Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei mulla mitään hajua.
     
  2. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

  3. kuutio

    kuutio Gearhead

    Kojopowerin startti mullakin vörkkiny hyvin
     
  4. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Eikö Delco Remy oo merkki.. Remanufactured tarkoittaa kunnostettua. Mielummin hyvä kunnostettu ku uus halpa kiinalainen. Mulla on ollu jonku vuoden ebayn 120e startti, kerran tai pari viikossa solenoidi vaan napsuu mutta on se toistaiseksi lähteny aina käyntiin.

    Mikä vika nykyisessä on?
     
  5. pantera

    pantera Double Gearhead

    Noi tarttiongelmat voi pitkälti ennaltaehkaistä ostamalla puslasatsin ja hiilet ennen kuin ovat totaalisen lopussa. Mulla on toi oma ollu 21 vuotta ja kerran vaihtanu em.ja tarttionelmia ei ole ollut. Huolto-osat ei montaa euroo maksa..
    ..ja se takatuki pitää olla paikallaan
     
    Jussi289 ja palontie tykkäävät tästä.
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Oikeammin se hönkii sisään siitä...sitten PCV:n kautta kaasut imetään moottoriin ja poltetaan.

    Proform:n venttiilikoppien kanssa mietin joskus erillistä K&N tai vastaavaa suodatinta venttiilikoppaan, kun niihin koppiin ei löytynyt oikein siistiä liitintä/letku/putki yhdistelmää ilmanputsarille...luotan silti enempi auton ilmanputsariin, kuin johonkin erilliseen "töröön" venttiilikopassa...siksi päädyin tekemään liittimen vanhasta PCV:n rungosta.

    Puhdas ilma sisään, tyhjä PCV:n kuori.
    [​IMG]
    Kaasut poltettavaksi PCV:n kautta
    [​IMG]

    Ps. Noissa kopissa on tuuletuksen suunta käännetty apukuskin puolelta sisään ja kuskinpuolelta koneeseen, johtuen koppien rakenteesta, jos joku ihmettelee sitä miten päin nuo ovat...siksi öljykorkkikin on apparin puolella.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No oli miten on, olisin luottanut mutta, sotkuset letkut ei paljon luottoa herättäneet ja nyt ongelma häipyi.
     
  8. toyota...

    toyota... Gearhead

    käsijarruvaijerit tuntuis olevan jumissa, ei palauta kunnolla. En tie auttaisko rassaaminen/ rasvaaminen vai pitääkö vaihtaa suosiolla? Rocautosta kattelin mallia, mutta tuntuu olevan montaa pituutta? Mistä tietää oikean pituuden -96 diesel suburbanille?
     
  9. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ainakin pikkareissa eri pituudet eri auton pituuksille. Subbareissa voi olla joku toinen tarina.
     
  10. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Mä sain omani rassaamalla ja rasvaamalla toimiin.
    Samalla ku niitä ihmettelee niin kannattanee kattoo ettei rummun sisällä mikään jumita.
    Ja se käsijarruvaijerihan pitää olla säädetty siten, että käsijarru vapautettuna on selvästi löysällä.
     
  11. toyota...

    toyota... Gearhead

    poljin menee nyt lattiaan asti, pitää kyllä. Mites se pitäis sit säätää? Kai noi rummutki vois kyllä käyttää auki...
     
  12. keke1478

    keke1478 3rd gear

    Löytyiskös keneltäkään Oulun läänin alueelta gmtscania? Pitäis katsoa ja mahdollisesti säätää pumpun ajoitusta.
    Automobiili on -94 Suburban 6.5 td
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Voiko 6.2D suuttimia vaihella yksitellen, 2kpl kerrallaan jos ei perse kestä vaihtaa kaikkia kerralla. Nimimerkillä sininensavu peittää tienoon ja lapsuuden muistot linja-autovarikon hajuista mielessä.... :)
     
  14. Source

    Source 2nd gear

    Joku vuosi sitten maksoi paikallisessa diesel korjaamossa suuttimen korjaus a20e sinne vietynä.
     
  15. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Jos se lattiaan asti menee niin ei ainakaan oo liian kiireellä.
    Jos se myöskin pitää nii ei varmaankaan kaipaa säätöä.

    Oliskohan virallinen säätöohje ollu jotenki näin:
    Vaijeri löysälle, poljinta pari naksua alas, vaijerista kevyesti löysät pois.
     
    toyota... tykkää tästä.
  16. toyota...

    toyota... Gearhead

    käppäri pitää joo, mutta kun ei palauta poljinta ylös ennen kuin nyppii vaijeria auton alta...
     
  17. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Onko siellä mitään suojia ettei mee vesi vaijeriin? Mulla ei tullu vaijereiden mukana mitään niin jostain kumiletkusta ja nippareista tein. Toinen pää vaijerin kuoren päälle ja toiseen päähän viilto että saa puristettua nipparilla vaijerin ympärille.
     
  18. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Miula oli vähä tuonneppäi oleva haitta.Vaijerit ehjiä mut kuori oli saanu kipeetä ja ruostunu
    pashaks..Tais olla oikee puoli.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se etupätkä alkaa ruostuun ulkoo, ja pullistaa sisäpuolta. Ja se muovitettu vaijeri nappaa kii. Aika usein etupätkän vaihto riittää.
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kun ei enää muista,näyttääkö gmtdscan viallisen/kusevan suuttimen?
     

Kerro tästä muillekin!