Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Tuliko jo vastaan Dieselin tilalle Vortecin kone juttua? :p:p
    Sivu?
     
  2. jarona

    jarona Gearhead

    Ei tullut, saat jatkaa sivulta 620 etiäpäin..
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tai sitten ex dieselistit on hommanneet bensavehkeet tilalle ja yllättäen on jutut harvassa kun niitä ei tartte kokoajan rassata :D
     
    Gary Grand ja kapa73 tykkäävät tästä.
  4. jarona

    jarona Gearhead

    Elä vittuile!
    Olen käyttänyt tähänkin projektiin
    jo 5 litraa pensaa, pesuun.
    Ei sillä, poltan minä sitäkin saparossa, veneessä ja sytkärissä.
     
    onoff road, rb ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Mulla oli jotain ton suuntasta visiota, mutta tyssäs ku mallina on k1500... Eipä riitä vertailumoottorit edes lr4 laittamiseen..

    Nyt tuli toissa päivänä kopattua gmc caballero, mihin nykäsen jonkin asteisen mersun "superturbo" tekniikan.. Jollain tätä sairautta on hoidettava...
     
  6. speedy

    speedy Double Gearhead

    Maa laitoin ex -88 pikappiin uuen pioneerin soittimen, jo sillä äänimaailma muuttu toosi paljon paremmaksi jopa niillä tuhnuilla alkuperäisämyreillä! Subhooverihan on sitte ihan ehoton, jotta saa sitä bassotoistoa, eli sinne penkintaakse mahtuu tuolta tuommonen ... http://www.motonet.fi/fi/tuote/472945/Ground-Zero-GZRB-3000XFL-flat-subwoofer-valmiskotelo--12 Hyvä vaffistin penkin alle, ja humppa soi !
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miten tuo muuten soi, kun toi elementtihän on täysin päin penkkiä?


    Mulla ei ainakaan radio pelasta noita vakiokajareita. Lyövät tosi helposti yli ihan normi musiikissa vaikka ei mitään erityisiä bassokorostuksia laitakaan.

    Subbari kyllä varmaan poikaa.
     
  8. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ihan hyvin se jytää näin perus vaatimattomiin tarpeisiin, vaikka mullakin oli joku korealainen alitehonen vahvari. Alitehonenhan kyllä polttaa kelan aika heleposti, jos oiken hulluna soittaa mambaa ...
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Joskus oli -89 Sportside:ssa molempien etupenkkien selkänojien takana 2 x 8" subit koteloituna 25 - 30L refleksikoteloissa, siten että kalvot vasten selkanojien takusia ja refleksitorvet takanurkissa pystyssä.
    Vahvistin 400W oli takaseinässä poikittain upotettuna koteloon, niin että johdot piilossa, mutta vahvistin näkyi...kotelon yläreunassa jäähdytysaukot.
    Siinä vahvarin alla keskellä oli avattava kotelo orkkistyökaluille, jonka kanteen laitoin myöhemmin lisäpuhaltimen puhkumaan jäähdytysilmaa vahvistimelle kun ensimmäinen vahvistin kärähti...
    Soi ihan kohtuu hyvin, mutta purin koteloston pois kun alkoi kyllästyttämään ja halusin lisää tilaa hyttiin, sain samalla penkkejä alemmas/taaemmas...nykyään on vaan joku erillissarja edessä, 4 x 6" takakulmissa orkkispaikoilla...vahvistinkin on joku vanha M-sarjan Pioneer 2 x 60W penkin alla...se riittää :odwink:

    Ne orkkis kajarit on 8 - 9.5 Ohm kajareita...jos käyttää orkkis Delco mankaa, niin kannattaa huomioida kytkennät normi 4 Ohm kajareilla.

    Käytännössä sinne käy mitkä tahansa kunhan keskellä ei ole mitään diskantti-torni rakennelmaa..
    Sovitteella meinasin sellaista koko nurkan peittävää pelti/alumiinilevyä, johon leikattu aukko kajarille ja alle jotain tiivistävää materiaalia joka täyttää turhat koloset...ei siitä hyvää saa kun alla on pelkkää tyhjää, mutta vähentää se silti ohivuotoa.
    Sama juttu itellä, hyvä erillissarja riittää hyvin tuollaiseen hyttiin, toimii basssot ja kaikki ilman subiakin, mutta kun ei raaski pilata vaivalla hankittuja ehjiä Silverado ovipahveja.

