä kiinni...uskomattomia sävellyksiä merkkiliikkeet mukaan lukien.

    Omissa olen releistänyt valot, niin että johtosarjasta valojen johdot poikki heti kohta rintapellin jälkeen ja siinä kuskinpuolella nurkassa sisälokasuojassa releet/sulakkeet ja siitä vedetty uusilla paksummilla johdoilla täysin uudet piuhat valoille.
    Pitää vaan katsoa ettei konepellin sarana osu releisiin.
     
    Jussi289 ja palontie tykkäävät tästä.
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joo muistelen että mitsun valoja ovat jotkut asennelleet.
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

  10. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Hitto, eka kerta mulle sattu kun fleetsiden helmat ruostunu läpeensä puhki. Ainakin sen kymmenen noita kuitenkin ollu.
    Toki tuo joskus ylimaalattu ja näky kitillä olleen helmoja vedetty..

    Etukardaanin liuku väljä holo, nippa tukosa niin ei sit rasvattu varmaan koskaan, tuli vaan ruostepölyä kun vedin väkisin aksilat erilleen boorista..
     
  11. Hjp

    Hjp 1st gear

    Huomenta, tänään ei mennyt isommat vaihteet päälle, mikähän ois vikana, kierrokset vaan nousi tappiin ja luistatti. Saman sain ylämäessä pikkuvauhdeisstakin aikaiseksi.



    Kokeilin ykkösellä ja jarrulla, että luistaako kytkin, niin alkoi asfaltilla takarenkaat sutimaan pikkukaasulla.
     
  12. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Tarkista ensiksi askiöljyn määrä.
     
  13. Hjp

    Hjp 1st gear

    Pitääpä kattoa, minkä näköstä ölppää sielä pitäisi olla, että voisi luokitella kunnossa olevaksi?
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Punaista. Ei saa haista palaneelle. Kato kone lämpimänä öljyn taso kun oot ensin paikallaan käynyt pykälät läpi. Ja kone käynnissä öljyn kattominenn.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    ja kirkasta
     
  16. Hjp

    Hjp 1st gear

    Öljy vaikutti mustalta ja laimealta, haiskahti käryltä. Tikussa näyttiolevan jsut hot alarajalla sen mitä siitä sai selvää. Joskus kylmänä on ollut punertavaa jossa kuplia..
    Autosta on vissiin laatikko vaihdettu n. 40tkm sitten, varmaan sillon öljytki viimeksi?
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    taitaa tietää remonttia.
     
  18. Hjp

    Hjp 1st gear

    Jos näin on, niin ostakaaha.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu remontille haisee täälläkin.
     
  20. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    ^tbi rikki?
     

Kerro tästä muillekin!