Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kaappari258

    kaappari258 1st gear

    Juu, konehuoneen puolella kaikki letkut uusia, paitsi paluupuolen rautaset. Oottako korvannu tankilta tulevia linjoja kumiletkulla? Meinaan ettei tarttis ruveta rautasia tilaileen.
     
  2. kaappari258

    kaappari258 1st gear

    Nyt on O-renkaat vaihdettu. Oottako uusinu linjoja kumi letkulle? Sais rautasen heittää vitikkoon..
     
  3. Rac3r_

    Rac3r_ 1st gear

    89 vuoden sportside, etuvalojen toiminta. Ilmeisesti reunimmaiset umpiot on lyhkäset ja sisemmät pitkät. Lähivalot palaessa viiksestä pitkät päälle, syttyy sisemmät ja sammuu uloimmat. Toisen kerran viiksestä, syttyy myös uloimmat. Kolmannen kerran viiksestä sammuu vuorostaan uloimmat. Valoja räpsyttämällä syksyllä sopi toivoa että edes osa sammuu ennen vastaan tulevaa autoa. Asennuksessa haisee tee-se-itse. Ostin syksyllä auton ja pitäis saada sähköt kuntoon. Mutta miten noiden valojen pitäis toimia? Ratin alla valojenvaihdin(?), voiko syyttää sitä? Pitkien merkkivalo ei ota sammuakseen. Viiksestä vetämällä valot sammuu, kuuluu napsaus, jolloin valojen pitäis pysyä pois, mutta viiksen vapauttamalla syttyy takas.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ulommat on lyhkäset ja sisemmät pitkät. Pitkien merkkivalon toiminta kyl kertoo viasta, valonvaihdin luultavasti sulanut.
    Lähivalot on varmaan laitettu maahatuotaessa sammumaan pitkillä, mutta saa ne jäädä palamaankin, ainakin jos ei oo paljon lisäpitkiä.
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    kannattaa tehdä kumiletkusta,laadukkaalla esim gates.Oikohan niin että sisähalkaisia menopuolella 10mm ja paluu 8mm,mitoissa voi olla heittoa on monta vuotta kun oon vaihtanut.
     
    Niskalaukaus tykkää tästä.
  6. tst

    tst Gearhead

    Juu otin kaikki rautaputket pois, tankin pohjaan asti kumiletkut, sukka roskiin ja walbro niin lähelle tankkia kun sai.
     
    Muokattu: 23.3.2018
  7. Rac3r_

    Rac3r_ 1st gear

    Minkälainen peräöljy kannattaa laittaa spartan lockerin kaveriks?
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Alunperin näissä C/K autoissa ei ole ollut ollenkaan valoreleitä ja sinne on laitettu valomuutoksen yhteydessä releistys kasvaneen kuormituksen takia...siellä on 1 - 2 relettä koelaudan alla tai konehuoneessa...minne asentaja on sen sattunut rydäämään...työn jälki on mitä on + DIY-miesten jälkeen päin tehdyt viritykset.

    Veikkaan että joko rele/releet tai valonvaihtokatkasija rattiputken alaosassa on tullut tiensä päähän ja valot palavat miten sattuu.
    Kannattaa uusia releet ja johdotukset, vaihto- ja valokatkasijat eivät maksa RockAuto:ssa kuin muutaman kympin ja rele/releet löytyy vaikka Motonetista...käytä oikeita relekantoja ja avoliittimiä...ei mitään naurettavia sini-puna-keltaisiaisia pilipali-abicoita :soosoo:

    Autot 88 - 89 :

    Noissa 88 - 89 autoissa on ollut alunperin 4 kpl Sealed Beam Dot-lyhtyjä, joissa uloimmat lyhyet ja sisemmät pitkät.
    Ne ovat toimineet niin, että kun pitkät syttyy, niin lyhyet sammuvat.

    Maahantuotaessa näiden orkkis Sealed Beam lamppujen tilalle vaihdettiin yleensä Hellan 4 x 6" tarvikeumpiot, joissa uloimmissa H4 ja sisemmissä H1 pitkät...pitkillä palaa siis 4 kpl pitkiä ja lyhkäsillä uloimmissa lyhyet...varmaankin tälläiset on sinullakin siinä...

    88 - 89 Sealed Beams
    [​IMG]

    Hella tarvike umpiot ala Finland
    [​IMG]

    Alkuperäisiä Sealed Beam:a ei olisi oikeasti koskaan tarvinnut edes vaihtaa, mutta tämä on tätä täällä Suomessa...

