Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tsipi

    tsipi 3rd gear

    varmaan kymmenkunta kertaa tuli käännettyä avainta yhteensä kun yritin kuunnella naksahtaako solenoidi. vaikea sanoa sitäkään. joku naksaa ja johonki menee sähköä et valot himmenee.

    Nii meinaat jussi tuota solenoidin käämille menevän johdon navan kääntäminen auttas? Mä oon yhen startin solenoidin saanu sillee mykäks ku käänsin solenoidin piuhaa kiinni ja se pohjamutterikin pyöri samalla ja poikkas tietenki sen piuhan. mutta joo koputellaan huomenna ja ihmetellään muutenkin kontakteja. Jos kopauttamalla lähtee, ni tarttee melkee heti huomenna tilata uus startti :)
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ei käännetä tietenkään sitä käämille menevää, vaan sitä isoa mihin tulee piuha akusta. Se sisäpuoli kuluu pikkuhiljaa pois, ja toisessa reunassa on toinen "kärki".
     
  3. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Juujuu! Tarvii kohta kokeilla kaikki poppaskonstit..
     
  4. Catrik

    Catrik 3rd gear

  5. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Tympii tuo tuulilasin rapaaminen ku pyyhkijät on aina jäätyny kiinni ja muutenkin tiellä. Saakohan jostain suoraan sopivia varsia mitkä saa käännettyä pystyyn?
     
  6. Karpov

    Karpov Gearhead

    Miten lie standardia ne rihlaukset jos vaihtaa mistä vaan vehkeestä missä sopivan pituset?
     
  7. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Täytyypä purkaa tuo solenoidi kun nyt sain laitteen ajettua tallille.

    Ei lähteny solenoidia koputtelemalla. Varmaan piuhat niin hapettuneet ettei saanu kontaktia. Pöydällä pyörii startti hyvin. Taidanpa laittaa uudet kaapelit + ja - puolelle. Kunnolla akkujen naparasvaa teräsharjan jälkeen.

    Kärsineen näköinen oli tuo startin pään rengasliitin, joten joka tapauksessa aiheellista vaihtaa..
     
  8. palontie

    palontie Gearhead

    Käy kaikki maakaapelitkin läpi
     
    Jussi289 ja mikke88 tykkäävät tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Jep, vähintään koneeseen pitää olla ehjä paksu maapiuha, mutta myös kori ja runko haluaa omansa. Ne voi olla ohemmat, mutta pitää olla kunnossa.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Uudempien ei käy. Niissä on pienempi tappi, eli ne ei mene squarebodyissä pohjaan saakka. Sama juttu itsellä ja kun pesunesteen suuttimet on vielä varsien päässä, niin aina lähtee letkut irti kun ne on jäätynyt ikkunaan yms kiinni....
    Sitä en tiedä, onko noissa joku "tuuma tai millikoko, että käviskö jostain euro vehkeestä tai Ford/Mopar yms...
     
  11. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Juu 35 neliöistä tuli vedettyä startille, ku ei ollu 50-70neliöisiin 8 mm kaapelikenkiä. 70 neliöistä tuli sitte maakaapeli koneen kylkeen ja 16 neliöistä koriin. Ei kyllä kyselly startatessa. Toin vielä samalla solenoidilta hyppylankan akun viereen, ni voi sit siitä täräyttää käyntiin jos ei avainta kääntämällä lähde.

    Tuota solenoidia en kyllä saanu auki ohjeitten mukaan. Eikä viittiny alkaa väkivaltaseks ku ei lähteny aukeemaan kohtuuella. Jos näillä selviää tän talven ni hyvä. Ei viittis enää euroakaan ilvestoida tuohon 4.3 mosaan, millä on kelattu jo rapiat 400tkm ylikoon renkailla.. Ja ku ei se katsastusmieskään kiireeltä antanu absoluuttista totuutta saanko heittää lr4/lm7 keulille...
     
  12. Catrik

    Catrik 3rd gear

  13. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Kyllä nuo on sinänsä on selvät edellisestä swapistä. Lähinnä katsuri ei osannut suoralta kädeltä sanoa onko c ja k sarjat verrattavissa ristiin. Ilmeisesti ei, mutta halusin silti perustelut joita en saanut. Ei osannut sanoa onko esim audi a4 ja a4 quattro eri mallisarjaa vai ei. Tilannehan on sama minusta c ja k sarjan kanssa. Ja miksi tämä kiinnostaa, niin ainoastaan koska 454 ss on malliaan c1500 ja sieltä löytyisi riittävä vertailumoottori.

    Mutta ehdin selvittää tämän ensi talvea varten. Nyt ei tarvii tehä mitään ku auto on joka päivä ajossa..
     
  14. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Aivan, tuohan onkin mielenkiintoinen pähkinä. Minun mielestä on verrattavissa koska C/K määrittää vain vetotavan ja niiden välillähän on hyvin pienet erot etuakselia ja jakolaatikkoa lukuunottamatta.
     
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Squarebody C/K rungot on erillaiset. eli takpotkusta ei voi tehdä nelikkoa.
     
  16. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Niin keulasta on erilaiset koska jousitus on erilainen.. Mutta eihän se siihen moottoriin vaikuta mitekään
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Se alustasarja on molemmissa tapauksissa sama GMT400/480 vuodesta 1987 eteen päin, C ja K kirjaimet kertovat ainoastaan onko auto neliveto vai takaveto.

    C = Takaveto
    K = Neliveto

    Mitä eroa GMT400 ja GMT480 välillä on, en tiedä, mahdollisesti GMT480 on GMC...ne kuitenkin rinnastetaan yhteneväksi ja tämä on se määräävä tekijä.

    Vanhempi laatikkokoppa on C/K sarja alkaen jostain 60-luvulta , mutta se muuttuu 1987 eteen päin R/V:ksi, kun vuonna 1988 tuli tämä uusi GMT400/480 pohjainen C/K sarja.

    R = Takaveto
    V = Neliveto

    Näitä sarjoja valmistettiin rinnan jonnekin 1991 - 92 saakka ( mm. vanha Blazer/Suburban).

    Periaatteessa se tehokkain kone GMT400 sarjassa on 96 - 2000 valmistettu 7400 Vortec 290HP...vaativatko sitten 4-pyörä ABS:t ?
     
  18. Karpov

    Karpov Gearhead

    [​IMG]

    Releistin kaukovalotkin pikapissa. Ihan ok.
     
    palontie tykkää tästä.
  19. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Ehä tuosta mittää nävy.
     
    palontie tykkää tästä.
  20. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Kiitoksia Sport truck! Jossain vaiheessa selvitän tämän trafin/konttorin kautta. 91 k1500 on tuo omani.

    Onko isolohkolla saanut ihan 1500 alustalla muitakin kun ss malleja? Koska onhan tuolla 91 vuoden isolohkolle 230 hp, mikä riittäs ihan asialliseen tehotasoon.
     

Kerro tästä muillekin!