Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. toyota...

    toyota... Gearhead

    joo sen mä oletinki olevan hehkun valo. Kuskinpuolen hehkut näytti 1,4-1,7 hantinpuolen kolme etummaista ei näyttäny mitää, takkimmaista en ees mitannu. Aika vittumaisen oloset vaihtaa ne kaks perimmäistä
     
  2. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Letkuissa kaikissa kärsii käsiä hyvin pitää,jotta ei kauheen kuumat ole.
    Vaijerilla säätyy ja hyvin liikkuu säätimet.Pit kattoo mihin vaijerit menee ja että liikkuuko siellä päässä mitään.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitemmän lenkil jälkeen mulla ainakin polttovat noi kennon letkut, ylävesiletku sellanen että kärsii siinä joitakin sekunteja pitää kättä.


    Tosin jos ajaa vaan jonkun 10km lenkin ja melkein pakkasta niin on se sitten vähän enemmän lämmin kuin kuuma.


    Ylävesiletku kuitenkin syylärin päästä selvästi lämmin? Termarin aukeemisen vois tosta käsikopelolla tietää. Se ensin inusarjan puolelta juuresta lämpee mutta mulla ainakin sitten vasta syylärin päästä kun termari auki.
     
  4. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Joo pitää ajaa kunnon lenkki ja polkee kunolla että lämpii,vaikka polkee jarrua samalla :D
    Ihmetyttää se kun ei mittarikaan nouse ees sinne likelekkään 100 Pitäs se koneen lämpökin jotenkin tutkia,muuten kun omalla mittarilla.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jepp, ei sen tartte jäädä kun vähän liian alas, niin lämppäri alkaa jo olemaan vaan haaleella.
     
  6. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Hokasin että töissä on semmonen mittari mist tule punanen piste ja sil osotteleen vaan.
    Onkohan se putken kaula,mihin letku tulee hyvä paikka mitata?
    Ohkosesta kohtaa kait pitäs saada,vai mist ois hyvä mitata?
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    IR mittari on vähän sinnepäin, mutta himmee musta pinta antaa lähimmäs oikean. Kokeiles imusarjan päältä termarikopan vierestä.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi vasen on pikkukuukan kellaritiippari älä sitä sinne änkee.
     
  9. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Pitää huomenna kurvata työmaalle mittaileen,kun asioilla pitää käydä.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mä katoin omasta lämmöt lämpökameralla. Letkun pinta oli +5 ulkolämpötilassa jotain 60asteen luokkaa kun kone oli kuuma. Termarikopasta anto muistaakseni 80. Eli tälläsiin heittoihin syytä varautua. Ja alavesiletku oli 5 astetta viileempi kuin ylä.


    En sitten tiedä miten ir mittari.
     
  11. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Joopa,en lähtenyt polkeen mitää konetta lämpöseks.Sukkasillaan piti ajaa,kyl tuli 4x4 Dodgee ikävä kun sillä pääsi vaik oli M+S kumit alla.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo no jos kone ei ollut edes lämmin niin sitten tollanen testi ei oikeen toimi :rotfl:
     
  13. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Tuli aika nopia herätys aamulla, emäntä oli lähössä pikapilla ennen 6 töihin. Starttasi ja lähti käyntiin, mut sammui heti. Starttas uuestaan ja lähti käyntii mut sammui taas. Sit näky pellin alta savua ja tuli herättää miuta et sevy palaa... Noh äkkiä ulos ja jonninmoinen sähköntuoksu ja savu konehuoneessa, pitkät valot ja osa vilkuista palaa kaikenaikaa omineen, vaikkei valokatkaisijaan oo kuulemma koskettu. Eiku nopsaa akunkenkä irti ja mulkoilemaan. Poikittain syylärin eessä menevä johtonippu osittain sulaneen näkönen, siitä haarautuva töötin johto palannu ihan paskaks. Akunkenkää tarjosin paikalleen, ei tuu kojetauluun virta eikä avaimista tapahu mitään. Syylärin eessä menevän osittain sulaneen johtonipun katkasin, mutta ei muuta vaikutusta kun että valot ei pala enään. Vilkut kyllä. Sulakkeet ehjät, mitään fusible linkkejä en löytännyt tuola vitin räntäsateessa... Meneekö startin päädystä johdot sulakerasialle ratin alle ja sieltä virtalukolle? Päälleppäin näyttää ehjiltä johdotukset...
    Nohhh, eihä siin auta kun tilata hinuria et nykäsee tallille tuon...
    Tekniikka -89 silverado 4x4 350 tbi, joka muutettu edelille ja heippa jakajalle...
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No onneks se on kaasarilla niin vaikka uusien sähköjen vetokaan ei paha homma ole. Startilta lähtee virtoja ja siellä voi fusiblet olla.


    Valoillee vaikka oma releistys ja johot. Startillehan ei tarvi kun suora virta akulta ja solkulle heräte?

    Plussa virtalukolta hei jakajalle. Sitten miten lie bensapumppu onko oma paineenalentimella vak ulkoinen, sille virrat myös.



    Jne jne.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kiitos jussi! Flektin muttereiden alle vähän rautalankaa niin n. 5sek ja oli löysässä. Just oli remni lipeemässä irti hihnapyörältä :D



    Ilman flektiä tärrää/jurraa ihan yhtä lailla. Jos tyhjäkäynnillä polkee tai ajaa.

    No otin moniurahihnan pois, ei vaikutusta.


    Kone ei käsin heilu eikä kaasua antaessa, voiko näissä kovettua tukikumit vai mikä tärrää jurraa? Tuntuu hytissä tosi selvästi ja kierrosten mukaan yltyy.



    Ilman flektiä kokeilin käyttää pihassa, nopeasti nousi lämmöt ja palas hetkeksi, vähän anto jenkaa niin kiipes 110 eikä laskeneet. Ajossa laski heti mutta ajon jälkeen jäi 100 tienoolle. Eli en suosittele 4.3 kitukonetta ainakaan näillä keleillä ilman flektiä. En tiedä oisko lämmöt karanneet mutta tarpeeks ne nousi että päätin laittaa vielä takaisin.
     
  16. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    TBI...............
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. jake81

    jake81 Gearhead

    Ei ketään täällä kiinnostais hyvä korinen suburi projekti? Kone on muttereina ja laatikko puuttuu. Paljon on kaikenlaista ja jos kiinnostaa niin yv.:llä vaikka lisä infoa.
     
  18. rb

    rb Double Gearhead

    Mut kas, kun ne on miltei poikkeuksetta räpellettyjä, mitkä oppii sanomaan VUH
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eise sen kaasarin vika oo :D

    Ja tosiaan onneks ne sähköt on helppo uusia jos on vedetty ihan perseelleen.
     
    tukkijulli tykkää tästä.
  20. rb

    rb Double Gearhead

    Bensa, vai diesel?
     

Kerro tästä muillekin!