Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Seuraavasta pajeroläpästä vois antaa bannia! VMP!
     
    Gary Grand ja palontie tykkäävät tästä.
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Miten niin halvempia osia?!?:eek:
    Mitsuun(uudempaan, tähän ei kaikkea ees saa) kun haet timattitiskiltä jotain, niin saat samalla rahalla rakennettua puoli autoa AC Delcon osista..

    Mitä etuja?
    - Kukaan ei ole yrittäny ostaa Subbaria tai pickuppia multa alta, mutta tätä Runkkaria on yritetty jo kolme kertaa.. Luulisin että pääsen järkevään hintaan siis eroon sitten kun tulee mitta täyteen.:confused:
    - kuusreikäsiä vanteita on joka kuusen juurella ja myynnissä, valmiita rengassarjoja samaten
    - kukaan ei tule tankilla kauhistelemaan "miten tuolla voi kaupungissa ajaa, paljonko kuluttaa.. ym. typerää":D
     
    palontie tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ihmiset on harmaata massaa. Sils hiluxitkin on äijä pikappeja ja pajeroja ym kuolaa metsämiehet.


    Heikot on edut mitä tuohon listasit :D

    Osien hinnoista en tiedä mutta näihin perus jenkkeihin rupee jo jarrupalat ja nivelet maksamaan suolasia. Vielä jos haluisit oikeesti laadukkaan osan niin huhu.
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jossei sitä autoa vaiha kuin kalsareita, niin kerran ku tekee esim jarrurempan ni pitäis päästä hautaan sillä. Ellei ny ammatikseen aja. Niveliä menee joillain keulassa joo, mutta ei ne ny niin ihmeitä maksa. Nelivetosen keula ainkaan mitää osia mulla oo syöny, mikä ei ois harrastustoiminnan aiheuttamaa extraa. :rotfl:
     
  5. governor

    governor 1st gear

    Luin netistä että Suomessa maksaa chevyn isolohkoon osat enemmän kuin pikkulohkoon ja niitä on vaikeammin saatavilla? Pitääkö paikkaansa? Löytyi jostain 2000-luvun alkupuolen suomi24-viestistä.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla tais kutakuinkin halvimilla osilla maksaa pitman arm, vakaajan kumit ja koiranluut + apukuskin puolen raidetanko (sisä ja ulkopää) n 150€ usasta. Suomessa ois ollut xxxxx.

    Ei mun mielestä kovin halpaa. Jos oisin kunnon osilla tehnyt molemmat puolet niin 300-400€ ei varmaan ois kaukana ollut. Ja tämä ei sisällä tietenkään alapalloa yläpalloa ym.


    Toki josse 200-300tkm kestää niin ok, vähän vaan tuntuu että osien laatu heikentynyt vaikka paketissa ois kenenkä nimi tai valmistusmaa.



    Tietysti jos vaan kyttää listasta halpoja hintoja eikä muista että rahti ja tullit tulee päälle,niin voihan se halvalta tuntua ;)
     
  7. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Sen mitä läheltä ja kaukaa seurannu gen3 pajeroitten kanssa elämää ni ilmaiseksi voin ottaa.
    Aika kovia osa mätämemään.
    Jotkut perus osat vaikeita ja kalliita saada.
    Syöttöpumput leviää ja uus 2500e
    Tankin täyttöputket mätiä.
    Vaihteistoja leviää ku näkkileipää eikä ehjiä saa mistään.
    Takaakselista vähänkään kovemmassa käyttösä oo kovin häävi.tukivarsia ja vetareita kuluu.

    Jos pajeron ostaa ni gen2 2.5tdi on varmasti kaikista paras mitä saa.

    Mut chevy 6.5dieseliin verrattuna aivan leluja.
     
    Karpov tykkää tästä.
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :poff::odroll: No, eihän noiden pois jätettyjen lisäksi oikeen kehuttavaa löydy.:lol: Maastossa kuitenkin yllättävän etenevä peli, kun on kytkettävä lukko takana. Sen takia noitakin on tontilla pyörinyt.
     
    Karpov tykkää tästä.
  9. J.J.

    J.J. Gearhead

    Tarkentaisin että 2,8tdi gen 2 on "paras".
    Semmoista vähän kytistänytkin jos sattuisi sopiva kohdalle. Subujakin olen kyllä katsellut ihan ostohousut jalassa mutta ei ole kaupoille asti päässyt.

