Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. JL-

    JL- 3rd gear

  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hd jarrut ym vaan dsl ja 454 vai?
     
  3. JL-

    JL- 3rd gear

    Niin siis tossahan on kaiken lisäksi rpo F44 eli se olevineen järeempi alusta, joka tapauksessa täysin samalla alustallahan ne 350 on olleet, mutta vaatiiko katsuri siitä jotain mustaa valkoisella eli miten varaudun.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    En tiedä mitä vaativat nykyään, mutta RPO F44 HD-alusta alusta ei liity mitenkään erityisesti 5.7/350:n, eikä ole vaatimuksenakaan näin ollen, jos sellanen on autossa, niin hyvä.

    F44 voi sinänsä olla millä koneella tahansa, yleensä C/K 1500 HD-auto on kuitenkin joko pitkä lavainen Fleetside tai Ext.Cap tai SS454...poikkeuksiakin on.
    Todistamisen taakka on kuitenkin sinulla...tehtaan manuaali ja selvitys koodeista.

    Tuolla GM Heritage Centerissa on käytännössä kaikki tarvittava, katsokoon katsuri omalta koneeltaan jos ei usko muuten...netistä ladatut eivät kai kelpaa enää.

    https://www.gmheritagecenter.com/do...its/Chevrolet-Trucks/1991-Chevrolet-Truck.pdf

    Poimittu mainitusta linkistä, pitäisi minusta riittää todistamaan jarrut :

    C1500 Sportside GVWR (lbs.) 5600 - CC10703 - E62 ja C1500 Fleetside GVWR (lbs.) 5600 lyhyt - CC10703 - E63

    Moottorit : 4.3, 5.0, 5.7 ja 7.4L (SS 454).


    C1500 Fleetside pitkä GVWR (lbs.) 5600/6100 - CC10903 - E63...huom. 6100 GVWR lbs. vaatii option F44 = HD alusta.

    Moottorit : 4.3, 5.0, 5.7 ja 6.2 Diesel...dieselin on saanut vain pitkälavaiseen !


    Etujarrut E63/E62 - GVWR (lbs.) 5600 - 11.57 x 1.0" ja GVWR (lbs) 6100 F44 - 11.57 x 1.25"

    Takajarrut kaikissa samat 10.0 x 2.25" rummut.
     
    JL-, tukkijulli ja Catrik tykkäävät tästä.
  5. wilburi

    wilburi Gearhead

    Saako suomesta mistään subun takailmastoinnin putkia ku ei tuo rahti amerikoista sytytä haluja sieltä ostaa
    97 subu kyseessä ja koirat tarvis kesällä kylmää ilmaa konttiin
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Oisko parempi vaihtaa letkuihin?
     
  7. wilburi

    wilburi Gearhead

    Ime kiviis
    Onhan niissä pätkissä molempia
    Keleen nussiat
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joko kysyit iv firmoista irtoputkea?
     
  9. wilburi

    wilburi Gearhead

    Orkkista orkkista enste kyselen ku en itte asenna kuitenkaan
     
  10. speedy

    speedy Double Gearhead

    Niin vaan tuli leima Gemcuun, onhan nää Ämeriikan lavapaskat siitä mukavia, ku leima tulee aina yhtä vaivattomasti... Vähän moitiskeli äänenvaimentimen puutetta, ei varmaan hoksannu, että sehän on helvetti tuolla pakosarjassa kiinni :D
     
    jarona tykkää tästä.
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Americar muistaakseni.
     
    wilburi tykkää tästä.
  12. wilburi

    wilburi Gearhead

    Listalla ei ollu ni täytyy huomenna soitella sinne
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Vai olikohan se usanet..
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    No ei tullut, kynnyskotelot vaihtoon (kolari turvallisuus), takaiskarin kiinnitys väljä (joku prkleen edellinen vaihtanut liian ohuen pultin), taka-akselin yllä oleva lavan poikkipalkki laho (ok, se on ihan oikeasti laho ja sillä lava kiinnittyy takaa runkoon) ja putkista puuttu äänenvaimentimet... äänet on kuulema ok, mutta kun laki... Taidan samalla vaihtaa 2,25" tilalle 2,5" putket ja äänenvaimentimet.
    Ja pari kertaa ennen tätä yritin konttorille, mutta ei mitään toivoa kun etujarru savus.... satula vaihtoon, ei vaikutusta... sit netistä kuulinkin että vika on jarruletkussa, joka puristuu kasaan kun metallinenkiinnike ruostuu umpeen ja puristaa myös letkun kiinni.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toi turbonnut etujarruletku aika yleinen vika. Kolmessa omassakin gmmässä ollut. Ne saattaa sisältäkin turvota niin, ettei ulkoisesti huomaa.
     
  16. speedy

    speedy Double Gearhead

    No voihan stna! Toisen onni on toisen murhe.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se 4-5 senttii pitkä välikannake kyl auttaa hyvin sitä huomaamatonta kuristautumista.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei tollasta muistaakseni impalassanaan ollut vaan perus lyhyt jarruletku? Silti kuristi
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Toi jarruletkun kuroutuminen on jännä vika, paine menee satulaan mutta ei tule ulos. Ja koska järjestelmässä ei ole rajoitinta joka estäisi nesteen takasin virtauksen niin etsippä sellasta vikaa.
    Mutta itsellä oli ihan klassiset viat. Ajamaan, ok, painat jarrua pikkusen puoltaa, ei paha.... ajat 10km puoltaa enemmän ja jarrusatula keittää kun on jumissa.
    Fletsidessä se kumiletku menee n 3-5cm matkan siellä metallikiinikkeen sisällä.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    On niitä toisinaan niissä ilman kannakettakin olevissa, mut niissä syy taitaa olla vähän eri. Ne välikannakkeet ei paljon tarvi ruostua sisäpuolelta kun alkaa letkun reikä kuroutua kasaan.
     

Kerro tästä muillekin!