Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    Ollu kiire kahville...
     
  2. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Mulla on kanssa nelikko pikkarin apusimpukassa väljää joka löytyi pyöriä roikottamalla.
    Katsastuksessa inssi nosti auton etupäätä alatukivarsista ja pyörät nousi ilmaan. Sitten haki autosta löysiä niveliä ja laakereita, mutta ei löytänyt.:cool:
     
  3. kaappari258

    kaappari258 1st gear

    Morjensta pöytään. Katotaan löytyskö täältä apuja. Pihalla ´94 dually gmc. 6.5 turboD.
    Ei tulille enää kirveelläkään, vaihdoin uuden syöttöpumpun jonka jälkeen pari viikkoa pelas hyvin ja sitte se alko. Lähtee välillä käyntiin hyvin ja käy noin 10 sekuntia jonka jälkeen taas kuolee, eikä käynnisty. Uutta on nyt akut+kaapeloinnit, naftaputsari, virtalukon kytkin, motorin ohjaus yksikkö, ja parikin uutta pmd:tä. Tuskin iso vika kun löytys. Onko jollakulla ollu vastaavaa ropleemaa?
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Naftaputki ruostunu puhki?
     
  5. kaappari258

    kaappari258 1st gear

    Juu kävi mielessä mutta nafta tulee syöttöpumpulle asti. Jostain syystä ei suuttimille.. Vai voiko olla pumppu niin herkkä että jos haistaa ilmakuplan niin lyö löpösolenoidin kiinni...?
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Ei se solkkua kii lyö. sen verran ronkeli on kuitenkin ilmalle että jos sitä suodattimen ilmaruuvista tulee niin ei yleensä suostu kunnolla toimimaan
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ja vielä aremmaks käy ilmalle, jos sattuu siirtopumppukin nikotteleen. Ei nyt tosin tähän ehken sovi, jos suotimelle asti saa löpön tulemaan hyvin.
     
  8. JARPPI_LPR

    JARPPI_LPR 1st gear

    Prkl, täällähän on kohtalotovereita.

    Tulipahan eilen taas käytyä tutkimassa omaa chevyä pohjolan tallissa. Virtalukon pohja ei ottanut ekalla avaimen käännölle kontaktia ja tästähän sitä riemastuneena rupesin sitä tutkimaan/mittaamaan. Pientä "hitsaumaa" havaittavissa ja putsattu kärjet ja hölvätty electro cleaneria. Samalla reissulla tutkailin tutkailin koneen johtosarjaa ja osin purin sitä haitari putkea pois tieltä tarkistakseen onko nirhaumia yms. Sen verran kettumaisessa paikassa ko. johtosarja, joten lähteekös se sarja irti rintapellin läpiviennistä irti vai pitääkö purkaa kojetaulun alle asti(Vois tutkia töissä luppo ajalla johtosarjaa)?
    Pudonnutta työkalua kaivaeessa huomasin paksun maajohdon olevan poikki turbon alta, likeltä downpipeä, äkkiseltään vaikuttaa rungon maadoitukselta? Missäs tämä johto alkuaan on kiinni, moottorilohkossa=? Ja onko tällä kenties vaikutusta käyntiin lähtöön? Maadoituksia en sen enempää kerennyt mittaamaan kun yleismittarissa virta just passelisti loppu..
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Konehuoneen johtosarjaa en ole purkanut pois, mutta yleensä ongelmat aiheuttaa se moottorin johtosarja, imusarjan alla.

    Koneen alkuperäinen maapiuha tulee kiinni joko imusarjan takanurkan ruuvin päähän, tai sitten siellä takanurkalla olevan kannen peitelevyn ruuvin päähän.
     
  10. JARPPI_LPR

    JARPPI_LPR 1st gear

    Joo, nämä olikin tiedossa ja huonoksi menneet rengasliittimet korvattu uusilla. Siirretty vielä kaikki suodattimen pultin alle ja laitettu lisäksi suora maadoitus akulta.. Google kertoili ettei tuolla frame ground:illa ole vaikutusta.. Pitänee viikonloppuna ruveta mittaamaan ECU.n maadoitusta..
     
  11. kaappari258

    kaappari258 1st gear

    Rupesin nuita ilmavaivoja tutkimaan uudestaan niin löytyi tankilta suodattimen jalkaan tuleva letkunpätkä joka hikoili kun pani siirtopumpulla painetta. Pumpun vaihdon yhteydessä vaihdoin kaikki muut letkut mutten sitä kun oli prkl niin piilossa... Sen kun uusi ja ilmasi niin rupesi pysymään tulilla. Niin ja lueskelin nuista maadotuksista niin ne in tehtaalta tullessaan jo vähän arvelluttavia, lisäilin ittelle niin että akuilta menee moottorille, runkoon ja koriin omat kaapelit vielä vanhojen lisäksi. Ja juurikin ne hytästä tulevat elikkäs missä on se ECUn maadoitus, niin akulta tulevan kaapelin kanssa saman pultin nokkaan.
     
    Gary Grand ja palontie tykkäävät tästä.
  12. kaappari258

    kaappari258 1st gear

    Prkle... Sama vika taas. Ootteko löpösuodattimen jalkaa ikään tutkinu, onko siinä jotain tiivisteitä tai O-renkaita mikkä vois falskata? Toinen mikä arvelluttaa niin ne polttoaine letkut, pitäiskö olla ihan oikiaa ameriikan letkua eikä millikoolla....
     
  13. pantera

    pantera Gearhead

    Siellä naftasuodattimen pohjassa on lämmityselementti jossa on o-rengas, se kun on rikki niin ilmaa pääsee systeemiin.,
     
  14. jake81

    jake81 3rd gear

    Suodattimen jalassa on o-rengas tiiviste mikä on tuumakokoinen ja letkut on ihan perus huttua.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ootko ny sen tankilta tulevan putken kunnon tarkistanu koko matkalta? Tossa iässä monessa on jo toinenkin alkuperäistyyppinen rautaputki loppusuoralla, saati jos siellä on vielä ensimmäinen.
     
  16. kaappari258

    kaappari258 1st gear

    Niin epäilinkin. Pitää käydä ruuvaan kikkare irti ja ruveta tutkimaan. Jos vaikka selviäis ilman imusarjan irrotusta....
     
  17. kaappari258

    kaappari258 1st gear


    No sen verran tutkein että siirtopumpulla paine ja kattelin linjat läpi, ainut paikka mikä kostuu niin löpöputsarin alta. Toki voi olla ilmauksen jäljiltäkin.. Haittaa siitä varmaan ei olis vaikka vaihtais koko linjan uusiksi..
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Se pahin paikka ruostumaan on ennen siirtopumppua...
     
    palontie tykkää tästä.
  19. palontie

    palontie Gearhead

    Tossa sen o-renkaan mitat,löytyy kyllä esim etrasta ym 47,3 X 2,62 NBR70,saattaa siellä jalanjuuressa olla letkurikko,ne letkut kulkee siinä nostajalaaksossa imusatsin välissä.
     
  20. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Joskus kuuskakkosen käyntiongelmia selvitellessä, kun muuta en enää keksinyt, niin laittelin läpinäkyvää muoviletkua alkuperäisen letkun tilalle. Aikansa kun konetta käytteli, niin hieno kuplahelminauha tuli letkua pitkin. Mekaaninen siirtopumppu oli syypää silloin.
     

Kerro tästä muillekin!