    Keskikonsolissa (ei orkkis) olisi kyllä pohjan alla 2 x 8" subin paikat, mutta joku taulapää hakannut konsolin välipohjan pois jollain vasaralla...purkamatta ei saa uutta paikalleen ja siinä menee samalla konsolin verhoilut :odrealmad:
    Jonkun 8 - 10" subin voisi sinne laittaa...nykyaikainen pieni digi-vahvistin jomman kumman penkin alle...mutta olkoon toistaiseksi.
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Miten noi ohmit pitää huomioida?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Saattaa esim 8ohm kajari sanoo morienttes jos 4 ohmiseen kytkee suoraan ja jytät soimaan.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu mietin vaan tota päin penkkiä oloa vaikka eise tietty kalvo tommosessa flatissa niin paljon vatkaa. Aika tiukka sovitus varmaan jos penkki taka-asennossa?
     
  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kaiuttimen matalampi impedanssi kuormittaa vahvistinta enemmän.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vittu se menikin just päinvastoin :oops:

    Eli vakioradion kanssa ei mielellään 4ohmisia mutta uusi radio vakiokaiuttimilla oikeen bueno.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kun ei haeta viimesiä tehoja, niin aika sama tuo impedanssi. Sitten kun luukutetaan vehkeiden kestorajoilla, ja halutaan maksimit ulos, niin sitten on syytä sovittaa kohdalleen.
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    Tulee täällä silloin tällöin käytyä, mut ei jaksa kaikkeen kommentoida kun samat asiat pyörii monesti jo kymmenettä kertaa, vaik firmalla onkin duramaxi niin itellä henk kohta 2x6.5td subbe edelleen...
    Eli ei ainakaan kaikilla johdu hiljeneminen uusista vehkeistä, mut onhan niitäkin jotka on siirtyny eurokippoihin..
     
  17. RokRoland

    RokRoland 1st gear

    Onko tästä jokin lausunto, että K1500 ei ole C1500 tai että 1996 GMT400 K1500 (jossa Vortec-tehot vertailumoottorissa) ei ole enää sama kuin 1988 (vai tuleeko ABS-tms säännöt vastaan)?

    Joka jumalan brosyyrissähän nuo ovat olleet maailman sivu "C/K Pickups" joten kait tuosta voisi pistää painavan argumentin, että mallisarja on sama. Pitäisikö yrittää saada GM:ltä joku lausunto siitä, että mallisarja on GMT400 :)

    Runko ja kaikki tyynni ovat kuitenkin samaa, poislukien neliveto ja vääntösauvajousitus edessä, jos olisin virkamies niin toteaisin takuulla olevan samaa mallisarjaa, laittavat markkinamiehet mitä kirjaimia tahansa 1500:n eteen.

    Tietenkään oma näkemykseni ei valitettavasti ole Trafia sitova :(
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Siinäpä se onkin kun Trafi tulkitsee näitä asioita kuten tahtoo, ei niin kuin ne oikeasti ovat :odrealmad:

    Alustasarjat on GMT400/480 jotka ovat keskenään samanlaisia ja ovat olleet tuotannossa 1988 - 2000.
    C tarkoittaa vain takavetoa ja K nelivetoa, eivät ne siis sen paremmin mitään eri sarjaa ole, vaan saman mallisarjan sisällä olevia eri malleja.
    Kaiken lisäksi sarja sisältää GMC ja Chevrolet merkkisiä autoja, jotka Trafin mielestä ovat kaksi eri asiaa, vaikka oikeasti näin ei ole...

    https://en.wikipedia.org/wiki/GMT400
    https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_C/K
    https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_C/K

    Mikä ero 400 ja 480 välillä sitten on...ilmeisesti 1500 on GMT400 ja GMT480 2500/3500 on ...niitä ei varsinasesti erotella missään, vaan sanotaan että ne ovat samaa sarjaa.
    Jotkut sanovat että Chevrolet olisi 400 ja GMC 480, tiedä sitten...niin tai näin joka tapauksessa kyse on kaksois sisaruksista.
    Todistapa tuo jollain Trafille...olet aika äijä jos saat ne hyväksymään asian :odwink:
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lähetään me pik up ukot porukalla trafilla käymään. Lava täyteen ja pää täyteen.
     
  20. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Meneekö ne moottorivaihdot trafin vai katsastajan harkinnan mukaan? Eräs tapaus on aika vasta muutoskatsastanut K10 35" renkaille, verrokki katsottu K30 renkaan koosta. Itsellä ois sama haaste tulossa tässä lähikuukausina katsastuksen yhteydessä.
     

Kerro tästä muillekin!