Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Niin on tuo viissinki KA, mutta ainakin kyljessä lukee lätkässä 1500
     
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mun mielestä 1500 paino ei riitä kuorma-autoksi. Kun pikkaristakaan 2500 kevytversio 6-pulttisilla navoilla ei mene.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oven tarrastahan se selvii, jos kokonaispaino on yli 3500, niin menee ka.
     
  5. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead


    Käsittääkseni kaikki rieselit on teorias 2500 vaikka 1500 lukeekin.
    Jenkit on itekkin joutunut muljaamaan niitten painojen kans.
    Sen takia oma takapotkunenkin oli isommil navoil peräl yms.
    Niin on saatu painoa lisää.

    - Jussi
     
  6. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Elikkäs tuammonen misä on 1500 merkintä kyljes ei perjaattees oo yhtään sen enemmän sekundaakaan ko 2500? Aattelin vaa et mahtaakohan niis 1500 vehkeis olla keveämpi voimansiirto tms...
     
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Sähköviat, ilmastointiviat, moottori- ja vaihteisto-ongelmat ja nelivedon kytkentään liittyvät ongelmat pätevät sekä 2500 että 1500 malleihin.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No esmes toi mun 2500 pitkä pikkari ei mee taikomallakaan kuorma-autoks. Kun ei merkitty kokonaispaino riitä.
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Trafin sivuilta on helppo katsoa ilmaiseksi. Esim toi halpa subu.
    Ajoneuvon tila
    Rekisterissä
    Ajoneuvoluokka
    N2 / Kuorma-auto
    Rekisteritunnus
    KPM-521
    Tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa (kg)
    3652
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ei vaikuta. Eikä taida kuormankantovyssäkään ihme eroja olla edes pickup puolella jos 1500 ja 2500 vertaa?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljon sulla omamassa pikapissa?
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    2500 tasan.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja 3490 tms kokonaismassa? Ei sulla kantavuutta sitten juur juur erilaisesti oo kun mulla, vaikka omamassaa 700kg enemmän.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei niissä ole välttämättä eroja, koska alle tuntuu valikoituvan sekalaisia palikoita, jotka on samoja tai eivät ole samoja. Mulla oli se uudempi 1500 gemssu, siinä oli ihan samat akselit ku tossa pidemmässä 2500.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, olikohan 3470 tai jotain.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos en väärin muista niin tullissa olleessa 1500 subbarissakin oli viis vai kuus lehteä nipussa, mulla neljä mikä se mopoin mopoin mahdollinen määrä. Rokki tarjoo 4,5,ja 6. 1425lb-2235lb erot on 4 ja 6 välillä kuitenkin, per kpl.
     
  17. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Mulla -95 6.5 D nelikko pitkälava, lyhyt ohjaamo, omapaino 2470 kg ja kok 3660 kg.
    Kyseessä siis ka. 2500 malli. 6pulttisilla navoilla ja 4l60e toosalla. Suomiauto. Monenlaista versiota on siis liikkeellä.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tommoset 100-50kg heitot saadaan ihan paperillakin varmasti aikaiseksi oli tiukka totuus mikä vaan. Eli ka ja pakun erot.
     
  19. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Jep. Sama auto, ka tai pa.
     
  20. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Juu anteeksi. Itse puhuinkin subbareista.

    Jenkeilläkin on joku juttu ollut noitten kanssa et "työkoneis" eli pickupeis yms. ei oo sen painon kans ollu ihan niin väliä mut sit taas henkilökuljetukseen on tarkempaa jos ollut dieseli niin ovat leikkineet sen kokonaispainon kans niin saaneet rajoista yli. Hieman samanlaista meininkiä kuin suomessa aikanaan kun koroteltiin jotain sitikoita et saatiin menemään pakuiks yms.

    Korjatkoon jos olen väärässä, mutta näin muistaisin kun jossain kohtaa selvittelin asiaa miksi esim. duramax subbea ei ole tehtaalta. Kaatuu päästöjuttuihin käsittääkseni.o_O Tottahan gmt400 rungon jälkeen subbeissa ollut oma runkonsa eikä pickuppien runkoja, mutta se ei ole se koko totuus, koska niitä on olemassa käsittääkseni virkatehtävissä jenkeissäkin.

    - Jussi
     

Kerro tästä muillekin!