Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Jos ei oo edelline vaihtanu 12 kulmasella...
     
    rb ja palontie tykkäävät tästä.
  2. tst

    tst Gearhead

    Sen näköisiä ruosteklimppejä ettei oo ikinä ollut irti. Onko kellään ylimääräisiä pultteja jos nuo pitää tuhota?
     
  3. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Otin mitat lapulle,ku vaihoin navan.Lappu on vanhan navan laatikossa,joka on??Kateissa?
     
  4. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    niin on,takapihalta jyrkkä mäki aamuyöstä ylös auraamatonta ,tulee et kura lentää
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sulla kans 2wd? Talvella en oo kertaakaan jumiin jäänyt tai edes pitkäksi aikaa sutimaan. Ihan mahdottomiin paikkoihin en ole yrittänyt, mutta sellaisiin mihin ei suurin osa normiautoilijoista aja.


    Myös uraisella pikatiellä tai sohjossa erittäin vakaa. Pitävällä lumella mieluummin etuvetomaisesti puskee kun tarjoaa kylkeä edelle. Rauhallisempi kuin moni takavetohenkilöautoista.


    Ja lavalla ei painoa kuin muutama tyhjä kanisteri ja varapyörä.
     
  6. 0132

    0132 Gearhead

    Mulla ei nouse lämmöt mittarissa koskaan yli 70 viivan. Lasermittarilla mittasin termarinkotelosta 83 kun mittarissa lakkas nousemasta.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Liekkö rikki sitten. Termarinkotelo antaa mulle kyllä sen 90, mutta niillä mittareilla letkuista ja kopista mittaaminen tarkasti aika tuurissa ainakin halvoilla mittareilla.
     
  8. 0132

    0132 Gearhead

    Jep. Pitääpä vaihtaa anturi ekana. Antaakos se sama anturi lämpötilatiedon koneelle?
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mittarin anturi kuskin pakosarjan välissä ja ruiskun on termarikopan liki
     
    0132 tykkää tästä.
  10. 0132

    0132 Gearhead

    Kiitän!
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Olikos öpainemittarin anturi öljynsuodatimen jalassa? Kun eikös jakajan alla oleva ole pumpulle? Vai hoitaako molemmat.


    Vois lisämittareilla hoitaa noi kaks tärkeintä
     
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Roikkuu ihan vuosimallista...88 - 89 kahdella anturilla, toinen suodattimen vieressä lohkossa ja toinen jakajan vieressä ja uudemmissa on yleensä vain yksi siellä jakajan vieressä...

    Käytännössä painekatkasijalla jakajan vieressä voi olla kolmekin toimintoa, valo, mittari ja pumppu..

    Vanhempi, valo ja b- pumppu
    [​IMG]

    Uudempi tosi pitkä, öp-valo / mittari ja b-pumppu... lyhyempi vain valo ja pumppu.
    [​IMG]

    Siitähän se selviää mikä on kyseessä, kun vilkaisee sinne suodattimen luo, onko siellä isoa metallista paineanturia ?

    Painemittarin anturi vanhemmassa.
    [​IMG]

    Pitkään suunitellut myös koko mittariston vaihtamista Autometer GM Performance mittareiksi, valmiita mittarin kehyksiäkin on saatavilla, mutta siisti merkkivalo issue on vielä ratkaisematta...ehkä 3D tulostus ratkaisee sen :odwink:

    https://www.autometer.com/gauges/gm-black.html#1&profile=products
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo tuo pitkä pötkö itsellä 91vm ja vanissa 89vm oli myös.



    Ei oikein viittis kulmapalaa laittaa tuonne jos ei sitten bensapumpun puolta viritä erikseen
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Niin tuosta uudemmasta on kaksi eri versiota, lyht ja pitkä.

    VAN:ssa voi olla eri lailla kun pikkareissa, sitten joissakin 89:ssa pikkarissakin voi olla tuo uudempi lyhyt, musta muovinen siis...eri variaatioita tuntuu olevan monia ja aina on parempi tutkia mikä siellä on, ennen kuin tilaa osia.

    Jos on ahdasta, niin voihan sen T-kappaleen tuoda letkulla tai putkella sopivampaan paikkaan.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitkä oli molemmissa. Letku ois kyllä jees kunhan vaan kunnon letkua eikä halpaa nailonia irtolukitusrenkailla
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    AN-letkua ja T-kappale 1/8 NPT jengoilla, joka on yleisin mittari ja moottorin antureiden kierre.
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kait lämpöanturin tilalle mahtuu mekaanisen anturi ettei ole kannessa niin matala se kanava? Tuli vaan ohimennen mieleen
     
  18. kelmi

    kelmi 1st gear

    L
    Löytyy 1 sarja/4 pulttia jos/kun tarvetta tulee
     
  19. FF '65

    FF '65 Gearhead

    Mikäs iski laturiin? Helvetillinen vonkuna alkoi pyytämättä ja yllättäen. Lataa ekat minuutin pari reilu 14V, sitte lopettaa hommat eikä lataa kun 11.8-12.2V oli sitte tyhjäkäynnillä tai lämä tiskissä.

    Laakereissa ei välystä.
    Hiilet näyttää ihan hyvältä eikä lähimainkaan lopussa. Voiko lataussäädin hajota noinkin päin?

    Kyseessä olettavasti alkuperäinen delco remy. 5.7tbi ja vuosimalli 1990
     
  20. tst

    tst Gearhead

    Kyllä ne ihan helposti aukesi, oli sen verran vahvasti tervattu.
     

Kerro tästä muillekin!