Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Arvaus, virtalukko.
     
  2. jake81

    jake81 3rd gear

    Harkinnassa olis tehdä 6.5 torbuun isompi ö-pohja, onko arvon raadista kukaan moista väsännyt?
     
  3. palontie

    palontie Gearhead

    Olihan täällä joskus kuviakin siitä hommasta.
     
  4. jake81

    jake81 3rd gear

    Mennyt kyllä ihan ohi.
     
  5. palontie

    palontie Gearhead

    Ja olikos Hummerissa isompi kaukalo,mutta hiukka pitäis vasaraa näyttää että subbeen kävis?
     
  6. palontie

    palontie Gearhead

    Jotkut on lisännyt öljytilavuutta tuplasuodattimilla ja letkuilla.
     
  7. jake81

    jake81 3rd gear

    Mulla on tulossa tupla sudit ja ajattelin että jos vielä pannuun sais pari lisälitraa tilavuutta, samalla sit kunnon tilan raudotukselle ja sellainen tiivistepinta ettei olis heti mutkalla.
     
  8. palontie

    palontie Gearhead

    Vai olikohan se vasarointi juuri niiden rautojen takia,en muista.
     
  9. jarona

    jarona Gearhead

    Niitten tukirautojen takia just pitää kuulemma takoa orkkispohjaa.
    Itellä vieläkin raudat kamarissa..
     
  10. palontie

    palontie Gearhead

  11. jake81

    jake81 3rd gear

    Sen kans muistan lukeneeni että raudat ei ihan suorilta sovi olemaan. 3 ö-pohjaa löytyy niin on ainakin malleja, ajatus on tehdä niin hyvä mosa kun orkkis lohkoon pystyy.
     
    Niskalaukaus tykkää tästä.
  12. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    Eipä ne pelkät laakeripukkien väliin tulevat raudat siellä alakerrassa oikein mitään tue, jos niitä ei samalla pultata myös öljypohjan pulteilla lohkoon kiinni.
    Oikea kovasta tavarasta tehty girlde-levy olisi paras. Samalla saisi öljytilavuutta lisää jos vaikka 15mm pudottaa öljypohjaa tuolla levyllä alemmas.



    Tuossa on semmonen palikka joka sitoo ne runkolaakeripukit kunnolla kiinni.
     
    Muokattu: 5.11.2019
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Pikkase yli 8 litraa tilavuus letkuilla ja kahella sutilla.Karpvin mieliks VAG 2,5l turpotiisselin sutit..Pitemmät jäis tolla asennuksella runkopalkin alareunan alapuolelle.
     
    Karpov tykkää tästä.
  14. jake81

    jake81 3rd gear

    Toi p400 on ihan eri motti muutenkin, eikä ole enään edes tuotannossa... valitettavasti. Olishan toi täys girdle hyvä mutta käsittääkseni orkkis lohkoon vaikea sovittaa.
     
  15. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    Onko kukaan koskaan rakentanut gmt400 koriseen nelikkoon keskitasauspyörästöllistä jakovaihteistoa?
    Näin talvis aikaan olis aika mahtava varuste...
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Mun mielestä siinä on kyllä ihan etunsa ilman sitä. Esim. liukkaalla jarrutus.
     
  17. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    10 vuotta olen ajellu jatkuvanelivetoisilla land cruisereilla niin normaalissa talvikelissä maantieajossa tuossa tönkkö nelikossa ei ole mitään hyvää.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  18. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Mulla on ollut yhdessä K2500 Pickarissa Hummerin NP242HD jakis niin voin sanoa, että oli mukava.
    Toki tuo kevytperäinen tarvii sen keskitasauksen lukonkin, muuten se on välillä 1-vetoinen..:D

    NP203 taas oli K10:ssä ihan itsemurhaa liukkailla.:confused: Lyhyt akseliväli ja vapaa keskitasaus ei ole terveellinen yhdistelmä.
     
  19. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    Mietin juurikin tuota hummerin jakoloovaa. Kaverilla oli h2nen joka oli jatkuvalla nelikolla.

    Vaihteistorempankin siihen tein mutta ei mitään muistikuvia miten etukardaani oli kiinni siinä.
    Mutta oliko niin että tuo 242hd löytyy vain H1stä?

    Edit: näyttäis sopiva löytyvän vain -95-97 H1:stä
     
    Muokattu: 7.11.2019
  20. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    Onko k2500 subbarin / lavitsun takakardaanissa 27 vai 32 pooria?
     

Kerro tästä muillekin!