Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu ei se tarkoita että jos en ole törmänny niin sitä ei ole:poff: .
    Kerran verrattiin noita kun oli hylsyt vierekkäin niin rungot on aivan erilaisia alusta loppuun, sen takia eppäilen että kuorkki ei käy pakuksi.

    p.s. onko toi LD LightDruck.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    :)
    Käsittääkseni just noissa 2500 sarjalaisissa on kahta versiota. LightDuty menee pakuksi painotarran mukaan, HeavyDuty versio on aina kuorma-auto. HD:ssä on aina kasipulttiakselit vissiin ainakin ja kuuspulttiset on kai yleensä kevytversioita.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olen rempannut toosan 2500 kuorkista jossa oli 6bolt vanteet. Ja vanhasta subuttimesta jossa oli 8bolt akselit ja paku. Nää on esimerkkejä siitä että tässäkin maassa on "villin"lännen lait edelleen voimassa.
     
    palontie tykkää tästä.
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Subuttimet onkin vähän outoja, kun niissä on 1500 versioissakin kasipulttiakseleita.
     
    palontie tykkää tästä.
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu vissiin "pari"ovelliset on ollu kuorkkeja ja "taitto" ylösalasoviset pakuja. Ja takaovista nyt puhutaan. Se on aika vekkulia että maassa jossa on tiukimmat normit jotka pätee joka kolkassa on kuitenkin sellaisia hylsyjä liikenteessä mitä ei missään muualla laimattaisi.
     
    palontie tykkää tästä.
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Faijalla just tommonen... isoilla akseleilla ja kuorma-auto, mut 1500 ? Pariovilla, en tiennyt että sekin on jokin "tunniste"
     
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No minä olen katsellut 1500 pikkistä. Oliko se nyt - 95 alkaen on jo vähän "modernimpi" sisustus kun noissa vanhemmissa aika laatikkomainen. Olen ruotsistakin katsellut ja vaikka se on EU maa niin siellä on käsittääkseni kuitenkin vähän katsottu sormien läpi näitä valo muutoksia. Mites muuten valojen korkeus säätö? Kumoutuiko sekin vai onko mistä vm alkaen?
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Käykö muuten just ton uudemman pikapin penkit suoraan vanhempaan vai onko eri telineet/kiskot?
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Telineistä ja kiskoista penkkiin päin en tiedä, mutta jos vaihtaa lattiasta asti, niin käy heittämällä. Paitsi sähköt on erilaisella liittimellä..
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tosin Suomessa aika turha ajatus... Jotenkin kaipais lisää reisitukea, mutta punaisesta sisustasta en halua luopua. En tiedä auttaisko penkin etupuolen kiinnityksen nosto (prikat tai palikka) niin, että sais penkkiä hiukan kippaamaan?
     
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Parhaan tuen on saanu -94 Subbarin punaisilla vakosamettipenkeillä.. Nahkaset on ihan perseestä tuen suhteen. Ihan kuin ilmapatjalla istuis.
    Onkos sulla sähköpenkit siinä? Niillä saa aika mukavasti säädeltyä mun mielestä tuotakin kohtaa.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vm91 40/60 sohvalla. Ei sähköä.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    S/M-malli..
    Mulla oli vastaava -90 pickkarissa ja istuin oli kuin joku säkkituoli. Ekalla reissulla(Mikkelistä-Petäjävedelle) kypsyi päätös sen vaihtamisesta ja on kuulemma edelleen(parin muun omistajan jälkeen) paikallaan se Subaru Leonen penkki jonka silloin autoon kampesin.
    Noita Surkun sähköjakkaroita voi suositella säädettävyydenkin takia. Pysyy vaan erossa niistä nahkajutuista näissä ympyröissä..
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä ne nahkat muuten,mutta mistä helvetin dinosauruksesta ne on kun on kovat ja lähes kaikissa on jakkarat rikki.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu en mäkään nahkapenkeistä. On mulla silverado ja plyyssipenkit mutta säädöt silti kuppaset.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko ne muuten edes nahkaa vai vinyyliä?
     
  17. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Suburbanin erillisjakkaralliset mallit ovat nahkaa ja niihin saa korjaussarjaakin joka maksaa kyllä jonkin verran, sitten on niitä fleettimallin sohvapenkkejä jotka on vinyyliä, näitä voi olla myös karvalakki pickupeissa melko varmasti.
    Nahkajakkaraa pitäisi pestä kerran pari vuodessa marseillesaippualla jota saa marketeista ja sitten perään vaikka Autoglymin hoitoainetta niin se nahkan kuivuminen ja halkeilu hidastuu. Puhdas nahka on matta, eli se jakkaran kiilto johtuu persauksesta siihen hierotusta liasta. Halkeilu johtaa palkeenkieliin ja repeilyyn ja sitten se pinta onkin valmis.
     
    palontie ja tukkijulli tykkäävät tästä.
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mistäs niitä korjausarjoja nahkapenkkiin löytyy?
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Taitaa siinä -95 paikkeilla loppua pelkääjän penkin sopivuus suoraan. Kun tuli se eteensiirtymä kipatessa mukaan, niin reikäväli piteni.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mut ennen tota 94-95vm on ne samat penkit kun 80-luvun lopulla?
     

Kerro tästä muillekin!