    1990 ja uudemmat autot :

    1990 -> ja uudemmissa on Sylvania DOT valot, yksi pitkä suorakaide, jossa ulkoreunassa lyhyt ja sisäreunassa pitkä.
    Toiminta samoin kuin Sealed Beam eli lyhkäsillä palaa uloin ja pitkillä vain sisemmät.
    Nämä on muutettu palamaan täällä Suomessa siten että lyhyet palavat myös pitkillä ihan turvallisuussyistä talvisaikaan...
    Lisäksi on olemassa myös alkuperäisiä DRL-päivävaloja, mutta ne on yleensä kytketty pois toiminnasta täällä meillä...joskus näkee palavan joillakin, yhdellä kaverilla on pikkarissa toimivat.

    Sylvani DOT 90 - 97
    [​IMG]
     
    Muokattu: 25.3.2018
    Rac3r_ tykkää tästä.
  9. Hassel

    Hassel 1st gear

    No niin, tarjolla olisi -98 6,5 4x4. Lähden tuossa sitä ostelemaan. Laite on seissyt sen kolmisen vuotta, kohtuullisesti ajettu ja melko ruosteeton.
    Mihin olisi järkevää erityisesti kiinnittää huomiota? Sen verran sain selville, että pieni homepöpö oli päässyt sisätiloihin. Infon perusteella "kaikki toimii"..
    Kuinkahan mittavan savotan tuommoinen muutaman vuoden seisominen aiheuttaa? Ulkosallahan se on tietenkin seissyt.
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    miksi se on jäänyt seisomaan?
     
  11. Hassel

    Hassel 1st gear

    Noh, vaikuttaa siltä, että omistajalla on "liikaa rahaa".. :)
    Hän osti uuden ajoneuvon paikallisesta liikkeestä, ja jätti Suburbanin liikkeeseen myyntitoimeksiantona ronskinpuoleisella hintapyynnöllä. Aikaa kului, leima vanhaksi, akut sökähti, ja se "vain jäi". Sitten tuli pihansiivous liikkeeseen, ja omistaja vaihto akut ja ajoi sen pihan nurkkaan odottelemaan parempia aikoja. Käyttelin sen kertaalleen pihassa lämpimäksi, ei mitään hälyttävää, nyt olisi ilmeisesti mahdollisuus saada se hieman likkeellekin.
     
  12. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kannattaa vääntää hinnasta, kuulostaa siltä että vois tuossa tilassa lähteä aika sopevasti.
     
    palontie tykkää tästä.
  13. Dicktaattori

    Dicktaattori 2nd gear

    Mistä löytyis lavavalo vm-90 454SS:ään? Sellanen suorakaiteen muotoinen, joka tulee takalasin yläpuolelle kiinni.
     
  14. Hassel

    Hassel 1st gear

    Ajettu ja ihmetelty.
    Ei latausta, eikä siitä mitään merkkivaloa. Kaapeleilla käyntiin. Asiallisesti raksutti. Ei ihmeempiä savuja, paikallaan polkiessa eikä vedossa. Puhdit ok. Käynnistäessä ei tullut sitä "wait to start" valoa koskaan näkyviin. Kun hiukka polki paikallaan, niin kierrokset jäi "jumppaamaan" n 2000 rpm kohdalle, ja siitä n 10 s kuluttua palasi sinne 550 rpm. Nelivedot tuntui kytkeytyvän päälle ja pois. Ratti vinossa :oops: 214tkm mittarissa, tuntuu pitävän paikkansa.
    Katsotaan kuinka käy. Tinkivaraa mielestäni on, myyjän mielestä ei. Vai pitäisikö suosiolla nostaa budjettia hiukka ja haeskella 7,3 Excursionia..
     
  15. Mercury

    Mercury Gearhead

    OSTETAAN!

    -95 6.5td Suburbaniin laturi.

    KIIRE!

    Manu Pasanen
    0503759796
     
  16. tst

    tst Gearhead

    Sellaista joskus itsekin suunnittelin mutta moittivat että on huonompi ajaa kuin subbe
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    On se huonompi ajettava kuten myös dodgen lavakulkineet.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Millanen subbe on ajaa vs pikappi?
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Toisessa on rojut lavalla ja toisessa lämpöisissä sisätiloissa:D
     
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    On niissä muutakin eroa..
    Pickareissa kyyti on ravistavampaa/kovempaa. En tiedä onko takajouset kovemmat kaikissa malleissa vai johtuuko vaan kevyemmästä perästä..

    Mulla olleet pickarit 1990 k1500 ja 1997 k2500 on molemmat olleet hd alustalla.
     
    caprice307 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!