Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Ftw-

    Ftw- 2nd gear

    Juu onhan turbottoman ja turbollisen tehoero kaikki 30-40hv :D Ei maksa vaivaa enkä aio moiseen jäteöljyvatkaimeen liikoja panostaa kun tarkotus on päivittää bensalle tulevaisuudessa.
     
  2. tapsa4x4

    tapsa4x4 3rd gear

    Turbon asennuksella ja pikkusen ruuvia kääntämällä on 100hv se ero.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. tapsa4x4

    tapsa4x4 3rd gear

    Niin mun mielestä kans mut yks vanha koneistaja sano et ei pitäis olla vaan ihan pikkusen ulkona että kirityys kanteen samanlailla ku nissanin diesel koneissa, täytyy joskus tutkia omista irto kansista miten on.
     
  4. Ftw-

    Ftw- 2nd gear

    Yllättävänvähännäkyy noita 250hp 6.5 vehkeitä siihen nähden ettei tarvii kun ruuvia kääntää. Mutta hyvä teille,siirryn kuitenkin bensaan niin ei tosiaa ole järkeä alkaa ahtamaan.
     
    Gary Grand ja Vermilion tykkäävät tästä.
  5. palontie

    palontie Gearhead

    Suurin osa on sähköisellä pumpulla ja niistä ei sitten ruuveja käännellä.
     
    Ftw- tykkää tästä.
  6. Karpov

    Karpov Gearhead

    Käännä vaan ruuvia niin pääsee kääntämään moottoripukisaa pultteja sen jälkeen :D
     
    Ftw- ja palontie tykkäävät tästä.
  7. tapsa4x4

    tapsa4x4 3rd gear

    Niin kyl yllätän hyvin on noi pysyneet kasassa vaikka vähän ruuvattukkin ja tehny muutakin ku seissy tallissa. Oiskohan tohon "kesä" subbariin tullu leiman välissä vajaan 30tkm
     
  8. Karpov

    Karpov Gearhead

    Eikai girdleä ole laitettu?
     
  9. tapsa4x4

    tapsa4x4 3rd gear

    Ei oo semmoista laitettu ehkä jonain päivänä tai sit ei.
     
  10. jake81

    jake81 3rd gear

    Täys girdleä kun joku tekis, melko työläs ja hankala kotikonstein saada tehtyä.
     
  11. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    No sepä.

    Ihan hyödytöntä niitä runkopukkeja on jollain veltolla lattaraudan pätkällä toisiinsa sitoa.
    girdle pitäisi olla sellanen että se vedetään myös ~0.1mm jännityksellä lohkon helmoihin kiinni, sillon siitä on jotain hyötyäkin.

    Mutta joo. Kyllä väitän että tuo kone kestää sen 250hv ihan helposti kunhan jakopäästä ei löydy väljää josta johtuu ruiskutusennakon seilaaminen ja pumpun ajoitus on kohdallaan.
    Ajotus vähänkin liian aikasella niin varmasti pettää.

    Tuo 250hv on silti kyllä onnettoman vähän tuon kokoisesta myllystä.
     
    Muokattu: 5.1.2020
  12. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    Jep.
    Eikä se pelkkä turbon kylkeen ruuvaaminen mitään tehoa nosta. Ohjelmasta pitää saada lisää soppaakin.
     
  13. jake81

    jake81 3rd gear

    Onkos kellään tietoa TAE-97 fleetside yksilöstä, tuttu olis kiinnostunut kun olis hämeenlinnassa myynnissä? Pakettiautoks rekattu 6pulttisilla navoilla mutta ei mitään mainintaa onko 1500 vai 2500:nen.
     
  14. Karpov

    Karpov Gearhead

    2GCEK14C2K1224260 tossa vin koodi
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  15. jake81

    jake81 3rd gear

    Jep, vin koodin mukaan ext cab mutta kyllä lyhyeltä hytiltä kuvissa näytti.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  16. Catrik

    Catrik 2nd gear

    palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  17. jake81

    jake81 3rd gear

    Mitenköhän on korjattu kun nyt on myynnissä ehjänä ja leimattuna.
     
  18. E_N

    E_N 1st gear

    Totta sen puoleen että esimerkiksi se DSG:n tekemä "girdle" mikä on ihan oikeasti kulmarautaa on täysin hyödytön.

    Mutta tollainen mikä yhdistää kaikki viisi runkopukkia ulommista pulteista on tässä koneessa todettu niin täällä suomessa kuin ison veden takana estävän tehokkaasti lohkon halkeamisen runkopukeista. Ja myös lopettavan jo alkaneen halkeaman etenemisen melko suurin todennäköisyyksin.

    Jonain päivänä kun taas jaksan ja ehdin näitten kanssa pelata niin teen kyllä itelleni pariin koneeseen koko girdlen, kun on pari täysin ehjää lohkoa odottamassa. Mutta tuskin on tänä tai ensivuonna tulossa. Jää nähtäväksi saako siitä kokonaisedullista ratkaisua sen verran että voisi muillekkin tehdä...
     
    jake81 tykkää tästä.
  19. jake81

    jake81 3rd gear

    Sehän olis jos sais malliks p400:sen girdlen, siihen vaan sit joutuis tekemään tai ostamaan ö-pohjankin.
     
  20. jake81

    jake81 3rd gear

    Olis tossa toinenkin myynnissä mikä vois kiinnostaa, onko kellään tietoa NZE-70 yksilöstä, myynnissä -96:sena mutta trafi kertoi että otettu käyttöön -94. Sikäli erikoinen että on vin numeronkin mukaan 6.2 ja mä kuvittelin että -92 uudemmat olis kaikki 6.5:sia.
     

Kerro tästä muillekin!