Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. i-p

    i-p 2nd gear

    Hetken tutkailin niin mulla kun on toimimaton webasto niin taidanpa ottaa sen pois ja laittaa niihin letkuihin..
     
  2. Karpov

    Karpov Gearhead

    Kunhan ei oo liian alhaalla tai ylhäällä vedenrajasta.
     
  3. i-p

    i-p 2nd gear

    Eikö tuon pitäisi pumpullisena toimia samalla kohtaa missä webastokin
     
  4. tst

    tst 3rd gear

    Toimii jos se webasto joskus on toiminut. Liian alas sitä ei saakaan, mahdollisimman lyhyillä letkuilla kuitenkin. Mulla on oik. akun alla.
    Missä se webasto nyt on ja mikä malli?
     
    Muokattu: 3.2.2019
  5. Karpov

    Karpov Gearhead

    Varmaan.


    Nuo kiinan pelit on vaan nuukempia asennosta ja sijainnista. Myös hyvä ilmaus ja letkut täynnä nestettä ennen ekaa käynnistystä (lämmittimen).
     
  6. i-p

    i-p 2nd gear

    Tulipa tosiaan työmaa. Saattaa se webasto toimia sittenkin aloin tutkimaan niin tyhjäthän ne letkut on, ne menee aika korkealta eli toimimaton asennus tai sitten jostain piilosta löytyy hana.

    Onko havaintoa millä sisähalkaisijalla webaston vesilähtöihin pitää olla letku? 16mm? Mittaisin vaan auto ei oo nyt tässä käsillä.
     
  7. tst

    tst 3rd gear

    Webastoja ei ole mutta ebereissä (d5w) näytti olevan 18mm letkunipat ainakin rungossa.
     
  8. arska 77

    arska 77 1st gear

    Entinen omistaja oli poistanu mittaristosta polttimot laitoin takasin niin servise engine soon valo jäi palaan saako sen kuitattua ja mistä kaikesta se syttyy kun auto toimii ihan normaalisti paitsi ilmastointi ja cruise g20 Vani 1990
     
  9. tst

    tst 3rd gear

    Ota akunkengät irti
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Säätyykö lämppärin suunnat ripeesti ja kunnolla? Kun alipainepumppu on yks mahdollinen ja sen myötä egr ei toimi. Voihan se egr olla muutenkin "väärin poistettu"...
     
  11. arska 77

    arska 77 1st gear

    Lämppäri toimii
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Sitten vahvin arvaus on räpellykset/viat egr systeemissä. Siis jos diesel. Bensassa on sit viisainta lukee koodit. Voi sen toki dieselistäkin lukasta.
     
  13. arska 77

    arska 77 1st gear

    Diesel on täytyy tutkia kun kelit lämpiää onko katsastuksessa merkitystä toimiiko valo ilmeisesti viimeks katsastettu sillain ettei mittaristossa toiminu kun pitkien merkkivalo ja vilkut
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ei vaikuta mitattaviin päästöihin. Jos se siitä jotain kysyy, sano vaikka et kierroslukuanturi on rikki. Tai ota polsa pois. Jos nyt ei haluu sitä systeemiä fiksata kuntoon.
     
  15. arska 77

    arska 77 1st gear

    Jostain luin että olis kahta moottori tyyppiä toisessa egr toisessa ei pitääkö paikkaansa
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    On kahta juu, toisessa ei ole edes egr:n paikkaa imarissa. Mut ei sellasessa taida olla ses-valookaan.
     
  17. i-p

    i-p 2nd gear

    Nojoo sain letkulämppärin asennettua ja kivasti lämpiää sillä, vaan joutuu tuota yöllistä asennusta vielä parantelemaan paremmalla ajalla, tai josko se loppu talven laiskalla miehellä menisi.

    Selvisi webaston toimimattomuuskin ei niitä letkuja edes ollu kytketty auton vesikiertoon. Täytyy joskus lykätä letkut kiinni ja kokeilla toimiiko.
     
    Catrik tykkää tästä.
  18. Catrik

    Catrik 2nd gear

    Hyvät naurut sai :D ei lukenu myynti-ilmoituksessa "juuri asennettu toimivasta autosta purettu webasto"?
     
  19. i-p

    i-p 2nd gear

    On siellä letkuja liitetty semmosista kohdista että on se ollu joskus kytkettynä luulisin. Täytyy vetää letkut sillein ettei ne kulje niin korkealla ja kokeilla toimiiko.
     
  20. tst

    tst 3rd gear

    Olisko sulla kuvaa siitä?
     

Kerro tästä muillekin!