Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Mitä näiden gmt400 subujen/tahoen etupään voimansiirto sanoo jos alle tökätään keskitasauspyörästöllinen jatkuva nelivetoinen jakovaihteisto?
    Eli onko siellä jotain jota ei ole suunniteltu jatkuvaan voimanvälittämiseen? No vahapatti tietty mutta se "ohitettaisiin" tässä mahdollisessa jakotoosa muutoksessa.
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ihan fixua muuttaa AWD:ksi jos ei tarvetta hitaalle nelivedolle, eikä tarvitse liikkua maastossa, muutenkin käytössä mukavampi, varsinkin jos tekee katuauton siitä.

    Se oikeanpuoleinen vetoakseli tulee olemaan heikkolenkki kiinteäksi lukittunakin koska kaksiosainen, mutta siihen voi vaihtaa koko AWD mallin etuakselin vaikka jostain Escalade:sta tai Silverado SS/GMC C3:sta.

     
    Mr Banner tykkää tästä.
  3. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Missä näihin autoihin edes etäisesti sopivassa jakolaatikkossa EI ole hidasta puolta ja keskilukkoa? Tai ylipäätäänsä missään erillisessä jakolaatikossa?

    Eiköhän kysyjän ajattelemasta jakolaatikosta nuo ominaisuudet löydyt ettei tollasia hupsuja kompromisseja tarvi tehdä :D
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  4. tst

    tst Gearhead

    Piruvie putosi startinpultin pätkä maahan kun näyttää olevan tukirauta poikki, mikähän noiden pulttien pituus olikaan ja lujuus? Näyttää kuin siinä lukisi 9.8 mutta sellaista ei nyt taida ihan heti löytyä, olisko 10.9 vielä lujempi tuohon? 6.5td 95
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    2000-luvun AWD-laatikoissa ei ole maastovaihteistoa eli alennusvaihteistoa ja se siirtävät voimaa sinne missä sitä tarvitaan takaa -> eteen ja toisin päin.
    En tarkoita tässä yhteydessä nyt niitä vanhempia NP203 tyyppisiä, joissa oli kyllä jatkuva neliveto, keskitasauspyörästö lukolla tai ilman, sekä hidas ja nopea alue.

    Kuten tuossa yllä jo kirjoitin Full Size kokoisten AWD-laatikoita löytyy ainakin Chevy Silverado SS, GMC C3 ja Cadillac Escalade, juuri tälläinen laitetaan videollakin...samoin etuakseli.
    Chevy Van/GMC Safari löytyy myös AWD laatikot.
    Pienemmistä löytyy myös AWD laatikoita vanhemmasta S-sarjasta ainakin GMC S-15 Cyclone/ Typhone/ Olds Bravada ja Astro...nämä tuskin soveltuvat Full Size autoon ainakaan kestävyyden osalta, lisäksi miten käy akseleiden ulostulot jne ?

    Tyypillinen tönkkö 4WD jakovaihteisto alennusvaihteella ja ilman tasauspyörästöä on minusta kyllä ihan hölmö kadulla...AWD on paljon käytännöllisempi ja mukavampi ellei sitten ole erityistä tarvetta maastovaihteistolle.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Enpäs ole tajunnu kaivata tollasta. Jotenkin vaan tykkään, et minä olen ns. puikoissa. Ajelen takavedolla, kunnes tarviin nelikkoo, joka tulee kepistä, ei mistään sähkönappulasta.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Catrik

    Catrik 3rd gear

Kerro tästä muillekin!