Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Käsi ylös.Oon vaihtanu ahdin paikallaan.Jotai kikkailuja tais olla käytössä?Muistaakseni?
    Oisko ollu,et 12 kulmane pitkä hylsy??
     
    palontie tykkää tästä.
  2. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Ja tosiharrastajahan ei vaiha hehkuja samalla reisulla,vaa kuukauven päästä vast.
     
    palontie tykkää tästä.
  3. tst

    tst Gearhead

    Mä kans mutta momenttiavaimen piti jotain kikkailla.
     
  4. governor

    governor 1st gear

    Mikähän on 454 suburbanin keskikulutus noin suurin piirtein? Olen sellaista käyttikseksi ajatellut mutta tässä pieni epäilys että onko tavallisella tallaajalla varaa sittenkään ajaa 7.4litrasella. Moparin 5.9:n ja chevyn pikkulohkot lompsa kesti mutta isolohko kuulemma pomppaa aika isoihin lukuihin. Sinänsä en paljon vuodessa ajele, ehkä kympin, mutta senkin aika raskaalla jalalla..
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla meni 25ltr pintaan,vähän alle.Tbi:ssä oli jotain häikkää joten varmaan 20pintaan menee kunnossa ollessaan.
     
  6. governor

    governor 1st gear

    Mites noin vanhemmat kaasarimallit? Lootahan niissä on 454:n kaverina se kolmevaihteinen th400.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kolmivaihteisen kanssa ei ainakaan kulutus pienene. Alle 20 varmaan haavekuva.
     
  8. tonokki

    tonokki 1st gear

    Mistään ei tunnu löytyvän tietoa mikä anturi mittaa ajastetun lämmityksen käynistymis aikaa. Sisä tila vai nesteessä oleva. mulla on akkulaturi ja sisätila lämppäri niin niillä lämmittää sisätilan ja akut lataa samalla, mut en oo uskaltanu kaukosäätimen ajastinta käyttää kun siihen laitetaan se aika millon auton oltava valmis ja eeberi ite päättää käynnistymis ajan. Oon aina kaukosäätimellä painanu 20-60 min päälle sään mukaan koska sillon lämmittää nesteen lämmön mukaan ainakin. Sisätilahan on +20 jo vaikka ulkona on -20 niin jos se mittaa ton 20 lämmön mukaan niin eeberi hörähtää vaan käynnissä vähän ennen lähtöä. Töissä osasto vaihtu ja ajastin ois huomattavasti helpompi kun kaken käyttö.
     
  9. toyota...

    toyota... Gearhead

    takaperän (suburban 14 bolt) öljyt on vieläkin purnukassa, sen verran vilkasin pakoputkea tehdessä et täyttötulppa vissiin neliö kannalla sivulla, mut tyhjennys tulppaa ei ole? Valuuko alimmasta pultin reijästä, vai onko avattava koko kansi?
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Koko kansi auki.Mä hitsasin siihen tyhjennyspropun ja sen ympärille suojaksi putkenpätkän,n,2,5cm joka suojasi proppua.Helpottaa seuraavaa vaihtoa.
     
    toyota... tykkää tästä.
  11. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Kuinka usein te niitä öljyjä vaihdatte kun propun tarvii?
     
    tonokki, Morbidelli, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. mcpete

    mcpete Gearhead

    Mul on -99 suburban 454. Kulutus bensalla 20, plusmiinus muutama desi. Nykyään se on kaasutettu ja kulutuslukemat aika paljon vähemmän.
     
  13. tonokki

    tonokki 1st gear

    Huomenta,
    Lämpötilan mittaus tapahtuu auton ohjaamoon asennetusta anturista. Tässä tapauksessa olisi ehkä järkevintä ottaa automaattinen käyttöajan laskenta pois päältä ja päättää esilämmitysaika itse.
    Liitteen ohjeen sivu 10. Valikko C1. Kohta 06.
    Ystävällisin Terveisin

    Itse itselleni vastaten. Tollasen sähköpostin sain.

    Sitten lisä kysymys paljonko kojon lastu haluaa ahtoja? Yv en saanut yhteyttä. Piti solenoidi ohittaa kun ahdot oli enään 0.5 ja piikkaus 0.7 bar. Nyt on feston ohivuoto venttiili ja säädin ahdot 0.8. Kulutuskin kun nousi yhtäkkiä niin nyt on koe tankki menossa tolla solenoidin ohituksella. Jos se kun ahdot oli matalat vaikuttas kovasti nousseeseen kulutukseen.
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    En tiedä,miten uusi omistaja vaihtelee.Ei toi nyt iso homma ole tehdä proppua ja miten paljon helpottaa öölin vaihtoja,samoin kuin lootan pohjassa sama homma.Ekana öölit propusta ulos,niin on paljon kivempi esim yksin ilman nostureita kikkailla pohja pois ja suodattimen vaihto,mutta kukin tyylillään.
     
  15. tst

    tst Gearhead

    No mutta säästäähän siinä euroja kun vähän pidentää vaihtovälejä peräöljyt kumminkin maksaa melkein kympin :D
     
    Muokattu: 8.2.2018
  16. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Peräkoppaan ei viitsisi poistoproppua alkaa värkkäämään, kun vanhat öljyt saa kyllä osumaan jäteöljy törppöön ilman roiskeita. Toista on vaihtaa automaattilaatikon öljyt, aina enemmän tai vähemmän öljyä lattialla...
     
    wilburi, palontie ja Karpov tykkäävät tästä.
  17. toyota...

    toyota... Gearhead

    etuperää en oo kattonu vielä ollenkaa. Pyöriikö sie hilut ajettaessa takavedolla? Paljoko sie on ööliä?
     
  18. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Ei pitäis pyöriä mut monesti pyörii kun solenoidi ei vapauta etuperää.
    Alta 5l muistaakseni on öljyä siellä.
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tasauspyörästö pyörii. Öljymäärään vaikuttaa kumpi etuperä siellä on..
     
  20. toyota...

    toyota... Gearhead

    14 pulttinen takaperä. Mikä sen kaverina, vai onko useita vaihtoehtoja?
    näkyykö kuva?
    kuuluuko sinne 80w90?
    jakolootassa oli väristä päätellen atf öljyä. Tai sit jotain redlinen ölppää... Atf kö sinnekin kuuluu?
    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.2.2018

Kerro tästä muillekin!