Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Etupyörän laakeripaketti alkaa olla jälleen vaihtokunnossa tuossa mun K2500 95 subbarissa. Auto on ollut mulla nyt reilu 10v ja näitä etunapoja on tullut vaihdettua eräitä... Ajomäärät vaihtelee 20-40tkm per napa. Kokemusta on ainakin Timkenistä,raybestoksesta sekä nationalista. Kaikkiin tulee järjestään sama vika, eli ABS alkaa temppuilemaan. Itse laakeri ei sinänsä vielä ole rikki. Joskus alkuaikoina vaihtelin niihin ABS antureita erikseen mutta huonoin tuloksin. Onko porukalla kokemusta minkä valmistan olisi oikeasti hyvä? Hinnalla ei väliä, kunhan ei tarvitsisi 1-2 vuoden välein vaihdella... Moog mulla kokeilematta..?
     
  2. rodhot

    rodhot Gearhead

    SKF kestänyt jo 500 mailia:)
     
    palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  3. Sierra

    Sierra Gearhead

    Mulla oli just vetari irti ja hyvin rohisi laakeri, pitää jostain uutta metsästää, ilman absia oleva 6-pultti käy.
    Oliko vinkkejä?
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ootko kokeillu vian ilmeentyessä viilata abs-anturin kiinnitystasoa? Jos ei nyt syvemmälle, niin ainakin varmasti siistiksi. Se ei nimittäin se anturi siedä yhtään sitä, että ruoste nostaa sitä ulospäin.
     
    wilburi tykkää tästä.
  5. Impala76

    Impala76 Gearhead

    No tätä voisi koittaa, tosin napa on otettava käteen että ABS anturin saa irti... Tässä kohtaa uuden vaihtamiseen kynnys on matala....
     
  6. Karpov

    Karpov Gearhead

    Made in usa napa niin kyllä kestää!
     
  7. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Mikäs merkki sellainen olis?
     
  8. rodhot

    rodhot Gearhead

    skf:ssä luki mexico
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    6-pulttisessa saa ainakin tehtyä ihan paikallaan.
     
  10. Karpov

    Karpov Gearhead

    @Powerstroke kertoo kyllä
     
  11. jarona

    jarona Gearhead

    Jos en pahasti väärin muista niin viimeksi kun navan käytin
    8-pulttisesta pois jotta vaihdan anturin, näytti siltä että
    jarrulevyn jäähdytysripojen välistä saisi pikku räikällä ja
    pitkällä jatkolla sen kiinnitysruuvin pois.
    Sitten vain hommaa paikalle jonku gynekolokin
    nitkuttamaan sen vanhan irti..
     
  12. palontie

    palontie Gearhead

    Kyllä se navan irrotuttaa,en ainakaan Minä saanut aikoinaan irti.
     
  13. jarona

    jarona Gearhead

    Niin kun rasvanippaa suunnittelin samalla siihen napaan niin jäi
    sellainen mielikuvaan.
    Voihan sinne kurkata yläkautta josko sattuisi ruuvikin olemaan
    kohdalla, anturinreikä kyllä on.
     
  14. Soikhei

    Soikhei 1st gear

    Chevy van g20 6.2 diesel teki sit semmosen tempun et pari päivää sit maalla ollessa aloitti ihan yhtäkkiä strattaamisen jälkeen pitämään selvästi kuuluvasa "peltistä kalkatusta". Sen verran ehdittiin paikallisella verstaalla tesekkaamaan et vetolevyn pultit ei olleet löysällä-. Ääni tuli vetolevyn ja turbiinin tienoilta. No uskalsin ottaa riskin ja ajaa 300km kotiin pääkaupunkiseudulle. Nyt auto on tutun menkaanikon pihassa ja odottelen tässä tuomiota et mikä siellä ääntä pitää. Jännä homma et tietyillä kierrosalueilla esim. ylivaihteella 80-90 km/h pintakaasulla ajaessa ei kalkattanut ollenkaan. Öljynpaineet normaalit ja vaihteiston toiminta myös. Startin jälkeen menee se pari-kolme sekunttia ennekuin alkaa peltinen kalkatus, aivan kuin pikkupoikien räpättimet polkupyörissä. Oiskohan vetolevy halki/rikki ja pääsee liikkuumaan aiheuttaen tuon metakan. Onko hankala homma vaihtaa, laatikon alas laskemisen vaatinee
     
  15. miihkali

    miihkali 3rd gear

    Auttakeepa miestä savosta. Tartteis varmaan säätää pumpun ajotukset, mutta kun ei tahdo löytyä tekijää Kuopion alueelta. Oon käyny nyt suunnilleen kaikissa potentiaalisissa korjaamoissa, mutta tuloksetta. Tosin, mukavia tyyppejä on tullu tavattua, joten siinä mielessä ei huonoja oo käynnit ollu. Autohan on sit Chevy Blazer -94, koneena 6,5 turbotiisseli ja ODB1 o porteista tarjolla.
     
    Muokattu: 18.10.2019
  16. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    ACDelco osat FW125 (vasen) ja FW126 (oikea) on Made in USA, saa rockautosta. Kysäisin juuri asiaa suoraan ACDelcolta.

    Voi olla muitakin (Moog?). Tuskin kuitenkaan kun hintoja katsoo.

    HUOM. Nuo on ACDelcon "oe" sarjaa (original equipment = ensiasennus), niiden "Advantage" sarja on kiinapaskaa ja varmasti hajoo heti.

    Samaa mieltä.
     
    Muokattu: 19.10.2019
    mikke88 ja palontie tykkäävät tästä.
  17. -Monni

    -Monni 1st gear

    Terve

    Hiljattain tuli hankittua tuommoinen ainakin papereiden mukaan -89 vuosimallin silverado 3500 4x4. Moottorina 6.2d
    Pari kyssäriä kyseiseen autoon liittyen;
    Miten tunnistaa taka-akselin mallin? Takakansi on 10 pultilla kiinni ja siis dually kyseessä. Onko takajarruissa useampia eri vaihtoehtoja vai onko esim rockauton duallyyn tarkoitetut hihnat sopivat?
    Nopeusmittari toimii silloin kun huvittaa, onko ideoita mistä lähteä vikaa etsimään?
     
  18. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    10 pulttia = 10bolt beba. Aika omituista jos siinä tollanen on kun 14 pulttista on ollut tarjolla jo -70 luvulla.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Joku ei täsmää, ei voi olla normi 10 boltti 1ton duallyssä ainakaan tehtaalta.
     
    Gary Grand, palontie ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  20. Catrik

    Catrik 2nd gear

    Dana 60 tai Dana 70. Klikkaa siellä rockautossa tuotenimen vieressä olevaa INFO nappia, joissan niistä lukee tuotteen mittoja ja näyttää olevan jarrukenkien leveydessä eroja, eli sen joudut selvittään/mittaamaan.
     

Kerro tästä muillekin!