Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olin joskus parikytvee takaperin Norjassa offikisoissa wagoneekerillä. Meni takaperästä välityksistä piikit ja kun ajamalla siellä niin kotiin piti lähteä tietenkin pelkällä etuvedolla. Aapauttiarallaa 400kilsaa ja etuperäkin laukes kun meni murikan puolelta se tumppi jossa laakeri, poikki:rotfl:. 38" gummit tais olla liikaa tolle etuperälle kun se "pakittaa" koko ajan eteen mentäessä eikä kestäny "yksin" sitä.
     
  2. Rytari

    Rytari Gearhead

    Onko toi 2500 rpm ihan älyttömän paha vielä, toki hiukan jo huutaa mutta varmaan menis yhtälailla ku tolla 1600rpm, olettaen et 6.2d on voimanlähteenä... polttoainetta vois vähä vähemmän mennä. tosin kyllä se etuperä saattaa kestää kiskoa sitä autoa ton matkan mutta...

    Mulla aikanaan blazerissä putos kulutus 9l sataselle ku vaihdoin välitykset 3.08 -> 4.56 , tosin ylivaihdeloota pudotti kierrokset juuri sinne 6.2 parhaan vääntöalueen alkuun.

    6.2d+700r4 +np203 10b edessä 14b takaperä.

    Välillä kun takakardaani tai jotain muuta oli rikki tuli ajeltua etuperällä mutta vakio etukardaanin ristikot ei tahtonu kestää sitä, meni muutamankin kerran poikki.
     
    Catrik tykkää tästä.
  3. chevy 455

    chevy 455 Gearhead

    Oiskohan kellään apua seuraavaan vaivaan.?suburban 6,5td -97 sytytti check gages valon ja heti perään service-valon.vikakoodiksi antoi optisen anturin.vaihdoin öljynpaineanturin ja siirtopumpun ja nollasin vikakoodin.tänään syttyi uudestaan check gage uudestaan ja huomasin että kuumana tyhjäkäynnillä öljynpaine on alle 20.ja kierroksilla ajossa n.40 lämpimänä.öljyt on delvacin 10/30 ja juuri vaihdettu.öljyä moottori ei syö yhtään eikä huohota.
     
  4. Catrik

    Catrik 3rd gear

    10W-30 on suositeltu alle 0C lämpötiloihin. 15W-40 kuuluis olla kesällä.
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    10/30 talvella ja 15/40 kesällä
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Catrik jo ehtikin.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei saa pelkkä öljyn viskositeetti tuota teettää.
    Gages valon sytytys arvotaan mittaristossa vertailujännitteen ja anturijännitteen perusteella, ei tartte isoa pätkistä tms. vikaa mittarissa öljynpainemittarin matalaan näyttämään. Joka sit laukasee valon. Kattosin ihan oikeella mekaanisella mittarilla todelliset paineet. Toimet vasta sen jälkeen.
     
    Powerstroke ja palontie tykkäävät tästä.
  8. Niddqd

    Niddqd 1st gear

    Ajatuksissa on ollut hankkia diesel suburbani, onko kuinka herkkiä ruosteelle ja mitä paikkoja näistä kannattaa erityisesti tarkastaa koeajolla? PMD ja kannentiiviste viat vissiin yleisiä? Kummat on yleensä paremmassa kunnossa olevat, uutena Suomeen myydyt vai jenkkituonnit jos vertaa saman ikäisiä autoja?
     
  9. fudge85

    fudge85 Gearhead

    mitä myöhemmin suomeen tuotu niin sen parempi yleensä. tarkoitan että jos on uutena suomeen tuotu ja lähellä rannikkoa ollu niin suola tekee tehtävänsä varsinki jos ei pessä useasti. korin takaosat ruostuu ..
     
