Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. E_N

    E_N 1st gear

    Nelisatasen lohko on myös erilainen.
    Ei siinä sen kummempaa mallia tarvita, aikaa vaan pitäis löytää.
     
    jake81 tykkää tästä.
  2. jake81

    jake81 3rd gear

    Mulla olis kone muttereina nyt niin olis hyvä tilaisuus laittaa girdle jos vaan jostain löytyis. :D
     
  3. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    Siinä runkopukkien ja öljypohjan sisäreunan välissä olis tilaa pultata girdle kunnolla kiinni lohkoon. Pitää vaan tehdä lohkoon pulttien paikat.

    Samalla girdlen rungon voisi ulottaa tuonne öljypohjan pulttien alle. Vaikka 15mm kovasta levystä aihio josta lähtisi rakentamaan vahvikkeita runkopulttien alle.
    Jakopäänkopan ja takimmaisen runkolaakeripukin alareunaan joutuisi vaan tekemään vähän fylliä kun öljypohja tippuu sen 15mm alemmas.

    Noilta muutoksilta säästyisi jos tekee girdlen vaan tuohon öljypohjan sisäreunaan saakka. Ja pulttaisi vain kolmen keskimmäisen pukin kohdalta lohkon reunaan kiinni, ja sitoisi päätymmäiset pukit vain sivusuuntaisesti.


    [​IMG]
     
    Muokattu: 6.1.2020
    jake81 tykkää tästä.
  4. Karpov

    Karpov Gearhead

    jake81 tykkää tästä.
  5. jake81

    jake81 3rd gear

    Nauroin samaa että mikähän 6.2:nen noin paljon tuottaa? :D
     
  6. mmatiass

    mmatiass 1st gear

    Hei.
    Oletteko vaihtaneet c1500 runkoa?
    Tarkoitus olisi vaihtaa läpimätä runko.. nykyään on lyhyt malli mutta vaihto runko tulisi pitkällä lavalla olevasta rungosta. Mitä pitää ottaa huomioon ja käykö kaikki muut osat paitsi lava vanhasta paketista?
     
  7. Karpov

    Karpov Gearhead

    Meinaatko tehdä autosta siis pitkälavaisen version uuden rungon kaveriksi? Akseliväli muuttuu joten kardaani?
     
  8. jake81

    jake81 3rd gear

    Leimakonna voi myhäillä erikoisesti kun keksii ettei mitat jne. pidä paikkaansa. :D kannattaa ehkä kysyä etukäteen tai sit kylmin ilmein vaan leimalle.
     
    Gary Grand ja Karpov tykkäävät tästä.
  9. mmatiass

    mmatiass 1st gear

    Pitkälavainen olisi tarkoitus tehdä. Paperit löytyy uudesta rungosta joten voikohan tuota muutoskatsastaa mitenkään?
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Jos siitä tekee sen verran siistin, ettei sen takia tartte selitellä, niin en taitas puhua mitään pituusmuutoksesta.
    Muu pitäs käydä, paitti se mainittu kardaani. Tietty jarruputki ja johtosarja.
     
  11. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    Jos pitkärunkosesta löytyy paperit niin en usko että muutoskatsastuskaan mikään ongelma on.
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Rungon prosenttiosuus? Ei kai se tänä päivänä ole ongelma.
    Vai onko helpompi vaan "korjata" sitä pitkälavaista..
     
  13. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Kurkkasin otteesta mitan,5680 kokonaispituus..
     
    Karpov tykkää tästä.
  14. jake81

    jake81 3rd gear

    Päivän pohdinta: mitkä pultit laittais runkolinjaan, arp:en pinnapultit sais leroylta mutta tulee aika julmetusti hintaa, kansien pinnapultit sais ehkä sopimaan jos poraa lohkon upotukset ja pukkien reiät n.0.5mm suuremmiks vai saiskohan jostain 12.9 lujuusluokan pinnapultteja kun orkkis pultit on vaan 10.9?? Ehdotuksia, mielipiteitä?
     
  15. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    Mikä vika niissä alkuperäsissä on?
    Onko jollain katkennu alkuperäsiä pultteja? En ole kyllä ikinä moisesta kuullu.

    EDIT: toki jos teet sen girdlen sinne niin pituutta pitää saaha lisää.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ihan vaan mietteenä... Useinko ne pultit pettää? Jos laittaa vielä kovemman pultin, niin tykkääkö lohko vielä vähemmän?
     
  17. jake81

    jake81 3rd gear

    Eihän ne kansipultitkaan katkeile vaikka vedetään vanhoilla pulteilla ylimomenttiin, siinä vaan tulee muita haittoja. Pinnapulttien pitäis vähentää halkeamisen mahdollisuutta siellä runkolinjassa ja tavoitteena olis tehdä niin hyvä ja kestävä 6.5:nen kun orkkis lohkoon vaan on mahdollista. Enkä ala täys girdleä tekemään kyllä, pukit yhteen sitovaa "osa girdleä" kyllä harkitsin.
     
  18. Catrik

    Catrik 2nd gear

    Minä laitoin 12.9 kierretangosta girdlen kanssa. En tiiä tuliko hyvä vai huono. Kolme vuotta ollut eikä oo vielä osia tippunut, en tiedä onko vielä hyvä saavutus?

    [​IMG]

    Aika hauska muuten tuo Leroyn markkinointihöpinä
    "They do not come with a “girdle” because we have no proof that tying the caps together will benefit you in any way on top of using the studs alone."
    Mutta sitten ei kuitenkaan esitetä todisteita miten tuon $395 maksavan mutterikasan pitäs auttaa :rolleyes:
    http://leroydiesel.com/products/main-stud-kits/
     
  19. jake81

    jake81 3rd gear

    Toikin on vähän kumma kun osa pulteista on pienempiä niin hinta nousee. Yhdestä firmasta kyselin niin ei olis saanut kun 10.9 pinnapultteja, voisin huomenna vielä yhdestä liikkeestä kysellä. Onhan siinä tietysti se että pinnapultti hyödyntää koko kierteen mitä lohkossa on ja kiristyminen tapahtuu hieman erillailla niin se kai jotenkin vähentää lohkoon kohdistuvaa stressiä tms.
     
  20. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Siinä on varmaan se paljon puhuttu Nato-moottori. :rotfl:
     
    jake81 ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!