    Tästä on jo kohta kymmenkunta vuotta kun kaveri laittoi gen3 pajeron.
    Jonkun aikaa kerkesi ajella ja sitten tuli konepuolella ongelmia ja pajero jäi seisomaan. Ei tästä nyt lopenkauaa ole kun myi sen viimenään pois, minnelie varaosiksi sitten meni. Ei vaan saanut aikaan että olisi järkevään rahaan saanut sen kuntoon.
    Oli kuitenkin vielä kallis auto kun sen osti. No liekö omaa hölmöyttäkin sitten ollut kun jätti homman roikkumaan.

    Toisella kaverilla gen3 jätti tienpäälle Lapin reissulla, ei ollut oikein tyytyväinen. Pajero lähti kiertoon kun sai sen viimenään tontille ja takaisin läjään.

    Toki murheensa joka autossa mutta vähän huonon maun sai noista parista lähipiirin laitteesta. Vielä kun oli ihan oikeita/kalliita vikoja eikä mitään perus huolettoman huollon aiheuttamaa porsimista.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sellanen hyvä muistisääntö itselle muodostunut kun pakut, pikapit ja maasturit amerikasta. Henkilöautoja voi sitten muualta miettiä jos vaihtelua haluaa.

    Toki eurooppalaiset pakut jyrää tilallaan, mutta muissa ryhmissä ei mielestäni mitään edistystä ole?
     
  11. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead


    Sen mitä toistakymmentä pajeroa omistaneena ja aika helvetisti noittenkin kanssa pulanneena ni kyllä väittäisin et 2.5tdi kestää kovempaa käyttöä ja kilsoja paremmin kun 2.8 noita koneita levinny hitosti ja yleensa aina vikanpytyn kohdalta kansi ja monesti mäntäkin vainaa ja lohkossa vikaa jo siinävaiheessa eikä noitten ehjiä osia oo missään sekä syöttöpumppujen ajonestot tilttailleet aika lailla. Voimansiirto kuitenkin käytännössä sama kun gen2 pajerosta puhutaan. Mut karkaa jo keskustelut liian kauaksi chevyistä ni ostakoot kuka haluaa pajeroita ja tehkoot mitä haluaa niillä.
     
    Jussi289, J.J., wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. wilburi

    wilburi Gearhead

    Onko kukaan pitkästä lavasta ottanu kylki pinta peltejä irti ?
    Mulla toinen kylki sen verran kurtussa että en viittis alkaa oikomaan eli pitäs pintavaihtaa
    Mutta mutta jos nappais molemmat kyljet auki ja tekis ihan vaan oman näköisen lavan
    Nyt kun ei oo ehtinyt / ehdi tallille pitkkän aikaan ni on kiva visioida
     
  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tee siihen flatbed.
     
  14. wilburi

    wilburi Gearhead

    Tartten laidat kuitenkin niin aattelin jos sellasen stepside lookalike version tekis vaan runko paistas aika vahvasti ja lokarit tarttis tehdä alusta asti toisenlaiset
     
  15. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Offipalstalla tyypit väsäilee noita tojotiinsa. Jollakin oli ongelmia muuttuneen painon ja lavan terävien kulmien kanssa. Lähtökohtaisesti ite tehdyt olleet susirumia, flatbedit vähän siistimpiä, mut se on vain oma mielipiteeni.
     
    wilburi tykkää tästä.
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Blazerista oon ottanu, luulis että lavasta se lähtee aika pitkälti samaan tyyliin.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. wilburi

    wilburi Gearhead

    Juu piste hitsistä aattelin irrotella enste kun voihan ne sit laittaa takasin sitte mut joutuis kuitenkin tekemään uuden ylälaidan ja kylkiin tuet että kärsii vetää kuorman kii kun kuskailen kuitenkin jos jonkun näköistä rompetta
     
  18. pantera

    pantera Double Gearhead

    tollanen
     
  19. wilburi

    wilburi Gearhead

    Toikin aikoinaan kävi mielessä vaan katsuri sano notta pitäs muuttaa kuorma-autoks yms muuta vittumaista todistella
     
  20. pantera

    pantera Double Gearhead

    miks se pitäs kuorkiks muuttaa? pitää samat painot otteessa
     

Kerro tästä muillekin!