  10. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kaikkien luukkujen alareunat, helmat, takapuskurin alue. Runko takaa kuten edellä jo mainittiin. Metron tuomissa yleensä kälynen kova takapenkki.
    Dieselsubuja ei oo valmistettu sitten vuoden -99 eli aika ja poika näkyy ja tuntuu 20vee autoissa kuten missä tahansa euroautossakin. Valtaosin paljon ajettuja ja ostaja voi päissään miettiä onko seuraavat 400tkm yhtä "vähävikaisia" kuin ne ekat 400tkm. 4l80 on hyvä loota mutta ei ikuinen kuten voi myyntiartikkeleista lukea, pakki hukassa tai eteenpäin toimii vain osa vaihteista.
    No osia saa ja kaikki on korjattavissa.
    6.5td:n vioista voi joku toinen kertoa, itsellä toimi hyvin. Kaverin autosta taas halkesi koko lohko? :p
     
    palontie ja fudge85 tykkäävät tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitänee varmaan tosta 4.3:sesta irrottaa ohjaustehostimen pumpun pyörä että saa koko bracket häkkyrän irti? Ilmastoinnin puoli olikin turhan fiksusti tehty irrotettavaksi.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Miks se pitää saada irti? Vanhemmissa se kyllä lähti, kun jakso vaan siellä ahtaassa välissä nypeltää sen yhden pultin irti. Paska duuni silti.
     
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    eikös se optisenanturin herja ole polttoainepuolen/stanadynen normivaivoja...
     
  14. chevy 455

    chevy 455 Gearhead

    Tänään vaihdettu 15/40 öljyt ja mitattu mekaanisella mittarilla paineet:5-10 psi:tä kuumana.öljypumpun akseli oli uudenveroinen.onko öljypumppu seuraava tarkistettava vai onko öljynsuodattimen jalassa venttiiliä mikä voisi jumittaa?mahtuuko öljypohjan irrottamaan nelikossa ilman moottorin irrotusta?
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kansi pitää saada irti. Se kannenpuoline pultti päin tehostimen pumpun säiliötä. Säiliön toisen alapultin sai löysälle pyörän takaa mutta se ei tule ulos joten varmaan lukitsee säiliön/pumpun. Toinen alapultto pahemmassa paikkaa.


    Myös pumpun tukirauta menee pakosarjan päälle mutta ei ole vedettävissä pois, koska pumpun puolella tukirautaa oli mutteri eikä pultti
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kuulostaa ikävältä. Sijoitus ei ilmeisesti ole perinteinen, kun en vielä ole tavannu sellasta mikä estäs kannen irrotuksen. Enkä kyllä sellastakaan, joka ei vähintään rautoineen olis poistettavissa ilman hihnapyörän irrotusta. Työläitä oon kyllä nähny.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuo yksi pultti ainakin estää suoraan irroituksen, kikailemalla vois saada ilman muiden irrotusta mutta ei se niin hauskaa ole sitten takasin laitossa.

    Monissa hihnapyörissä reiät pultteja varten mutta ei tässä...
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ehkä se sit kuitenkin on se "tuttu". Siitä tuli se "työläs". Kun tuntuu, et sinne rakoon et sitä enää takas laita. Vaan laittaa, jos on pakko.
     
    Karpov tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toki vois tehdä parannuksiakin.. esim se pakosarjan päälle tuleva tukirauta. Turhaan siinä on niin pitkä se pinnapultti ja samoon pakosarjassa. Ois edes joku toivo saada se rauta pois.

    Onkohan tossa hihnapyörässä vääräkätinen kierre vai normaali?
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tota joo, sehän tais olla jo moniurahihnalla? Pyörä on kiilaa leveempi, eikä kyllä lisää työväliä...
    Ei siinä pyörässä ole jenkaa, se on puristussovite. Eikä kyllä irtoo ku oikeella tai oikean kaltaisella ulosvetäjällä ehjänä. Siitä keskiön olakkeesta pitää päästä vetään.
     

Kerro tästä muillekin!