Onpas eri näkönen ku oma muistikuva. Minusta toi pumpun pään laippa on puristussovitteella, eikä millään kartiolla-mutterilla. Vai onko noissa sähköpumpuissa jo erilainen toteutus? Ratastahan et tosiaan tartte. Mutta se laippa... Onko kartio pumpun akselissa kunnossa? Jos ei ole, niin uus laippa ja kiilakaan ei taida riittää.
Moro tuli ostettuu eka 1500 350 -89 ja muutamia pikku juttuja olis selvitettävä. Latausjännite näyttää aina vajaata 13 ja virrat päällä asennossa 10v kuitenkin akusta mitattuna käynnissä 14.1 ja sammuksissa 12.3 johtuukohan mittarin virheestä vai mitenköhän saisi korjattua? Moottorin lämpötila oli aluksi ja lämpiminä päivinä siinä n. 200 mutta nyt parina päivänä vajaan tunnin ajoilla ei ole noussut yli 100 mikähän vois olla syynä? Nestettä on eikä vuoda tippaakaan. Lisäksi kiinnostaisi että onko tollasen faceliftaus 94- keulaseen vain osien vaihtoa ja mistä vois löytyä. Sopiiko 2500 keula vai onko se isompi? Vanteille olisi tarve jos jollain olisi 5x5" 17" tai isommat ja mieluusti +9" leveät
Omat mittarit näyttää aina vähän mitä sattuu arvoja, siis jopa ehjinäkin. Vanhassa kaikki pätkikset vielä lisää heittoja. Aina pitää tarkistaa oikeilla mittareilla, onko ne kuin pielessä. Mittariston piirilevyn uudelleen juottaminen korjaa jotain, mutta ei aina. Tavat oppii, kun vähän aikaa seurailee.
Eikös suburbanissakin oo sama keula? https://m.nettivaraosa.com/varaosa-ja-kolariautot/2853205?vifAdCount=20&vifNav=Y
https://www.overdrive.fi/forum/threads/gmt400-c1500-parkki-ongelma.311931/ Linkkaan tän tähän kun täälä tietoa on.
Bensapumpun vaihto menossa C1500:seen. Kovin pitkälle ei päässy, toinen näistä tankin pantoja pitävistä pulteista ei suostunut irtoomaan. Peltimutteri (lienee oikea nimi?) antautui ja mutteripuoli pyörii nyt tyhjää palkin sisällä. Pultti varmaan poikkastaan, mutta mitä tilalle? Aika heikosti noita tuntuis mistään löytyvän. Laitanko tämmösen M8-kierteisen tilalle (orkkis 10mm)? https://www.fixusnet.fi/fin/peltimutteri_m8_sinkitty_pak_20kpl-p-540139-53928/ Vai onko vaihtoehtoisia kiinitystapoja tai vinkkejä?
Jos tuosta aikaisemmasta aukosta sopivan mittasen noin 30cm latikan saisi työnnettyä mihin ensin poraa reiän, ja hitsaa sopivan mutterin ?
No ei kyllä todellakaan mitään niittimuttereita tai alikokoisia peltimuttereita laiteta mihinkään ruosteiseen palkkiin polttoainetankkia kantamaan. Jos ei voi hitsata eikä palkin sisälle pääse suoraan laittamaan mutteria isolla aluslevyllä niin on keinot aika vähissä.
Yleensä se lava kyllä nostetaan pois päältä, niin ei tarvitse puljata sen tankin kanssa auton alla...4 kaveria lavan kulmiin ja siirtää sitä taakse päin jos ei kokonaan, niin tankkilaite on hollilla...mutta saattavat ne lavankin pultit olla ruosteessa. Yksi tapa tuohon korjaukseen voisi olla sopiva pätkä jotain lattarautaa johon poraa reiän ja tekee kierteen...tämän sitten tunkee paikalleen ja uusi pultti kiinni.
Saattaa tulla väärään paikkaan, kun valtaosa keskustelusta liittyy gmt400 dieseleihin, ohjatkaa oikeaan paikkaan jos näin on. Kellään kokemusta 2015-> Suburbanin tuomisesta Suomeen, kevyt-ka rekisteröitäväksi? Katsellut jenkeistä 2019 mallista. Hinnat tulee "vanhemmissa" vauhdilla alas uuden korimallin myötä. Omapaino tuollaisella on 2634kg, kokonaismassa 3401kg netistä äkkiä katsottuna. Miten käytännössä painoja ylös, millainen homma?
Olisko 95 vuosimallin pikapeissa sama jakoaski 4l80e:ssä ja 4l60e:ssä ja jos ei niin sopiiko kuitenkin 4l60e jakoaski 4l80:n jatkoksi?