Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. jarona

    jarona Gearhead

    Kiitos vinkistä.
    Täytynee ruveta lukemaan tämä topiikki läpi ja
    laittaa ihan paperille ylös neliveto- ja sähköhimmelijuttuja.
     
    palontie tykkää tästä.
  2. jake81

    jake81 Gearhead

    Kannattaa lukea, samalla voi selvitä kaikki lastenvaivat ja tehtaan typeryydet mistä nää vessat kärsii.
     
  3. jarona

    jarona Gearhead

    Vessaako mää oon ostamassa??
    En kai kuitenkaan ja minun on helpompi tosiaan
    siirtyä kuuskakkosesta kuusvitoseen kuin suoraan
    kuuskutoseen.
    6,2 diisseliin olen koneremontin tehnyt viitisen vuotta sitten
    ja laaatikkokin on ollut syvemmän tarkastelun alla muutaman
    särkymisen takia, osin huonon korjauksenkin takia.
    Nyt tosin tekniikka helkkarin hyvässä iskussa,
    kiitos minun ja varsinkin Takalon Mikan joka
    kunnolla rempatun laatikon mulle möi.
    Se vain että kun olen metallimies, konepajalla töissä
    niin peltihommat kotona jotenkin alkaneet tökkiä.
    Mieluummin rassais jotain rasvaista..
     
  4. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Niin kun mulla on sellainen epäilys että veden kierto on nyt näin: letkulämmittimen pumpulta moottorin vesipumpulle, siitä crossoverille, siitä suurin osa vedestä sistätilalämmittimen kennolle ja taas letkulämmittimen pumpulle. Vesi ei kierrä lohkon ja kansien läpi.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei selvinny selatessa, mistä se sun lämppäri "ottaa" veden? Ei tunnu oikeen todennäköseltä toi. Ennemminkin johtus siitä, että siellä ei vesi kierrä ilmalukon takia ollenkaan, ja kun isotehosessa on termari tai lämpösuoja, niin se rajoittaa koko lämpeemisen.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Letkulämppäri myös tosiaan paikastaan tarkka vaikka oiskin pumppu. Ei liian ylös eikä alas vaikka kiusaus vois ollakkin laittaa heti lämppärin letkuun imusarjan tasolle tms.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mä laittasin tollasen lämppärin johkain syylärin alavesitorven korkeudelle, ja varmistasin, että ekat n.90% lähtevästä letkusta on tasaseen jossain määrin menossa ylöspäin.
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    ja koeajolla kokeilet nopeen ja hitaan nelikon ja ettei esim juuri paljon paukahtele kun nelikolla ajelet ja kääntyilet.Se nelikko kytkeytyy sitten muutaman sekunnin viivellä.Etupyörien navat on aika kuluvaa kamaa näissä.
     
  9. jake81

    jake81 Gearhead

    Kaikki autot on vessoja. 6.2-6.5 sama kasa. detroit dieselin suurimmat ongelmat korjaantui vasta kun oikeudet siirtyi am-generalin haltuun.
     
  10. jake81

    jake81 Gearhead

    Ja pyöränbavat maksaa suomessa n.270e/kpl.
     
  11. E_N

    E_N 3rd gear

    Silti noista suurista ongelmista iso osa vasta syntyikin siinä vaiheessa kun noi myllyt tuotiin tänne pohjolaan ja niiltä alettiin odottaa miljoonan elinikää 99,5% käyttövarmuudella. :poff:
     
  12. toyota...

    toyota... Gearhead

    aattelin vaihtaa takaperään öljyt, pitäisikö näis olla jotain lukkoo? Kitkaa tai käkikelloo? Ainakin renkaasta pyörittäen ei vaikuttanut lukkoo olevan. Mikä ölppä olis hyvää 75w90?
     
  13. jake81

    jake81 Gearhead

    Kyllä ne lohkot ja kannet halkeilee ihan yhtälailla jenkeissäkin.
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kato hanskalokeron rpo tarrasta.g80 niin on lukkoperä.Saattaa kyllä jollain muullakin koodilla olla lukko merkittynä,en tiedä.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

  16. E_N

    E_N 3rd gear

    Halkee halkee totta kai, mutta pointti oli että harvassa on kaverit atlantin toisella puolella ketkä harkitsee käyttöautoksi vaikka puol milliä ajettua dieselkoneista -90 luvun letukanruotoa.
     
  17. jake81

    jake81 Gearhead

    Totta tuokin. Yllättävän vahva daisuleitten harrastajakunta sielläkin kyllä, jos täällä olis bensa yhtä halpaa niin ei tarvis nokilekoihin koskeakkaan. :D
     
  18. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    No niin, ei oo jakopäässä vika, venttiilit liikkuu.

    Jos unohdetaan se kajahdus (mikä johtui tod näk kardaanin ristikosta) ja keskitytään tähän käynnistysongelmaan.

    Eli probleema on se,että ei lähde käyntiin, suuttimelle ei tuu polttoainetta.
    Miten kannattais edetä? FSD box on siirretty, voiko sen toiminnan kuitenkin jotenkin testata?
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Saisitkos joltain lainaa boxia?
     
  20. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Ja jos ei toisesta renkaasta pyöritellen toise ollessa maassa tunnu olevan vastusta, niin silloin siellä ei pitäis olla ainakaan kitkalukkoa -> tavallinen öljy ilman ls-lisäainetta.

    Tehtaalta näihin kai on laitettu joko avointa perää tai käkikellolukkoa, ja käkikellon kanssa ei käytetä ls-lisäainetta.

    Itellä on lukoton perä ja aavikkovälitykset, täytyy ennen kevättä koittaa jossain välissä vaihtaa välitykset ja laittaa takaperään eatonin kitkalukko.
     

Kerro tästä muillekin!