Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. 0132

    0132 Gearhead

    Kiitän!
     
    Karpov tykkää tästä.
  2. JARPPI_LPR

    JARPPI_LPR 1st gear

    Nooh, kerkesin pyyhkässä syöttöpumpun irti, menee kaverin firman kautta "budjetti" hintaan tarkastettavaksi..
     
  3. RokRoland

    RokRoland 1st gear

    Jousi- ja iskariremppaa pukkaa. Oli vissin jo aikakin. Kyb Monomaxit pistin eteen, alla olevat vaimentimet ovat ilmeisesti alkuperäiset (ei ainakaan sitten '96 vaihdettu ja epäilen), menovaimennusta ei ole yhtään kummallakaan puolen, paluuta oli toisella puolella vähäsen.

    Takana, 125mm laikka ei riittänyt lehden etupulttia katkomaan, joten jäi vielä vaiheeseen, on nimittäin yhtä puuta puslan holkki ja pultti, siksi pätkittävä. Harkitsin ennen rempan aloittamista josko olisi ostamatta uusia U-pultteja valmiiksi. Mutta siinäpä olisi ollut säästöä, kun olisi nämä pultit laittanut takaisin. Kuvassa siis jo pätkityt tuotteet, aikaansa olisi kai voinut haaskata näitäkin aukomalla.
    [​IMG]
     
  4. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Jotenkin GM epäonnistunut taka-akselin kiinnityksessä. Rapaa keräävä kuppi, missä marinoituu u-pultit.:confused: Pyöreä mallinen u-pultti ilman rapaa keräävää kuppia, olisi ollut parempi tapa hoitaa kiinnitys, onhan noita ollut monessa vekottimessa jo kauan.
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Nää olis ollu varmaan helpompi katkoa jo vääntämällä, kuin laikalla?
     
    palontie ja kojo tykkäävät tästä.
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Huono tsägä jos on niin kansipahvi
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Ei oo egr:rää F koodillisissa.
     
  8. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    ? Eihän noissa u-pulteissa ole mitään holkkeja, olisiko kyse ollut iskareista ja niiden umpiruostuneista holkeista, irrottaminen pätkimällä.
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Joo. kattelin kuvaa ja jätin sujuvasti osan tekstistä ymmärtämättä.:confused::D
    Mutta nuo U-pultit olis ollu helpompi vääntää jo poikki.:eek: Nythän nekin on laikattu.
    Yhdet samanlaiset olen katkonut puolimetrisellä varrella..
     
  10. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Tommoset u-pultit katkoin vaan avaamalla,ei paljon aikaa mennyt.Noi lehden etu ja taka pultit työtä teettikin.Pikkuräläkkään isoo laikkaa ja puukkosahaa,ni pikkuhiljaa sai poikki niissä ahtaissa paikoissa.
     
  11. JL-

    JL- 3rd gear

    https://www.ebay.com/itm/40hp-GM-TB...ash=item2c87f51ff8:g:TpIAAOSwDk5T187T&vxp=mtr

    Kokemuksia, onko mitään hyötyä 350 kanssa vai ihan huuhaata? Saako jostain järkevämmin tai halvemmalla ilman 50 dollarin postimaksuja? Tarkoitus hifistellä jotain pientä lisäpuhtia vakiokoneesta, kaveriksi peltisarjat, isompi katiton putkisto ja vähän paremmin viileämpää ilmaa koneeseen, nyt kun auto on työnalla muutenkin. Jos sitten ensitalvena panostaisi enemmän ja mm. kannet ja nokan laittaisi vaihtoon. Niin ja mainitaan nyt vielä että kaasaria ei tähän hätään tule eli ei tarvitse sitä kaupata TBI:n kanssa värkkäilemisen vaihtoehdoksi :)
     
  12. rb

    rb Double Gearhead

    palontie, Jussi289 ja Karpov tykkäävät tästä.
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jousi on vaan polttoainepaineiden nostoa varten, mutten ymmärrä miksi?!?
    Niitä saa säädettyä alkuperäiselläkin.

    Tuo korokelevy parantaa jonkin verran ilman virtausta suutinrungon ohi ja vaikuttaa ihan persdynollakin mitattuna jo jotenkin. Se rungon ja suutinten väli on kuitenkin todella ahdistava alkuperäisenä.
    Noiden lisäksi pitää sitten siivota TBI-rungosta ylimääräisiä olakkeita
    Eli noin:
    http://tbichips.com/?page_id=217

    Tuolla oli ihan tuntuva vaikutus.

    ja vaihtaa ilmanputsarin korotuskauluksen tilalle "salaattikuppi"..
    Kyllä nuo muutokset vähän ilmanvaihtoa parantaa,minkä jälkeen sitten saakin nostaa vähän ruikutuspainetta.

    Kysymykseen saako jostain järkevämmin ja halvemmalla.
    Korokepalan saaminen on vähän vaikeaa, mutta kaikki muut muutokset voi tehdä ilmaiseksi.
     
    Muokattu: 31.1.2018
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitä muuta voi tbi pohjaselta ratkaisulta odottaa kun huuhaata :D

    Eikös ecuun tuleva lastukin lisää vakiopelissä max 20hv?
     
    tukkijulli tykkää tästä.
  15. JL-

    JL- 3rd gear

    Niin siis jos kerta suuttimien nosto ja bensapaineen lisäys auttaa niin eikai se sitten ole täysin huuhaata? Jotenkin alkaa olla kulunut vitsi tuo TBI:n mollaaminen, ainakaan vakiokoneen kanssa en ole havainnut ongelmia. Vai onko vaan pakko olla kaasari koska ennen oli kaikki paremmin.

    E: Miten tuo bensapaineiden nosto tapahtuu ilman jousen vaihtamista?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Venytä jousta?
     
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Ei TBI:ssa ole mitään vikaa.

    Tosin karpoville se on aiheuttanut elinikäisen trauman, mut senkin mollaaminen on enempi tollasta "kieli poskella" joten amis pojan :poff: jutuista ei kannata suinkaan loukkaantua, vaan annat vaan sille samalla mitalla takaisin.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu, mulla nytkin pelkkiä ruiskujenkkejä. Kyllä se päivä silti tulee kun tbi ei starttaa.
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Mikä johtuu siitä, että kolme vuotta sitten romikselta ostamasi akku tulee tiensä päähän.. :lol:
     
    tukkijulli tykkää tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Waarilla menee nimimerkit sekasin :D
     

Kerro tästä muillekin!