Helvetin sääntösuomi, kävi mielessä tollainen setti missä etuperäkin tippuis alemmas, mutta ei taida sit onnistua. Olisko sit ne palikat vääntösauvan päihin ja lehtijousen alle että jos pari tuumaa sais ylöspäin.
Chevrolet g20 6.2 jatkaa kenkkuilua, aiemmin oli laturin hihna niin kulunut/venynyt et vinku valot päällä ajessa ihan älyttömästi ja latausvalo ei kivunnut kuin puoleenväliin. No, uusi hihna on viikon ajon jälkeen alkanut vikistä ( ei niin kovaa kui aiemmin) ja vikisee toisaan vain vaihde silmässä ja valot päällä. Parkilla ollessa valot päällä ei vikise ja vaihde päällä ilman valoja ei vikise. Ajossa vikinää ei kuule, ainoastaan esim. valoissa seisoessa. Mikä siellä oikein ääntää? Laturiin mielestäni viittaa kun valot on noin ratkaisevassa osassa vikinään. Pitänee viedä uudelleen pajalle. Toinen mikä on alkanut vaivata on, et laatikko on alkanut vaihtamaan aiempaa hitaammin, eli saa kierrätää kierroksia aika ylös ennekuin vaihtaa isompaa silmään. Laatikkoon on vaihdettu öljy vuosi sitten, voiko öljyn vähyys tehdä tuota et vaihdot hidastuu? Molemmat oireet on alkaneet kun kampiakselin hihnapyörä piti vaihtaa uuteen kalkatuksen vuosi. Tällöin laatikkoakin käytettiin alhaalla, jotta vetolevyn kunto saatiin varmistettua.
Kaikki hihnapyörät linjassa, ja oikea kireys? Laturi puskee enempi valot päällä, ja näin ollen pistää myös enempi vastaan. Apuvirtaa antamalla luulis luistavan jo kunnolla.
https://www.ebay.com/itm/6-5-6-5L-M...-GMC-Bosch-replacement-8-/201998140176?_ul=FI Onko kukaan tilannut ja toimivaks todennut? 6,5 suuttimien kärjet
Mulla on tuollaiset Cadillac Eldoradon satulat. Yli 600e maksoi koko päivitys, ei mitenkään sen rahan arvoinen, ellei ole tapana ajaa rumpuja kiviin tai haluaa katulaillisen hydraulikäsijarrun.
Yks syy miks tota päivitystä oon harkinnut on se takajarrujen rykiminen, viimeks kun on oma ollit ajossa niin oli varsin ärsyttävää.
Mulla ois 14-bolt Full-Floater perään levyjarrupaketti makaamassa teltassa asennusta odottamassa jo kuudetta vuotta.. Ei ole kyllä nyt akseliakaan mihin tuo kävis. Navat, levyt, spindlet.. Satulatkin taitaa olla, mutta ovat ilman käkkäriä-mallit. Noilla spindleillä on laitettu Caddyn käsijarrullisiakin satuloita. Meinaatko rykimisellä, lukkoon napsahtamista kosteilla keleillä? Mulla riitti sen korjaamiseksi perusteellinen jarrukalujen putsaus ja kenkien säätö niin lähelle rumpuja kuin pystyi..
Juu, pelkkä huolellinen jarrupölyn poisto yleensä riittää. Kun renkaanvaihdossa ottaa rummun irti ja kolauttaa puhtaaksi, niin oiretta ei juuri ole.
Just sitä tarkotin, oma surku teki sitä kelistä riippumatta aina alkuun kun lähti liikkeelle eikä sitä putsaus hommaa ehtinyt tekemään kun levis voimansiirtopuoli 3kertaa.
Kumman mallinen jarrusysteemi noissa rykivissä ja ongelmallisissa on? Jo unohdin mutta syksyllä niitä jarruja ihmeteltiin. Oli vaan kahta eri mallia rummuissa.
Kylläpä taas hymyilytti, voimieni tunnossa kaivoin suburin esiin lumien alta, puuhasin kesäisen vikalistan hommat kuntoon ja ajelin konttorille. Noh ei sieltä muuten uusia vikoja löytynyt, ainoastaan yksi lehti poikki jousipakasta ja savuarvot oli useamman polkaisun yli yhdeksän, katsuri puhdisteli testerin ja puhalsi vedet testerin letkusta niin kummasti tipahti arvot 1.35. Katsotaan kestääkö konttorille asti migillä kasaan turattu lehtijousi.:lol:
Joo kun mää olen kans putsannut vaan renkaanvaihdon yhteydessä eli kevät ja loppusyksy, käytän seisontajarrua sillon tällön. Ikinä ei oo ongelmia ollut ja joku 50-60k ajeltu. Paitsi nyt leimalle se rullan säädön löystyminen ja käkkärin tehon häviäminen.
Nyt on suburi leimassa, onpa mukava ajella pitkästä aikaa. Täytyy vielä vaihdella termarit ja katsoa meneekö kennon pesu hommiksi jos sais haalean sijasta kuumaa kabiiniin. Missä kohdin teillä pyörii lämpömittari? Tuossa 40 ja 100 välillä paksulla viivalla pysyy, tai no viisarin leveyden yli. Saisi varmaan käydä lämpösempänäkin.